Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازساری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام کرد پایگاه مقاومت بسیج شهداء اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و با تأسی از رهنمود‌های رهبر فرزانه انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، آمادگی خود را برای حضوری پرشور و حماسی در راهپیمایی روزجهانی قدس و همبستگی با مقاومت اسلامی در فلسطین، لبنان و سوریه؛ اعلام داشته و از عموم ملت سرافراز و مؤمن ایران اسلامی دعوت می‌کنیم تا همچون گذشته با حضور یکپارچه خود در این روز بزرگ، اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فریاد رسای خود را در حمایت از ملت ستمدیده فلسطین به گوش جهانیان برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن اطلاعیه پایگاه مقاومت بسیج شهداء اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به مناسبت روز جهانی قدس به شرح ذیل است.
باسم الله القاصم الجبارین
"وَ سَیعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَی مُنْقَلَبٍ ینْقَلِبُونَ"
روز جهانی قدس در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و اعلام برائت از جبهه استکبار و صهیونیسم جهانی است.
روز قدس، روز ابهت سپاهیان اسلام در برابر چشمان حیرت زده‌ی مستکبرین و خونخواران جهان، و روز اعلام نفرت عمومی ملل مسلمان و همه آزادگان جهان از رژیم اشغالگر قدس و حامیان، شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار است.
روز قدس روز بیداری، روز حماسه و روز پشتیبانی از مردمی ستمدیده و مظلوم است که بیش از نیم قرن درمصاف با دژخیمان پلید صهیونیستی، همچنان استوار و مقاوم ایستاده اند.
اینک ملل مسلمان جهان در حالی خود را برای بزرگداشت این روز آماده می‌کنند که به‌رغم دستاورد‌های ارزشمند در عرصه مقاومت فلسطین و رشد و نفوذ اسلام در جهان، مشکلات و مسائل ایجاد شده در برابر کشور‌های اسلامی، بیش از هر زمان دیگری ضرورت پاسداشت این روز و اهتمام مسلمانان برای بسیج جهانی در مقابل دشمنان اصلی اسلام را می‌طلبد.
ماه مبارک رمضان رادرحالی سپری می‌کنیم که دوازدهمین روز آن، با شهادت تعدادی از عزیزان روزه دار همراه بود که به زعم استکبار جهانی و گروهک‌های بی اساس تکفیری، با این اعمال تروریستی می‌توانند در عزم ملت ایران خلل وارد نمایند، اما با این کار نه تنها به اهداف ننگین خود دست نیافتند، بلکه چهره کریه و جنایتکارشان را برای جهانیان منفورتر نمودند.
مردم ولایتمدار ایران اسلامی نیز، با تشییع پرشور شهدای ترور و سردادن شعارهای"مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر صهیونیست"نشان دادند که هراسی از گروهک‌های تکفیری ندارند و همچون گذشته ضربه سنگینی را براندام پوشالی آمریکا ورژیم غاصب صهیونیست وارد نمودند.
حال که با حضور رئیس دولت چاقوکش تازه کار امریکا در رقص شمشیر‌ها با آل سعود ودستورتعرض چند تکفیری به خانه ملت وحرم بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و... با پاسخ دندان شکن موشک‌های سپاه اسلام پدیده شوم و نوظهور داعش را در دیرالزور به جهنم می‌فرستد، استکبار جهانی و ایادی داخلی و خارجی آن بدانند سیلی موشکی، همراهی با مدافعین حرم وتن‌ها پاسخ به سخنان گزافه مسئولان امریکایی وخونخواهی شهدای حوادث تروریستی بود.
شکست‌های دشمن از مقاومت جهانی اسلام و ضعف مفرط و روزافزون رژیم صهیونیستی در برابر مسلمانان در سال‌های اخیر، سبب شده که نظام سلطه این بار با اتکا به خیانت تکفیری‌ها و آل‌سعود چالش اسلامی- صهیونیستی جهان اسلام را به چالش اسلامی- اسلامی تبدیل و ضمن ایجاد فراغت برای رژیم جلاد صهیونیستی، ظرفیت‌های انقلابی جهان اسلام را در دو جبهه رودر روی هم قرار دهد.
اگر نبود خیانت‌های وهابیون تکفیری در جهان اسلام، اکنون ریشه‌های این غده سرطانی در منطقه خشکیده شده بود، اما به‌رغم آن نباید چالش‌های جهان اسلام در جبهه عراق، سوریه، یمن و...، مسلمانان را از جبهه اصلی که همان مقابله با صهیونیسم و استکبار جهانی است، غافل کند چراکه تفرقه زمانی از جهان اسلام رخت برمی‌بندد که ریشه‌های موجود صهیونیسم و استکبار جهانی، خشکانده شود.
به همین دلیل است که حضور میلیونی مردم در روز جهانی قدس امسال در روز جمعه ٢ تیر‌ماه ١٣٩٦ معنایی متفاوت با گذشته دارد. روزی که می‌تواند نگاه‌ها را از جبهه‌های فرعی به جبهه اصلی مسلمانان یعنی رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی سوق دهد.
پایگاه مقاومت بسیج شهداء اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و با تأسی از رهنمود‌های رهبر فرزانه انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، آمادگی خود را برای حضوری پرشور و حماسی در راهپیمایی روزجهانی قدس و همبستگی با مقاومت اسلامی در فلسطین، لبنان و سوریه؛ اعلام داشته و از عموم ملت سرافراز و مؤمن ایران اسلامی دعوت می‌کنیم تا همچون گذشته با حضور یکپارچه خود در این روز بزرگ، اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فریاد رسای خود را در حمایت از ملت ستمدیده فلسطین به گوش جهانیان برسانند.
انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۶۲۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ پهلوانی از گود زورخانه تا گرد جهان

