Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- صمدزادگان از تغییر و تأویل پذیری در هنر معاصر می‌گوید، سریال تلویزیونی «هاتف» اواخر تیر ماه کلید می خورد، برگزاری جشنواره «مادران قصه‌گو» در شهر تهران، برگزاری نکایشگاه کاریکاتورهای آرش فروغی، برنامه ریزی برای اکران «شنل»، «بوداعش» کیست؟، فیلم مستند داستانی «مالک اشتر» مقابل دوربین رفت را در بسته خبری هنری دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، صمدزادگان از تغییر و تأویل پذیری در هنر معاصر می‌گوید، سریال تلویزیونی «هاتف» اواخر تیر ماه کلید می خورد، برگزاری جشنواره «مادران قصه‌گو» در شهر تهران، برگزاری نمایشگاه کاریکاتورهای آرش فروغی، برنامه ریزی برای اکران «شنل»، «بوداعش» کیست؟، فیلم مستند داستانی «مالک اشتر» مقابل دوربین رفت را در بسته خبری هنری دنبال کنید.

صمدزادگان از تغییر و تأویل پذیری در هنر معاصر می‌گوید

هنرآنلاین: دومین روز درسگفتار وضعیت، تغییر و تأویل پذیری در هنر معاصر با حضور بهرنگ صمدزادگان سه شنبه 27 تیرماه جاری در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

روز دوم دومین درسگفتار همایش بین المللی هفتمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران با عنوان "وضعیت، تغییر و تأویل پذیری در هنر معاصر" با حضور بهرنگ صمدزادگان، مدرس هنر سه شنبه 27 تیرماه از ساعت 10 تا 12 صبح و 14 تا 16 عصر در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

روز نخست این درسگفتار سه شنبه 20 تیرماه برگزار شد و علاقه مندان برای شرکت در روز دوم درسگفتار می‌توانند در ساعت‌های مذکور سه شنبه 27 تیرماه به سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند.

همایش بین‌المللی هفتمین دوسالانه مجسمه‌سازی معاصر تهران با هدف گسترش افق‌های اندیشگی دوسالانه، کمک به تبیین درونمایه، و گشودن منظرهای نو در حوزۀ پژوهش و آموزش مجسمه‌سازی کشور، در قالب تعدادی درسگفتار، ‌نشست‌، همایش، نمایش فیلم و انتشار کتاب طراحی شده است. این همایش در راستای سیاست‌های کلی دوسالانه هفتم مبنی بر افزایش بازه زمانی فعالیت اندیشگی دوسالانه، حفظ پویایی جامعه هنری در ارتباط با دوسالانه، و کار نظری ماندگار، در محدوده زمانی از اعلام فراخوان آغاز شده و تا پایان دوسالانه تداوم خواهد داشت تا به برقراری پیوستگی معنایی دوسالانه کمک کند.

هفتمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران با تم "وضعیت" از سوی دفتر هنرهای تجسمی با همکاری انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر شهریور و مهرماه سال جاری در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار خواهد شد.

برگزاری جشنواره «مادران قصه‌گو» در شهر تهران

ایسنا: مسوول دبیرخانه سومین جشنواره «مادران قصه‌گو» از آغاز ثبت نام مادران شهر تهران در کارگاه‌های قصه‌گویی خبر داد.

حامد طراحی با اعلام این خبر افزود: به منظور انتقال مفاهیم، ارزش‌ها و سنت‌های ایرانی اسلامی به کودکان به‌صورت غیرمستقیم و فراهم آوردن زمینه‌های ارتباط و اُنس بیشتر اعضای خانواده با ابزار قصه‌گویی، سومین جشنواره «مادران قصه‌گو» در شهر تهران برگزار می‌شود.

او افزود: مرحله نخست این جشنواره در قالب کارگاه‌های آموزشی قصه‌گویی برای مادران در هشت منطقه اجرا خواهد شد.

