Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار دانشگاهی را از«کانالاخبار دانشگاهیSNN.ir»دنبال کنید

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور با هدف خدمت رسانی در مناطق محروم استان های‌کشور در تابستان امسال برگزار می‌شود.

«اردوهای جهادی را توسعه بدهید، تداوم بدهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من خوشحال شدم که این جوان آمد اینجا و از اردوی جهادی صحبت کرد و شرح داد. بله، همین حرفهایی که ایشان گفت، همه مورد تأیید من است؛ این اردوهای جهادی، هم تمرین است، هم خدمت است، هم خودسازی است، هم آشنایی با فضای جامعه است؛ خیلی چیز با ارزشی است. روزبه‌روز اینها را بتوانید توسعه بدهید؛ جهاد هم هست، واقعاً جهاد است؛ کار است، جهاد است، تلاش است، خدمت به محرومین است.» این موضوع بخشی از صحبت های رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از دانشجویان در۲۶ ماه مبارک رمضان سال۹۵ بود که ایشان بر توسعه و تداوم بهتر این اردوها تاکید داشتند.

تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به توسعه و تداوم اردوهای جهادی در حالی است که این این اردوها، مجموعه ای از فعالیت های خود جوش است که توسط دانشجویان، طلاب حوزه های علمیه، دانش آموزان، دانشجویان و سایر جوانان داوطلب در مناطق محروم کشور برگزار می شود که هر کدام بنابر ظرفیت ها و توانایی های موجود، انواع خدمات از جمله انجام پروژه های عمرانی مورد نیاز منطقه، خدمات کشاورزی، پزشکی-درمانی، آموزشی- تحصیلی و ... را در کنار فعالیتهای فرهنگی ارائه می دهند.

بخش اعظم از هدف از برگزاری این اردوهای جهادی، بر پایه سازندگی استوار شده است که این سازندگی از خودسازی درونی افراد آغاز و به سازندگی در مناطق محروم خلاصه می شود.

امسال نیز همچون سال های گذشته این اردوها به همت بسیج دانشجویی دانشگاه هایسراسر کشور به همت گروه های جهادی خواهران و برادران برای خدمت رسانی به مناطق محروم برگزار می شود که در ذیل اسامی تعدادی از دانشگاه های برگزار کننده این اردو می آید:

اردوی جهادی بسیج دانشجویی شهرستان قائمشهر از۱۰ خردادماه در مناطق محروم استان مازندارن برگزار شد.

همچنین اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز به مناطق محروم باغملک با هدف فعالیت در زمینه های عمرانی و فرهنگی در شهریروماه امسال برگزار می شود.

اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان نیز با عنوان می سازیم تا ساخته شویم در تابستان امسال برگزار می شود.

اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا به همت گروه جهادی حمید هاشمی در مناطق محروم استان همدان برگزار می شود.

اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه اراک ویژه خواهران و برادران دانشجو و فارغ التحصیلان در مناطق محروم این استان در شهریورماه امسال برگزار می شود.

اردوی جهادی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نیشابور مردادماه امسال در مناطق محروم استان خراسان رضوی برگزار می شود.

اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه ارومیه تابستان امسال در حاشیه شهر ارومیه برگزار می شود.

اردوی جهادی بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی نیز در تابستان امسال در مناطق محروم برگزار می شود.

همچنین دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی شهید چمران اهواز در شهریورماه امسال در مناطق محروم حدمات رسانی می کنند.

اردوی جهادی می سازیم تا ساخته شویم به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اقلید در مناطق محروم این شهرستان برگزار می شود.

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اهواز نیز اردوی جهادی با هدف خدمت رسانی در زمینه های فرهنگی، عمرانی، کشاورزی و آموزشی در مناطق محروم این استان برگزار می کند.

اردوی جهادی با محوریت اشتغالزایی عمرانی و فرهنگی مردادماه امسال در مناطق کم برخوردار خراسان شمالی برگزار می شود.

