Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشخبرگزاری بسیج، سرویس فرهنگ و جامعه در مورخ 3 تیرماه 96 گفت و گویی با یکی از نمایندگان مجلس در رابطه باشرایط اختصاصی پذیرش داوطلبان شغل معلمی در چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگا‌ه‌های اجرایی کشور مانندقد و وزن مناسب، نداشتن مشکلات در بینایی و شنوایی و بسیاری بیماری‌هاانجام دادکه در پی انتشار این خبر وزارت آموزش و پرورش جوابیه ای به شرح ذیل برایخبرگزاری بسیجارسال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این جوابیه به شرح ذیل است:

مدیر عامل محترم خبرگزاری بسیج

با سلام و احترام

عطف به مطلب مندرج در آن رسانه مورخ 3/4/96 با عنوان ( شرایط استخدام معلمان با روح تعلیم و تربیت تضاد دارد/ مجلس پیگیری می کند)، عین جوابیه مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات این وزارتخانه را به اطلاع می رساند : ضمن تشکر از این عضو محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، به جهت عنایت و توجه ویژه ایشان به مسائل مرتبط با آموزش و پرورش و معلمان، به استحضار می رساند که شرایط، ضوابط، شاخص ها و استانداردهای شایستگی ها و صلاحیت های عمومی موجود برای جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش، بر اساس مصوبات کمیسیون منابع انسانی شورای عالی آموزش و پرورش است. لذا با توجه به سلامت جسمی و روانی علاقمندان به مشاغل معلمان در جذب نیروی انسانی، نه تنها مغایر با با قوانین موجود نیست بلکه لازمه شغل شریف معلمی است.

در پاسخ به بخش دیگری از انتقادات این نماینده محترم مجلس شورای اسلامی پیرامون چرایی برگزاری آزمون استخدامی برای متقاضیان جذب در آموزش و پرورش با وجود دانشگاه فرهنگیان و نیروهای حق التدریسی موجود که خواستار رسمی شدن در آموزش و پرورش هستند به استحضار می رساند که با توجه به کمبود نیروی انسانی به ویژه در دوره ابتدایی و ظرفیت محدود تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، متقاضیان تنها از طریق شرکت در آزمون استخدامی امکان جذب و بکارگیری در وزارت آموزش و پرورش را خواهند داشت لذا واجدین شرایط می توانند بر اساس مجوز سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، از طریق این آزمون به استخدام وزارت آموزش و پرورش در آیند.

خواهشمند است طبق قانون مطبوعات و رسانه ها نسبت به درج جوابیه این مرکز در آن رسانه اقدام لازم صورت گیرد.

علیرضا جدایی

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی


پاسخ بسیج: در راستای انجام وظایف و رسالت خبری و دفاع از حقوق علاقمندان به شغل شریف معلمی و با توجه به اهمیت اخلاق و علم و همچنین وجدان کاری در این حرفه تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در رابطه با مهم ترین شرایطی که وزارت آموزش و پرورش باید برای علاقمندان به استخدام در حوزه معلمی در نظر بگیرد نکاتی را مطرح کردند و خبرگزاری بسیج نیز این موارد را منتشر کرده است.

این قبیل انتشار گفت و گو در رابطه با شرایط جدید استخدام معلمی هیچ منافاتی با صلاحیت های عمومی موجود برای جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش بر اساس مصوبات کمیسیون منابع انسانی شورای عالی اموزش و پرورش ندارد و مطالب ذکر شده توسط نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در این مورد در راستای قوانین مربوطه مطرح شده است.

خبرگزاری بسیج در پاسخ به بخش دیگری از جوابیه وزارت آموزش و پرورش بدین وسیله اعلام می کند که نمایندگان محترم مجلس به هیچ عنوان خواستار لغو برگزاری ازمون استخدامی نبودند و درجریان کمبود نیروی انسانی و ظرفیت محدود تریبیت معلم در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی نیز هستند. تقاضای نمایندگان مردم در خانه ملت تنها توجه بیشتر به شرایط استخدامی معلمان و در نظر گرفتن تمام ملاک های مهم برای این شغل و همچنین استفاده کامل از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و نیروهای حق التدریسی که خواستار رسمی شدن در آموزش و پروش هستند می باشد.