طراحی در ادامه گفت: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و لزوم توجه مادران به قصه و بهره‌گیری از آن برای تربیت فرزندان از ۱۷ تیر کار خود را در منطقه ۱۸ به عنوان دبیرخانه جشنواره و همچنین در مناطق ۵-۶-۸-۱۰-۱۲-۱۳-۱۴ آغاز کرد و بر این اساس مادران می‌توانند با ثبت نام در یکی از مراکز فرهنگی این مناطق در کارگاه‌های آموزش قصه‌گویی زیر نظر مربیان مجرب حوزه قصه‌گویی، مهارت‌ها و آموزش‌های لازم را فراگیرند.

رییس فرهنگسرای خاتم(ص) با بیان این‌که آخرین مهلت ثبت نام در کارگاه‌ها ۱۰ مردادماه سال جاری است اظهار کرد: در این کارگاه‌ها، رویکردهایی همچون تشویق مادران به جست‌وجو و مطالعه کتاب‌های مناسب برای قصه‌گویی، ترغیب آن‌ها به داشتن کتابخانه‌های خانگی از کتاب‌های مناسب، بهره‌گیری از هنر قصه‌گویی در راستای آموزش و تربیت درست فرزندان، کمک به آن‌ها در انتخاب کتاب مناسب و ایجاد شور و شوق مادران به حضور در محیط اجتماعی و فرهنگی و تربیتی، مد نظر قرار گرفته است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ افزود: تعداد کارگاه‌های آموزش قصه‌گویی در چهار جلسه کارگاهی از ۱۵ مرداد تا ۵ شهریور خواهد بود. پس از برگزاری کارگاه‌ها، سه نفر از هر کارگاه با نظر مربی انتخاب می‌شوند و در سطح مناطق ۵-۶-۸-۱۰-۱۲-۱۳-۱۴-۱۸ به رقابت می‌پردازند و سپس بنا به رای داوران برتر هر منطقه انتخاب می‌شوند.

مسوول دبیرخانه سومین جشنواره «مادران قصه‌گو» ادامه داد: نفر اول در هر منطقه برای حضور در مرحله نهایی داوری در سطح شهر تهران به دبیرخانه جشنواره در فرهنگسرای خاتم (ص) معرفی و به نفرات دوم و سوم نیز جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد. آئین اختتامیه سومین جشنواره «مادران قصه‌گو» نیز ۱۸ شهریور همزمان با عید سعید غدیر خم برگزار می‌شود.

دبیرخانه سومین جشنواره «مادران قصه‌گو»ی منطقه ۱۸ در فرهنگسرای خاتم (ص) واقع در یافت‌آباد ، شهرک ولیعصر (عج)، انتهای خیابان حیدری جنوبی، خیابان پژاند، بوستان لواسانی واقع و با شماره تلفن ۶۶۲۰۷۰۶۸ آماده پاسخگویی به سئوالات شهروندان است.

برگزاری نمایشگاه کاریکاتورهای آرش فروغی

خانه کاریکاتور شاهد برپایی نمایشگاهی از آثار کاریکاتور آرش فروغی با عنوان «ریفرم» خواهد بود.

این نمایشگاه ۲۵ تیرماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در خانه کاریکاتور افتتاح می‌شود.

علاقه‌مندان به دیدن آثار آرش فروغی از ۲۶ تیر تا ۵ مردادماه ۱۳۹۶ فرصت دارند.

نمایشگاه «ریفرم» از ساعت ۹ تا ۱۷ در خانه کاریکاتور به نشانی خیابان شریعتی، تقاطع همت، خیابان گل‌نبی غربی، بعد از میدان شهید احمدی روشن (کتابی)، شماره ۴۴ برپا خواهد بود.

سریال تلویزیونی «هاتف» اواخر تیر ماه کلید می خورد

ایرنا: ساخت سریال تلویزیونی «هاتف» به کارگردانی داریوش یاری از اواخر تیر ماه آغاز می شود.

تهیه کننده سریال «هاتف» گفت: این سریال ویژه ماه محرم است و در 10 قسمت 50 دقیقه ای در گروه فیلم و سریال مرکز سیمافیلم تولید می شود تا از یکی از شبکه های سراسری روی آنتن برود.

نعمت چگینی از انتخاب بیش از 80 درصد از بازیگران اصلی سریال «هاتف» خبر داد و افزود: یکی، دو نقش اصلی بزودی انتخاب خواهند شد و کار تصویربرداری از اواخر تیر ماه در تهران آغاز می شود.

وی ادامه داد: تهران(جنوب شهر، طرشت، شهرک غرب، صادقیه، نارمک) و عراق (کربلا) لوکیشن های اصلی این سریال هستند که در 75 روز (2 ماه و نیم) کار تصویربرداری این سریال به طول خواهد انجامید.

چگینی گفت: فروغ فروهیده این سریال را نوشته و پیش بینی می شود در دهه دوم ماه محرم سریال «هاتف» روی آنتن برود.

در خلاصه سریال تلویزیونی «هاتف» آمده است: در روز عاشورا، ابراهیم در کربلا در اثر حمله قلبی می میرد. دخترش ریحانه پیگیر آخرین گفته ناتمام پدر می شود. این پیگیری ریحانه را رو در روی خانواده و زندگی زناشوئی قرار می دهد. اما ریحانه اعتقاد دارد که عدالت نمی تواند در پشت در خانه آدم جا بماند... .

حمید گودرزی، مهرداد ضیایی، محمد حاتمی، کمند امیرسلیمانی، کاظم بلوچی، شهرام قائدی، محمد فیلی، سیدمهرداد ضیایی، بهزاد خداویسی، مریم بوبانی، مریم کاویانی و الهه حسینی بازیگران سریال «هاتف» هستند.

برنامه ریزی برای اکران «شنل»

مهر: حسین کندری با اشاره به اینکه نگارش ۳ فیلمنامه را برعهده دارد، تاکید کرد برنامه ریزی برای اکران فیلم سینمایی «شنل» درحال انجام است.

حسین کندری کارگردان سینما با اشاره به جدیدترین فعالیت های خود در حوزه سینما گفت: در حال حاضر ۳ فیلمنامه سینمایی را در دست دارم که نگارش آخرین فیلمنامه به زودی به پایان می رسد. این ۳ فیلمنامه فضاهای مختلفی دارد که نمی توان با هم مقایسه کرد. البته هنوز مشخص نیست کدام یک از این آثار را جلوی دوربین می برم.

کارگردان فیلم «اینجا کسی نمی میرد» بیان کرد: فکر می کنم طی ۲ هفته آینده با توجه به بررسی شرایط تولید، مشخص شود که کدام یک از این فیلمنامه ها را جلوی دوربین می برد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره فیلم سینمایی «شنل» توضیح داد: پروانه نمایش این اثر سینمایی به تازگی صادر شده است و برنامه ریزی برای اکران آن در حال انجام است.

کندری اظهار کرد: این اثر سینمایی توسط شرکت پخش نسیم صبا اکران می شود البته هنوز زمان دقیق اکران مشخص نیست.

فیلمنامه «شنل» نوشته حمیدرضا بابابیگی تراژدی تنهایی انسان ها است که در بستر شهری کوچک به مثابه دهکده جهانی روایت می شود، در خلاصه داستان فیلم آمده: خیلی طول میکشه باور کنی که دیگه منو نمی بینی. شنیدی چی گفتم صحرا؟

باران کوثری، رضا بهبودی، بهار کاتوزی، مهدی حسینی نیا، رضا احمدی با حضور مسعود فروتن، فهیمه رحیم نیا، بابک انصاری و بازیگر خردسال آیسان حداد ترکیب بازیگران فیلم را تشکیل می دهند.

«بوداعش» کیست؟

باشگاه خبرنگاران پویا: خانه طراحان انقلاب اسلامی ایران در پوستری وجود بوداییان افراطی را در منطقه میانمار هشدار داد.

خانه طراحان انقلاب اسلامی ضمن انتشار پوستری وجود بوداییان افراطی در میانمار را هشدار داد. این بوداییان با کشتار وسیع مردم مسلمان این کشور قصد در از بین بردن مسلمانی در منطقه میانمار را دارند.

