Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ضمن زیارت آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید(ع) میامی از روند فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی و مدیریتی این بقعه متبرکه بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی در نشست مشترک با اعضای هیات امنای بقعه متبرکه امامزاده یحیی بن زید(ع) بیان کرد: امامزادگان در ايران اسلامي به منزله ستارگان درخشان آسمان امامت و ولايت هستند که باید برای معرفی و شناساندن این امامزادگان واجب‌التعظیم برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: توزیع بروشور معرفی اجمالی از امامزادگان شاخص استان در هتل‌ها، مراکز اقامتی و آموزشی به خصوص در تعطیلات تابستان سبب جذب زائران به این اماکن مذهبی و آشنایی آنان با خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

رییس سازمان اوقاف در ادامه گفت: همه دستگاه‌های کشور از جمله سازمان‌ها و نهادهای دولتی و انقلابی که در قالب اردو به مشهد مقدس سفر می‌کنند یکی از برنامه‌های اردویی شان، زیارت امامزادگان به خصوص این امامزاده واجب‌التعظیم باشد که این کار علاوه بر تسهیلات نیازمند تفاهم‌نامه و مستلزم پیگیری مسئولان بقاع و اوقاف استان دارد.

حجت‌الاسلام محمدی در خصوص ضرورت معرفی شخصیت امامزاده یحیی بن زید (ع) گفت: امامزاده یحیی(ع) از برازنده‌ترین فرزندان زید و از نوادگان امام زین العابدین(ع) علاوه بر کمالات معنوی از روحیه سلحشوری و شجاعت خاصی برخوردار بود که چهار سال بعد از شهادت پدر بزرگوارش در مبارزه با دشمن به شهادت رسید.

وی گفت: تجلیل از مقام این شهید بزرگوار همچنین شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای یمن وظیفه‌ای همگانی است چون به فرموده امام خمینی(ره)؛ خط سرخ شهادت‌، خط آل محمد(ص) و علی (ع) است.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص صحیفه سجادیه تصریح کرد: دعا و مضامینی نداریم که امام معصوم(ع) خودش نوشته باشد و صحیفه سجادیه نوشته و املای حضرت زین العابدین(ع) است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف ادامه داد: صحیفه سجادیه از امامزاده یحیی(ع) و پدر بزرگوارشان به دست مسلمانان و شیعیان رسیده و مسوولان بقعه متبرکه امامزاده یحیی(ع) با استفاده از این فرصت ارزشمند تلاش کنند‌ تا ‌با بیان دعاهای مناسبتی صحیفه سجادیه معارف این کتاب ارزشمند در اختیار عموم زائران بقعه متبرکه قرار گیرد.

وی در خصوص مدیریت بقاع متبرکه اظهار داشت: آموزش هیات امنا و خدام در جذب زائران بسیار دارای اهمیت است و با برنامه‌ریزی و آموزش باید به این امامزادگان واجب‌التعظیم به عنوان نعمت و ثروت معنوی خدمت‌رسانی کرد.

محمدی افزود: ‌تشرف مقام معظم رهبری(مدظله) به حرم امامزادگان واجب‌التعظیم در طول سال نشان از اهمیت، مقام و منزلت این امامزادگان جلیل‌القدر میان دوستداران اهل بیت(ع) است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه هر چه حضور مردم در این اماکن متبرکه پر رنگ تر شود به همان نسبت سرمایه‌گذاری و حضور مسولان هم بیشتر خواهد بود، پیگیری مسولان را در جهت رفع مشکل راه و جاده بقعه متبرکه امامزاده یحیی بن زید (ع) خواستار شد.

همچنین حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف خراسان رضوی در این نشست تصریح کرد: 50 هزار بروشور از امامزادگان شاخص توزیع‌شده که 10 امامزاده این استان دارای ظرفیت اردویی است و تاکنون خانواده معظم شهدا و دانش آموزان در قالب اردوی زیارتی به این امامزادگان مشرف شده اند.

در ادامه واحدی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی و رییس هیات امنای بقعه امامزاده یحیی بن زید(ع) بیان کرد: طرح زیارتی مبدا به مبدا شامل زیارت گروهی امام رضا(ع) ویژه زوج های جوان، خانواده شهدا، جانبازان و بازنشستگان در قالب اردوهای زیارتی با 30 تا 50 درصد تخفیف باهدف جذب زائران به این امامزادگان واجب‌التعظیم علاوه بر زیارت حرم مطهر رضوی اجرا خواهد شد.

رییس هیات امنای بقعه امامزاده یحیی(ع) گفت: فراهم شدن یک دستگاه اتوبوس از خروجی حرم مطهر رضوی برای زائرانی که علاقه‌مند به زیارت امامزاده یحیی بن زید (ع) هستند همچنین حضورحجت الاسلام غلامی، روحانی فعال و مدیر بقعه متبرکه باهدف رونق بخشیدن به برنامه‌های فرهنگی در جذب زائر به این آستان مقدس موثر خواهد بود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۵۶۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در سطح استان کردستان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان، اکبر محمدی، شامگاه سه‌شنبه _بیست‌وهشتم فروردین_ در بازدید از بخش‌های مختلف معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با ارتقا کیفی سطح خدمت رسانی خود توانسته است رضایت‌مندی مطلوبی را در سطح جامعه ایجاد کند.

وی افزود: در دولت سیزدهم توجه مناسبی به بخش بهداشت و درمان استان کردستان شده است که در همین راستا مصوبات خوبی را در سفرهای ریاست جمهوری به استان کردستان شاهد بوده‌ایم که با پیگیری‌های مجدانه استاندار کردستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری از بسیاری از مراکز تخصصی از جمله قلب، سرطان و پیوند استخوان در استان کردستان هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان تحول در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی استان را حاصل برنامه ریزی‌های مدون در این حوزه دانست و گفت: با تدابیر پیش بینی شده شاهد بروز کمترین چالش از نظر کمبود داروهای خاص در سطح استان هستیم و امیدواریم با برنامه ریزی‌های آتی بتوانیم نسبت به گسترش خدمات در بخش توریسم درمانی هم گام‌های جدیدی برداریم.

محمدی از ذخیره‌سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان با توجه به شرایط جغرافیایی و منطقه‌ای خبر داد و تصریح کرد: استان کردستان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده دارای کمترین چالش در حوزه اقلام دارویی ضروری و مورد نیاز بیماران خاص است که درصدد هستیم با احداث انبار استراتژیک دارویی به توسعه این بخش هم کمک کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان استفاده از ظرفیت‌های قانون مولدسازی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی را یکی از راهکارهای مناسب برای توسعه خدمت رسانی توسط این دانشگاه ذکر کرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان آمادگی خود را جهت همکاری و تعامل با دانشگاه علوم پزشکی، خدمات و بهداشتی و درمانی این استان در همین راستا را اعلام می‌کند.

کد خبر 745292

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم(ع)نیشابور
  • نیشابور میزبان کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع) می شود
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم در نیشابور
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است