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها – مریم سرلک: حرکات نمایشی با ادوات خاص همچون میل و کباده و تخته شنا در دایره‌ای به نام گود در همنوازی موسیقی مذهبی و ارزش‌های اخلاقی، ورزشی را خلق کرده تحت عنوان ورزش پهلوانی.

ورزش باستانی ورزش اجداد ایرانیان است، آئین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در سال ۲۰۱۰ در فهرست میراث معنوی یونسکو از سوی ایران به ثبت جهانی رسید.

در کتب تاریخی آمده است که این ورزش نقش مهمی در آماده نگه داشتن سربازان زمان اشغال ایران داشته. مردان در سرداب‌ها و زیر زمین‌ها جنگ با اشغالگر را تمرین می‌کردند.

۱۷ شوال به مناسبت سالروز مبارزه دلاورانه و جوانمردانه امام علی( علیه السلام ) و شکست دشمن و سربلندی اسلام، روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نامیده شده است.

ورزشکار در زورخانه، علاوه بر درک آموزه‌های اخلاقی از بزرگ مرد تشیع حضرت علی علیه السلام الگو می‌گیرد و فتوا و جوانمردی را اصل اساسی حیات خود قرار می‌دهد.

همچنین یاد می‌گیرد در مقابل ستم ایستاده و سینه سپر کند و در مقابل ستم دیده خاضع، رئوف و بخشنده باشد. زورخانه در گذشته به قدری مقدس بود که بسیاری از حاجت‌مندان احتیاج خود را از این گود و پهلوانانش طلب می‌کردند و حاجت روا می‌شدند.

در گود زورخانه علاوه بر جلای روح قدرت و توانایی انسان در مقابل تمام مشکلات و موانع به آزمون گذاشته می‌شود، گود زورخانه جایی است که انسان‌ها به چالش‌های جسمی و ذهنی می‌پردازند و حداکثر توان خود را در مقابل این چالش‌ها نشان می‌دهند.

زورخانه، مکانی است که هیجان و تمرکز به اوج خود می‌رسد. آن‌جا که انسان با تلاش و تمرین، قدرت جسمانی و تمرکز ذهنی خود را تقویت می‌کند و به سختی‌ها برای رسیدن به اهدافش می‌پردازد.

ورزشکار باستانی پس از رویارویی با هر چالشی در زندگی وضو می‌گیرد و وارد گود زورخانه می‌شود، با ذکر یا علی و ضرب مرشد خود را در مرکز گود گوئی در چرخ روزگار رها می‌کند، آنگاه که از حرکت باز می‌ایستد می‌آموزد که هر مشکلی که با آن مواجه شود، فرصتی برای رشد و پیشرفت است.

ورزش پهلوانی از ورزش‌های محبوب شهر اصفهان است و قدیمی ترین زورخانه‌های کشور در اصفهان وجود دارد، همچنین شهر پهلوانان بزرگی از این عرصه را در خود جای داده است طوری که اکنون اصفهان در گود زورخانه حرف اول را می‌زند. از این رو در آینده نزدیک قرار است مهم‌ترین رویداد ورزش زورخانه‌ای در اصفهان برگزار شود.