خانه طراحان در این زمینه نوشت: بوداییان افراطی #میانمار، در کشتار مردم مسلمان این کشور، جنایتکاران داعش را روسفید کردند.

فیلم مستند داستانی «مالک اشتر» مقابل دوربین رفت

فارس: در ادامه معرفی شخصیت‌های تراز اول جهان اسلام که به همت تولیت حرم حضرت عباس(ع) انجام می‌گیرد،فیلم مستند داستانی «مالک اشتر» جلوی دروبین رفت.

چندی است که تولیت عتبه عباسی(ع) نسبت به معرفی شخصیت‌های تراز اول جهان اسلام اقدام کرده که اولین آن‌ها حضرت ابوطالب(ع) بود. دومین اثر به معرفی حضرت خدیجه(س) اختصاص داشت و جدیدترین اثر تولیدی این آستان مقدس نیز فیلم «مالک اشتر نخعی» است.

این فیلم در قالب مستند داستانی با رویکرد تاریخی ساخته می‌شود که کارگردانی آن بر عهده «ازهر خمیس» از کشور عراق است و تهیه‌کنندگی و مدیریت فیلمبرداری آن را حیدر رحیمی بر عهده دارد و جمعی از عوامل ایرانی و عراقی طی آن با یکدیگر همکاری دارند.

فیلمبردای بخش‌های داستانی این کار طی یک هفته در شهرک سینمایی دفاع مقدس انجام شد.

«حمیدرضا تاج دولتی» نقش مالک اشتر را در این فیلم ایفا کرده است.

این مستند داستانی ۴۵ دقیقه‌ای قرار است ماه آینده از شبکه‌های تلویزیونی کشور عراق پخش شود و پس از آن نیز از شبکه‌های فارسی‌زبان پخش خواهد شد.

انتهای پیام/


خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۰۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انبار کالای قاچاق در جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران گفت: روز گذشته مأموران پلیس امنیت اقتصادی پایتخت انباری را در جنوب تهران در حوالی شهر ری که محل دپو کالا و تخلیه بارهای بسته بندی شده بود، شناسایی و موضوع را برای تحقیق و بررسی در دستور کار خود قرار دادند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی هویت مالک این انبار شناسایی شد، عنوان کرد: با تأیید صحت خبر و محرز شدن تخلیه محموله‌های قاچاق در این انبار با دستور قضائی، مأموران پلیس امنیت اقتصادی تهران در یک عملیات پلیسی مالک انبار را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه با دستگیری متهم، بازرسی از انبار مورد نظر در دستور کار مأموران قرار گرفت، تصریح کرد: در بازرسی از داخل انبار ۱۲ هزار عدد قوطی اکتان بنزین ۲۵۰ میلی لیتری کشف شد.

افشاری با اشاره به اینکه انبار مذکور با دستور قضائی پلمب شد، ابراز داشت: کارشناسان ارزش این کالاها را حدود ۲۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران در پایان، خاطرنشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قانونی شد.

کد خبر 6079815

دیگر خبرها

  • شادی منشوری گلزن پرسپولیس (+عکس)
  • معاون اول جدید قوه قضائیه کیست؟
  • اسراییل مصداق بارز یک رژیم دیوانه وبی‌رحم است/مسئولیت‌پذیری تهران
  • (تصاویر) تغییر چهره «مهمت» سریال پایتخت ۵ بعد از ۵ سال
  • بازار صالح آباد کجای تهران است و مناسب کیست؟
  • اعلام آمار بازدید از نمایشگاه نوروزی موزه هنرهای معاصر تهران
  • کشف انبار کالای قاچاق در جنوب تهران
  • ۳۷هزار میلیارد تومان از اموال شهر به جیب تهرانی بازگشت
  • افخمی: بعید نبود شهید آوینی سراغ تولید سینمای داستانی برود/ ویژگی‌های دفاع مقدس موجب شد «سید مرتضی» فرم مستند را انتخاب کند+فیلم
  • رقابت فرزاد فرزین با جواد عزتی در قطب شمال