اردوی جهادی دانشجویی هجرت سبز ویژه دانشجویان دانشگاه قم در تابستان امسال در مناطق محروم این استان برگزار می شود.

همچنین دانشجویان دانشگاه آمل در گروه جهادی یاران مهدی(عج) در عرصه های فرهنگی، عمرانی و آموزشی در تابستان امسال در مناطق محروم به خدمت رسانی می پردازند.

همچنین اردوی جهادی ویژه خواهران دانشگاه امل در عرصه های علمی، فرهنگی، ورزشی قرآنی و هنری برگزار می شود.

اردوی جهادی گروه جهادی شهید دکتر علیرضا ولیان در مناطق محروم استان لرستان در عرصه آموزش بهداشت، محیط دهان و دندان، زنان و بیماری های عفونی و انجام خدممات پزشکی برگزار می شود.

اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران ویژه خواهران و برادران در تابستان امسال برگزار می شود.

اردوی جهادی ویژه خواهران بسیج دانشجویی گیلان در عرصه های فعالیت فرهنگی، هنری، قرآنی و ورزشی برگزار می شود.

اردوی جهادی در مناطق محروم استان کرمان به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار می شود.

اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در زمینه فرهنگی، عمرانی، کشاورزی برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۹۶۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه خدمت‌رسان مردم در سیل است

علیرضا میری بنجار  بیان کرد: بارندگی‌های هفته پیش که در اقصی‌نقاط جنوب سیستان و بلوچستان بارید، بر اساس گفته‌های ریش‌سفیدان و مردم مهرستان هم در این شهرستان و هم در جنوب استان، بی‌سابقه بودند.
 
وی افزود: این بارندگی‌ها در جای‌جای سطح شهرستان به‌صورت هم‌زمان بارید که علی‌رغم خیروبرکت و سیراب‌کردن سفره‌های زیر زمینی و ذخایر آب برای تابستان، خسارات زیادی به کشاورزان، خانه‌های مردم و خصوصاً در سطح روستاها وارد کردند.
 
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهرستان ادامه داد: بر اساس هشدارهای هواشناسی و جلسه ستاد بحران شهرستان، در کنار دستگاه‌های اجرایی شهرستان، به‌صورت آماده‌باش درصد برای جلوگیری از هرگونه حادثه برای کمک به مردم شریف مهرستان در آمدیم.
 
میری بنجار اضافه کرد: از اولین روز ورود سامانه در شهرستان، به فرماندهان پایگاه‌ها در همه اقشار از [عشایری، محلات، اصناف، فرهنگیان، دانش‌آموزی، جامعه زنان، و...] اعلام آماده‌باش داده شد که در اقصی‌نقاط مهرستان وضعیت بارندگی را رصد کرده و به کمک مردم بشتابند.

وی خاطرنشان کرد: در روستای کوران تعدادی از خانه‌های مردم درگیر سیل بودند که همکاران و گروهای جهادی برای کمک به محل اعزام و ضمن کمک‌رسانی، برآورد خسارت شدند و همچنین به فرماندهان پایگاه ابلاغ گردید که خانه‌های خسارت‌دیده ناشی از بارندگی‌ها مردم را جمع‌بندی و جهت کمک‌رسانی از مبادی ذی‌ربط بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی گزارش نمایند.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهرستان خاطرنشان کرد: بسیج و سپاه دوشادوش دستگاه‌های اجرایی در خدمت‌رسانی و خدمتگزاری مردم شریف مهرستان همیشه آماده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • «خاستگاه خود» و «آرمان‌های نظام اسلامی» را نباید فراموش کنیم
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • سوالات بسیج دانشجویی از نامزدهای انتخابات برای شناخت بیشتر
  • سپاه خدمت‌رسان مردم در سیل است
  • خدمت پزشکان قمی، به بیش از ۵ هزار نفر در اندیکا
  • غفلت از کار جهادی باعث عقب ماندگی می شود
  • خدمت رسانی هزارو ۵۷۲ گروه جهادی خراسانی