اصفهان میزبان نخستین دوره مسابقات جهانی ورزش پهلوانی خواهد شد

رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی به مهر گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ کشور در فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی عضو هستند و با تصویب فدراسیون جهانی این رشته، قرار است نخستین دوره رقابت‌های جهانی این ورزش ایرانی که به ثبت جهانی هم رسیده در کشور و در اصفهان برگزار شود.

مهرعلی باران چشمه افزود: از آنجایی که اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای کشور محسوب می‌شود بنا بر این شد که نخستین دوره مسابقات جهانی این ورزش سنتی ایران در این شهر برگزار شود.

وی گفت: تا کنون بیش از ۱۵ کشور برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند و در تلاش هستیم این تعداد بیشتر شود.

باران چشمه با اشاره به ظرفیت ورزش زورخانه و پهلوانی ایران در جهان افزود: با رایزنی‌هایی که از طرف وزارت امورخارجه ایران با دیگر کشورها انجام شده تا کنون مربیان و قهرمانان زیادی از کشورمان به دیگر کشورها برای توسعه و آموزش این ورزش ایرانی فرستاده شده‌اند.

رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی گفت: این ورزش ایرانی و کهن که قدمت هزار ساله دارد نه فقط در بین کشورهای مسلمان بلکه در کشورهای غیر مسلمان از جمله اروپایی و آمریکایی لاتین هم طرفدار پیدا کرده است و خواهان عضویت در فدراسیون جهانی این ورزش هستند.

ورزش پهلوانی پتانسیل تبدیل به یک مدل مدیریت موفق را دارد

آنچه اکنون به اهمیت ورزش باستانی می‌افزاید، پتانسیل فراگیری و تبدیل شدن این ورزش به یک الگوی تمام عیار در سایر بخش‌های جامعه از اجتماعی تا اقتصاد و سیاست است.

به طوری که بزرگان عرصه صنعت معتقدند این ورزش و اصول اخلاقی و معنوی نهفته در آن قابلیت تبدیل به یک مدل موفق در حوزه مدیریت کشور را دارد.

محمد یاسر طیب نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در این ارتباط به مهر گفت: اهالی این ورزش باید گرد هم جمع شوند و مدلی از این ورزش در عرصه‌های مختلف طراحی و عرضه کنند.

وی گفت: هنگامی که به بخش‌های مدیریت موفق سازمان‌ها در کشورهای مختلف دنیا می‌نگریم، متوجه می‌شویم که این سازمان‌ها از ظرفیت‌های فرهنگی کشورشان در جهت پیشرفت استفاده بسیاری برده‌اند. بطور مثال شرکت‌های سونی، تویوتا و سیتیزن در ژاپن از ویژگی‌های نهفته در فرهنگ سامورایی مانند وفاداری و کار فراوان (در حد مرگ) بهره برده‌اند.

طیب نیا افزود: در کشور ایتالیا هم برندهایی مانند فیات و فراری از میان تمام خرده فرهنگی‌های درست و نادرست نهفته در فرهنگ گلادیاتورها، مفاهیم رقابت پذیری و مبارزه تا پیروزی را الگو برداری کرده‌اند و بر همین اساس بسیاری از موفقیت‌هایشان در حوزه صنعت و سیاست را رقم زده و به دیگر نقاط جهان هم عرضه می‌کنند.

وی گفت: ورزش پهلوانی ارزش ترویج دارد و می‌تواند در عرصه‌های مختلف مانند صنعت و سیاست هم الگو باشد. امیدوارم همه ما در ترویج فرهنگ پهلوانی و اقتدا به امیرالمومنین توفیق داشته باشیم.

چراغ روشن زورخانه‌ها در اصفهان

به گزارش مهر، زورخانه قاضی در بازارچه حمام قاضی در محله شهشهان، زورخانه دردشت در بازار دردشت در کوچه مسجد آقانور، زورخانه درب امام، زورخانه گل‌بهار در محله امام‌زاده اسماعیل، زورخانه جوی باریکه در محله جوی باریکه، و زورخانه علی جان یا ظلمات در مجاورت میدان نقش‌جهان زورخانه پاگلدسته، زورخانه علی ابن ابی طالب در این سینا از جمله زورخانه‌های دایر در شهر اصفهان هستند و طی چند سال اخیر گویا جوانان شهر بازگشت دوباره به ورزش پهلوانی دارند چرا که به اعتقاد مسؤولان اخیراً حضور جوانان در زورخانه‌ها بیش از گذشته به چشم می‌خورد.

کد خبر 6088276

دیگر خبرها

  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • فرهنگ پهلوانی از گود زورخانه تا گرد جهان
  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • عملیات وعده صادق سربلندی جهان اسلام
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد