Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@12:15:35 GMT

آغاز ساخت دومین نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۱۳۷۰۶

آغاز ساخت دومین نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک

به گزارش خبرنگار ایرنا این نیروگاه 500 مگاواتی در زمینی به مساحت 50 هکتار با اعتبار 13 هزار میلیارد ریالی از محل صندوق توسعه ملی ساخته می شود.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در آئین کلنگ زنی این نیروگاه که در سالن اجتماعات سد کرخه با حضور هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی برگزار شد ضمن تقدیر از همه کسانی که با جدیت پیگیر این طرح بودند گفت:ساخت دومین نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک در یک همبستگی شکل گرفت و باید از این بابت شکر گذار الهی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فریدون حسنوند افزود: تحول اقتصادی،امیدواری و همدلی و تلاش برای توسعه پیام این کلنگ زنی است.
وی با بیان اینکه توان و ظرفیت ساخت نیروگاه های تولید انرژی با همت نسل متخصص در کشور فراهم شده است افزود:این نیروگاه قدم اول پیشرفت اندیمشک و خوزستان است.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:اعتبار ساخت دومین نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک از محل منابع مختلف تامین و هزینه خواهد شد.
وی با بیان اینکه ساخت این نیروگاه زمینه را برای ورود سرمایه گذاران به این شهرستان فراهم خواهد کرد گفت:اندیمشک شهری است که نرخ بالای بیکاری دارد و مطالبه جدی و اصلی مردم این شهرستان اشتغال است.
حسنوند افزود:طرح های دیگری در حوزه وزارت نیرو از جمله نیروگاه دوم دز که پروژه ای است با تولید 720 مگاوات تولید انرژی و اجرای آن بیش از 500 میلیون یورو اعتبار نیاز دارد ضمن اینکه با اجرای آن بیش از دو هزار فرصت شغلی مستقیم در منطقه ایجاد خواهد شد.
وی اجرای این طرح ها را نیازمند حمایت همه جانبه دانست و اظهار کرد: ساخت نیروگاه و طرح های مشابه گامی مهم در راستای استقلال و قطع وابستگی در تولید انرژی به بیگانگان است.
مجوز ساخت سه نیروگاه از سوی بخش خصوصی و یک نیروگاه از محل اعتبارات دولتی در اندیمشک صادر شده است .
دومین نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک از نوع کلاس اف و از جمله نیروگاههای مدرن است که در منطقه ساخته می شود.
پیش بینی می شود این نیروگاه پس از 36 ماه وارد مدار شود ضمن اینکه راه اندازی این نیروگاه موجب ایجاد فرصت های شغلی و رشد اقتصادی در منطقه شمال خوزستان خواهد شد.
در دوره ساخت این نیروگاه یک هزار فرصت شغلی ایجاد می شود و هدف از احداث آن تامین برق تولیدی برای داخل و صادرات به کشور عراق است.
ساخت نخستین نیروگاه اندیمشک بهمن ماه پارسال با حضور وزیر تعاون آغاز شد.
این نیروگاه نیز با اعتبار 12 هزار میلیارد ریال در قطعه زمینی به مساحت 50 هکتار در دست ساخت است.
7281/6068
خبرنگار: زهرا دهقان **انتشار:محمدعلی فریدپناه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۳۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت رفع ناترازی در تولید برق را پیگیری می‌کند + فیلم

رئیس جمهور از تلاش دولت برای رفع ناترازی در تولید برق خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید ابراهیم رئیسی در حاشیه افتتاح فاز توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان، اظهار داشت: 22 هزار مگاوات ناترازی داشتیم که همکاران ما در وزارتخانه‌های نیرو و صمت تلاش کردند که بتوانیم تولید برق داشته باشیم و نیروگاه‌ها فعال شود.

وی افزود: در اقدامی جهادی هشت هزار مگاوات برق داخل مدار تولید شد و به رفع بخشی از ناترازی‌ها کمک کرد.

رئیس جمهور اضافه کرد: این نیروگاه با ظرفیت 366 مگاوات در حال انجام کار است که با انجام کار جهادی و در زمانی بسیار محدود به نتیجه رسیده که جا دارد از همه عوامل تشکر و قدردانی کنم.

.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • قزاقستان به دنبال ساخت خط لوله نفت در دریای خزر
  • رویکرد ترکیبی دولت برای مقابله با چالش قیمت مسکن چیست؟
  • بازدید شبانه از واحد‌های شبکار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه
  • بهره‌برداری از ۶ طرح ورزشی و آموزشی در اندیمشک
  • سرنوشت زباله‌های ناشی از رونق انرژی خورشیدی در هند چه می‌شود؟
  • شناسایی ۱۸ ظرفیت جدید سرمایه گذاری در بخش آب استان
  • تخصیص ۴۵ میلیارد برای ساخت پنل خورشیدی در تنگستان
  • دولت رفع ناترازی در تولید برق را پیگیری می‌کند + فیلم
  • مشکل ناترازی برق در کشور را رفع می کنیم
  • رئیس‌جمهور طرح توسعه واحدهای گازی نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد