Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@21:34:39 GMT

دومین نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک کلنگ‌زنی شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۱۳۳۲۴

دومین نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک کلنگ‌زنی شد

فرماندار اندیمشک گفت: دومین نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک کلنگ‌زنی شد و به‌زودی و پس از پایان مراحل اجرایی این نیروگاه افتتاح می‌شود.

پیمان جهانگیری درگفت‌وگوبا خبرنگار تسنیم در اندیمشکاظهار داشت: شهرستان اندیمشک با برخورداری از مسیرهای ارتباطی و دسترسی بهرودخانه‌هایدز و کرخه، یکی از شهرهای مهم و با ظرفیت کشور در حوزه انرژی است و باید بیش از گذشته برای توسعه پایدار این شهرستانبرنامه‌ریزیکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به همین جهت و با پیگیرهای صورت گرفته، احداثنیروگاه‌هایسیکل ترکیبی در این شهرستان،موردتوجهگرفته است تا باراهاندازیاین واحدهای تولید انرژی، ضمنتأمیننیاز کشو شرایط برای تبادل و صادرات انرژی، فراهم شود.

فرماندار اندیمشک عنوان کرد: بیش ازاین و بهمن سال گذشته،یکنیروگاه سیکل ترکیبی و با حضوربا حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان محلی و استانی کلنگ‌زنیشد و عملیات اجرایی این طرح صنعتیبهزودیدر شهرستان آغازمی‌شود.

وی گفت: دومیننیروگاهسیکل ترکیبی اندیمشک نیز امروز چهارشنبه و با حضور معاون وزیر نیرو در شهرستان اندیمشک کلنگ زنیمی‌شودتا بیش از گذشته زمینه برای توسعه صادرات انرژی به کشورهای مختلف در این شهرستان، فراهم گردد.

جهانگیری بیان کرد: ظرفیت این نیروگاه500مگاوات است و بیش از50هکتار زمین در اراضی کرخه(پشمینه زار) برای افتتاح کامل آن در نظرگرفتهشدهوپیشبینیمی‌شوداین طرح عظیم صنعتی در مدت36 ماه ساخته و بهبهرهبرداریبرسد.

وی افزود:همچنینبیش از13هزارمیلیاردریالی اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای دومین نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان اندیمشک در نظرگرفتهشدهوهمزمان با اجرا وبهرهبرداریاز این طرح به آن، اختصاصمی‌یابد.

فرماندار شهرستان اندیمشک ادامه داد:این نیروگاه ازکلاساف وازجملهنیروگاه‌های مدرن کشور است وپیشبینیمی‌شود با آغاز روند اجرایی وبهرهبرداریکامل از آن، حدود یک هزارفرصت شغلی مستقیم وغیرمستقیمدر شهرستان، ایجاد شود.

وی گفت:پیشبینیمی‌شودبهزودیعملیات اجراییدونیروگاه سیکل ترکیبی دیگر در اندیمشک آغاز شود تاشهرستان اندیمشک با داشتن4نیروگاهسکیلترکیبی وسه سد دز و کرخه وبالارودبه یکیاز مهم‌ترینپایگاه‌هایتولید انرژی کشور، تبدیل شود.

جهانگیری بیان کرد: انرژیتولیدشدهدر نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان اندیمشک به کشور عراق صادرمی‌شودو بابهره‌برداریکامل از آنگامی بلند در مسیر توسعه و عمران پایدار شهرستان اندیمشک برداشتهمی‌شود.

انتهای پیام/

R41468/P1357/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۳۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: بیش از ۵۸۷ میلیون و ۴۳۲ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص فروردین ماه امسال در نیروگاه شهید سلیمی نکا تولید شده است.   نوراله ادبی فیروزجائی افزود: در این ماه بیش از ۶۱ درصد انرژی تولید شده در واحد‌های بخاری و حدود ۳۹ درصد در واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد.

او با اشاره به ضرورت آمادگی کامل همه واحد‌های نیروگاهی برای تولید پایدار انرژی در تابستان، افزود: از ۱۴ برنامه تعمیراتی پیشبینی شده برای ارتقای میزان آمادگی واحد‌ها جهت تولید پایدار انرژی مورد نیاز شبکه در فصل تابستان، از دهم مهر تاکنون ۱۰ برنامه تعمیراتی به سرانجام رسیده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: تعمیرات نیمه اساسی واحد یک و میاندور‌ه‌ای واحد ۳ بخار و لایروبی حوضچه آبگیر واحد‌های بخاری بدون وقفه در حال انجام است و پیش بینی می‌شود تا قبل از شروع روز‌های اوج مصرف با انجام همه برنامه‌های تعمیراتی و پروژه لایروبی، واحد‌ها برای تولید پایدار انرژی آماده شوند.   نیروگاه ۴۵ ساله شهیدسلیمی نکا شامل ۴ واحد بخار، ۲ واحد گازی و یک واحد بخار در بلوک سیکل ترکیبی است که با انجام برنامه‌ها و پروژه‌های بازسازی، تعمیراتی و رفع چالش‌ها و محدودیت‌های تولید می‌تواند نقش بسیار موثری در پایداری شبکه برق کشور داشته باشد.

دیگر خبرها

  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال
  • اسلامی: تعداد نیروگاه‌های اتمی ایران افزایش می‌یا‌بد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش خواهد یافت
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر
  • ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد
  • سفر رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به بوشهر
  • عبور تولید برق در نیروگاه شیروان از مرز ۶.۵ میلیون مگاوات