محمد جواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به این جوابیه و در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: در اینکه هر کارمندی برای استخدام در حوزه تعلیم و تربیت بویژه در آموزش و پرورش باید از سلامت روانی برخوردار باشد هیچ شکی نیست و ما هم به آن ایرادی وارد نکرده ایم در بحث سلامت جسمی هم که مشکل جسمانی فرد مانع از تدریس می شود مشخص است که نباید فرد را استخدام کرد اما به عنوان مثال به جانبازی که روی ویلچر است اما باسواد است و بیان خوبی هم دارد نمی توانیم بگوییم چون سلامت جسمی ندارد نمی تواند معلم باشد؛ این کار درست نیست.

وی افزود: قد کوتاه و بلند و وزن برای استخدام معلم تحت عنوان سلامت جسمی ملاک خوبی نیست چراکه در آینده این مسئله توسعه پیدا می کند و به جای اینکه استثناء را محدود کنیم استثناء قاعده می شود و اینگونه عمل کردن آموزش و پرورش را زیر سوال خواهد برد.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: بنده توجه مسئولان آموزش و پرورش را این موضوع جلب می کنم که ما معلمان با سابقه ای داشتیم و داریم که افتخارات فرهنگی کشور هستند اما برخی از آنها معلول حرکتی هستند و بسیار موفق هم عمل کرده اند. اگر بخواهیم معلم ورزش انتخاب کنیم نباید مشکل جسمی داشته باشد. ما دبیر فیزیک در اصفهان داشتیم که عینک ته استکانی می زد اما فیزیک را عالی درس می داد و همه دوست داشتند با این فرد کلاس داشته باشند. به نظر بنده مسئولان آموزش و پرورش باید بهتر تدبیر کنند و بیشتر فکر کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: منظور بنده از ضرورت نداشتنبرگزاری آزمون استخدامی برای متقاضیان جذب در آموزش و پرورش با وجود دانشگاه فرهنگیان و نیروهای حق التدریسی موجود که خواستار رسمی شدن در آموزش و پرورش هستنداین است که دانشگاه فرهنگیان می تواند از فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه ها نیز برای دوره خاص معلمی استخدام کنند زیرا در حال حاضر حق التدریسی هایی با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند که اتفاقاً فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان هم نیستند و درس می دهند. بنابراین اگر دانشگاه فرهنگیان با کمبود نیروی انسانی مواجه است و نمی تواند نیروی بیشتری تامین کند و در عین حال تصمیم به استخدام معلم دارد می تواند از حق التدریسی های خودشان که از دانشگاه های دیگر هستند استخدام کنند بدین معنا که آموزش و پرورش برای جذب و استخدام معلمان از ظرفیت های دانشگاههای دیگر نیز استفاده کند.

این درحالی است که خبرگزاری بسیج این انتقاد را دارد که اگر چه سلامت جسمی و روانی برای استخدام افراد نه تنها در استخدام شغل شریف معلمی بلکه در همه نهادها و دستگاه ها از اهمیت بالایی برخوردار است اما به صرف داشتن یک بیماری یا قد و وزن که در انجام وظیفه فرد مورد نظر خللی ایجاد نمی کند نمی توان او را از خدمت به مردم بازداشت. انتقاد خبرگزاری بسیج به شرایط اختصاصیپذیرش داوطلبان شغل معلمی در چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگا‌ه‌های اجرایی کشورمربوط به توجه بیش از حد به ظاهر افراد از جمله زیبایی و قد و وزن بوده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۷۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از زندان رجایی شهر به دانشگاه فرهنگیان اختصاص یابد

یکی از مهمترین مطالبات استان البرز داشتن دانشگاه فرهنگیان بوده که تبدیل بخشی از زندان رجایی شهر به دانشگاه فرهنگیان از مطلبات استان است. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، مجتبی عبدالهی صبح امروز در اولین جلسه شورای آمروزش و پرورش استان البرز در سال 1403 با اشاره به نیاز استان البرز به محلی مناسب برای دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشت: یکی از مهمترین رویکردهای استان، تبدیل بخشی از زندان رجایی شهر به دانشگاه فرهنگیان است.

وی افزود: این موضوع باید در قالب مطالبه شورای آموزش و پرورش استان مورد پیگیری و تامین منابع مالی قرار گیرد.

استاندار البرز، گفت: باید به افراد صاحب‌نظر، جوانان خوش فکر و اصحاب رسانه که در حوزه آموزش و پرورش، طرح و ایده دارند، اجازه ورود به این جلسه و بیان دیدگاه‌ها را بدهیم.

وی با اشاره به مقام و منزلت معلم و ضرورت برنامه ریزی دقیق جهت گرامیداشت هفته معلم در استان، ادامه داد: جایگاه رفیع معلمان و تاثیر و حرمت این قشر فرهیخته با هیچ بیان و هدیه ای، قابل تقدیر نیست بنابراین باید هر چه در توان داریم در این راستا اقدام کنیم.

عبداللهی گفت: با توجه به جمعیت بزرگ دانش‌آموزی و رشد روزافزون مهاجرت‌ها به این استان باید امکانات، چارت و منطقه‌های آموزشی و پرورشی متناسبی نیز وجود داشته باشد.

وی افزود: شهرستان های تازه تاسیسی همچون فردیس و چهارباغ باید اداره آموزش و پرورش مستقل داشته باشند، چرا که عدم وجود این امکانات موجبات نارضایتی خانواده‌ها را فراهم کرده است.

استاندار البرز گفت: در شهرهای بزرگی همچون کمالشهر، محمدشهر و ماهدشت با توجه به تراکم بالای جمعیت دانش‌آموزی باید اداره آموزش و پرورش مستقر شود.

وی افزود: شهرستان‌های کرج و فردیس هر کدام باید متناسب با تعداد مناطق شهری، مناطق آموزش و پرورش مستقل داشته باشند.

عبداللهی با اشاره به روز منابع انسانی، گفت: منابع انسانی تمامی ابزار و سرچشمه تمامی تحولات یک دستگاه محسوب می‌شود و نیروهای کارآمد در هر سازمانی می توانند عامل ترقی و پیشرفت آن سازمان باشند.

وی افزود: سیستم آموزش و پرورش استان البرز با کمبود جدی نیروی انسانی از معلم و کادر اداری تا سرایدار و غیره مواجه است و باید وزارتخانه متبوع در این رابطه عنایت ویژه داشته باشد.

استاندار البرز به برگزاری انتخابات سال گذشته اشاره کرد و از مجموعه آموزش و پرورش استان برای همراهی در این راستا قدردانی کرد و خواستار تداوم این همدلی و انسجام در برگزاری دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 21 اردیبهشت‌ماه امسال شد.

وی گفت: در سفرهای اول و دوم رئیس جمهور به استان 200 مدرسه را متعهد شدیم و 100 مدرسه دیگر را نیز برای خود تکلیف کردیم و اکنون در مجموع نیمی از راه را طی کرده‌ایم.

عبداللهی افزود: باید هر چه در توان داریم برای نیل به اهداف و تعهدات ساخت مدرسه در استان معطوف کنیم تا زیرساخت‌های آموزشی و پرورشی استان تقویت شود.

وی گفت: باید به افراد صاحب‌نظر، جوانان خوش فکر و اصحاب رسانه که در حوزه آموزش و پرورش، طرح و ایده دارند، اجازه ورود به این جلسه و بیان دیدگاه‌ها را بدهیم.

استاندار البرز افزود: پیشنهادات و طرح‌های سازنده می‌توانند راهگشا باشند و مسیر را برای ارتقا آموزش و پرورش استان هموار کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امسال ۷۰ هزار معلم جذب آموزش و پرورش می شوند
  • استخدام ۷۷۷ معلم و مربی امور تربیتی در چهارمحال و بختیاری
  • توجه مجلس و دولت به ضروریات دانشگاه فرهنگیان
  • جزئیات تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی ١۴٠٣
  • تغییر تقویم آموزشی در انتظار تایید مجلس/آغاز سال تحصیلی براساس شرایط آب‌و هوایی
  • استخدام بیش از یک‌هزار معلم جدید در خراسان جنوبی
  • بخشی از زندان رجایی شهر به دانشگاه فرهنگیان اختصاص یابد