Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌دنبال اعتراض تعدادی از کارگران نیروگاه سیکل‌ترکیبی جهرم، نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی بر لزوم پرداخت حقوق معوق کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم تاکید کرد.

محمدرضا رضائی‌کوچی در گفت و گو با ایسنا، هر عذر و بهانه‌ای را در معوق ماندن حقوق کارکنان نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم غیر قابل قبول دانست و گفت: باید حقوق نیروهایی که در شرایطی دشوار مشغول کار هستند، به موقع پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضائی از مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم خواست که اقدام عاجلی برای رفع مشکل پرداخت حقوق کارکنان این نیروگاه اندیشیده و اجرایی کند و گفت: طبیعی است کارگری که ۳۰ روز تمام در نیروگاه زحمت می‌کشد، آخر ماه منتظر حق و حقوقش باشد، وقتی مطالبات وی پرداخت نشود، با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه پرداخت نشدن حقوق کارگران نیروگاه قابل قبول نیست، افزود: من فکر نمی‌کنم نیروگاه آنقدر ضعیف و ناتوان باشد که از عهده‌ پرداخت حقوق کارگرانش برنیاید .

رضائی در ادامه به پیگیری‌های انجام شده در کمیسیون عمران مجلس اشاره و اضافه کرد: قبلاً برای این موضوع، پیگیری‌هایی را با معاون وزیر نیرو، آقای فلاحتیان، در زمانی که برای بازدید به نیروگاه جهرم آمدند، انجام دادیم و ایشان دستوراتی را نیز در این زمینه صادر کردند .

او با اشاره به اینکه پیگیری‌ها تداوم داشته و دارد، ابراز امیدواری کرد که برای حل سریعتر مشکل حقوق معوق کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم اقدام عاجلی اندیشیده شود.

به گزارش ایسنا، عصر ۱۲ تیرماه، تعدادی از کارگران شرکتی نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم به پرداخت نشدن حقوق و مزایایشان توسط پیمانکار مربوطه اعتراض کردند. براساس این گزارش روز جمعه معاون وزیر نیرو سفری به شهرستان جهرم داشت.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۴۵۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

اینکه درصد افزایش کرایه تاکسی و تعرفه پزشکی، جریمه رانندگی و هزینه اینترنت بیش از رشد حقوق کارگران باشد باعث کاهش انگیزه می شود. - اخبار سیاسی -

علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به الزامات  توجه به حقوق کارگری بویژه در سال جاری که  جهش تولید از سوی رهبر انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: در شرایطی که نرخ کالاها و خدمات حداقل 40 درصد افزایش داشته،  انتظار می رود در تعیین حقوق کارگران نیز این مسئله منظور شود به ویژه اینکه مسئله جهش تولید که رکن اصلی آن کارگران هستند، از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید هم قرار گرفته است. 

چرا باید "عقب‌ماندگی دستمزد کارگران" را جبران کرد؟

 

وی افزود: یکی از نکات قابل تامل در مصوبه نهایی شورای عالی کار برای حقوق و دستمزد کارگران ثابت ماندن حق مسکن در سال 1403 ثابت  بود که جای تعجب دارد.  

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: قطعاً همه مسئولان کشور در پی کنترل نرخ تورم هستند اما نباید به بهانه مهار تورم هر سال بخشی از سفره کارگران را کوچک کنیم. البته نمی‌توان مسائل کارفرمایان هم در نظر نگرفت اما در شرایط فعلی که فشار تورم زندگی بخش قابل توجهی از قشر کارگران را تحت شعاع قرار داده، لازم است که درباره مولفه‌هایی مانند حق مسکن و پایه سنوات بازنگری‌هایی منطبق بر تورم حاکم بر اقتصاد کشور صورت گیرد. 

بابابی خاطرنشان کرد: البته باید این نکته را هم مدنظر قرار داد که میزان افزایش حقوق سایر سطوح کارگران نهایتاً 22 تا 25 درصد افزایش داشته  که این رقم هیچ سنخینی با تورم کالاها بویژه تورم اقلام خوراکی را نمی‌دهد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌های معوق قضایی استان
  • شعار سال جاری با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • شعار امسال با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • حال کارگران خوب است!
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • الزامی شدن پرداخت حق تأهل به کارگران
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است
  • وزیر کار درباره تغییر در نحوه تعیین حقوق کارگران چه گفت؟