Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیران تامین اجتماعی آذربایجان غربی در حالی از بهبود وضعیت خدمات دهی در درمانگاه ها و بیمارستان های این سازمان خبر می دهند که واقعیت ملموس چندان هم با سخنان آن ها سازگار نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از اروم نیوز،بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی به عنوان پرتردد ترین مراکز درمانی در کشور شناخته می شوند که به دلیل بالا بودن حجم بیمه شدگان این سازمان، چنین ترافیک کاری دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این تردد و ترافیک نفرات در بیمارستان های وابسته به این سازمان نه تنها موجب خدمات دهی مطلوب و به کار گیری متخصصین و پزشکان برتر نشده، بلکه موجب استفاده از توانمندی های پزشکان و کارکنان با رفتار نامناسب و در برخی مواقع ناپسند در مجامع عمومی شده است!

بیمارستان امام رضا(ع) نمود بارز درمانگاه ها و بیمارستان های تامین اجتماعی در آذربایجان غربی است که باید به عنوان نماد اصلی خدمات دهی این سازمان نیز شناخته شود. بیمارستانی که هرگاه به آن مراجعه کنیم باید ساعاتی را در انتظار نوبت و البته رسیدگی به مشکلات بمانیم.

ازدحام بیماران در بخش های مختاغ، نبود رسیدگی مناسب به ارباب رجوع، نوبت دهی نامنظم و بدون رعایت حقوق شهروندی، بهره گیری از برخی پزشکان کم حوصله و در برخی مواقع بی حوصله و نیز تجویز برخی داروها و نسخه های نامرتبط با اوضاع بیماران جزو مواردی است که در بیمارستان امام رضا(ع) و بسیاری از بیمارستان های وابسته به تامین اجتماعی مشاهده می شود.

اما نکته جالب توجه آنجا است که مسئولین تامین اجتماعی در استان و شهرستان های مختلف چنین مشکلاتی را منکر شده و ادعای خدمات دهی مطلوب در این بیمارستان ها را دارند. ادعایی که خیلی دور از ذهن نیست، چراکه هیچ اطلاعی از اوضاع مراکز تحت پوشش خود ندارند.

مدیران درمان تامین اجتماعی ادعا دارند که سیستم نوبت دهی تلفنی در بیمارستان های این سازمان راه اندازی شده و مردم با نوبت دهی های تلفنی امورات خود را رتق و فتق می کنند، اما آنچه واضح و مبرهن است رعایت نشدن نوبت مردم و مشکلات بسیار فراوان در قبال این امر است که به عنوان اصلی ترین دغدغه بیماران و خانواده بیماران شناخته می شود.

در کنار تمام این مشکلات، باید آن پزشکانی را یادآور شویم که برای معالجه بیماران به راحتی آن ها را به مطب خود هدایت کرده و نسبت به خدمات دهی در بیمارستان زحمت چندانی نمی کشند، چراکه بیمارستان برای آن ها به عنوان سرگرمی بوده و هیچ منفعتی برایشان ندارد.

با این تعاریف، باید منتظر ماند و دید که آیا واقعا مسئولین تامین اجتماعی فرصتی برای بازدید واقعی و نه خودنمایی از بیمارستان های خود خواهند داشت یا اینکه همچنان در جهل مرکب خود مانده و فرصت سوزی را به اقدام مناسب ترجیح می دهند؟!

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۶۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی بیمارستان کسری به ۹۸ درصد رسید

هدایت‌الله عبدی زاده مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان  در گفت وگو با خبرنگاران گفت: طی یکسال گذشته با تلاش و پیگیری‌های انجام شده تجهیزات پزشکی و آمبولانس مرکز درمانی کسری خریداری شده است.

 به گفته او پیشرفت فیزیکی بیمارستان کسری آبادان که از سال ۹۲ کلنگ زنی شده بود به ۹۸ درصد رسیده است.

وی اظهارکرد: این بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی کاملا تخصصی و ۶ اتاق عمل، آی سی یو، ان آی سی یو، سی سی یو دارد که با بهره‌برداری از آن جنوب استان تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.

او گفت: بیمارستان ۸۶ تختخوابی آبادان با حدود ۱۱۰ سال قدمت فرسوده است بنابراین تکمیل بیمارستان کسری آبادان به عنوان مرکز درمانی جایگزین ضروری است.

عبدی‌زاده به صرف بیش از چهار هزار میلیارد ریال برای ساخت این بیمارستان اشاره و تصریح کرد: حدود ۴۵۰ نیروی مورد نیاز این بیمارستان از طریق آزمون و بکارگیری نیروهای بیمارستان قدیم جذب شدند.

ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی تامین اجتماعی آبادان در زمینی به مساحت ۳.۵ هکتار و زیربنای ۱۶ هزار متر مربع از سال ۱۳۹۲ آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • احداث درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن در ردیف پروژه‌های کدد دار کشور قرار گرفت
  • برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • پیشرفت فیزیکی بیمارستان کسری به ۹۸ درصد رسید
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • جای خالی بیمارستان‌های تامین اجتماعی در نوبت دهی الکترونیک