Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: احیای موقوفات و اخذ اسناد مالکیت برای موقوفه ها و بقاع متبرکه به منظور حراست و صیانت از حقوق واقفان نیک اندیش و همچنین اجرای امینانه نیات واقفان از مهمترین اولویت های اداره اوقاف و امور خیریه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در جلسه شورای اداری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان که در شهر چادگان برگزار شد اظهار کرد: به منظور پیروی از منویات مقام معظم رهبری(حفظ الله) مبنی بر اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال باید پروژه های عمرانی مربوط به موقوفات و همچنین بقاع متبرکه با جدیدت تمام پی گیری شود لذا احیای موقوفات در مسیر ایجاد اشتغال و همچنین اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش زمینه ساز تولید اشتغال و همچنین از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از دیرباز وقف از پایه های اساسی اقتصاد مقاومتی بوده است که واقفان نیک اندیش با ایجاد وقف در جامعه باعث پیشرفت و ترقی در کلیه زمینه های مختلف شده اند که از مصداق های بارز این امر نیز وقف برای حوزه های علمیه است که این موضوع باعث شده با درآمدی که حوزه های علمیه از موقوفات داشته اند همواره در راستای توسعه دین اسلام و علم و دانش به تربیت عالمان بزرگ و تاثیرگذاری در سطح جامعه اسلامی اقدام کنند و به بقای خود ادامه دهند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به نقش تاثیر گذار وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز امام خمینی(ره) می فرمایند: اگر ادارات دولتی و ارگان ها برای ترویج فرهنگ وقف و تبلیغ این فرهنگ غنی فعالیت کنند تمام مسائل دولت و کشور در زمینه های مختلف حل می شود.

حجت الاسلام صادقی در ادامه به نقش و جایگاه رسانه ها در ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد و بیان داشت: اصحاب رسانه، صدا وسیما و کلیه افرادی که قلم به دست دارند در راستای ترویج و رونق این فرهنگ غنی بسیار موثر و تاثیرگذار هستند و می توانند با احیای این سنت حسنه زمینه را برای حل مسائل مختلف جامعه و کشور ایجاد نمایند.

وی همچنین در ادامه به نقش و جایگاه بقاع متبرکه در جامعه اشاره کرد و گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه همواره در توسعه فرهنگ غنی شیعه در سطح کشور نقش بسیار مهمی را ایفا کرده اند که این امر تا جایی پیشرفته است که تکفیری ها و داعشی ها برای از بین بردن فرهنگ شیعه حرم مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه را موردهدف خود قرار داده اند و سعی در تخریب آنان دارند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: حفاظت و حراست از امامزادگان عظیم الشان و بقاع متبرکه وظیفه عمومی است و همگان باید در این رابطه بکوشند.

حجت الاسلام صادقی خاطر نشان شد: باید با راه اندازی کمیته خیرین بقعه ساز و همچنین ایجاد زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری در جهت توسعه و عمران امامزادگان تلاش و کوشش کرد تا امامزادگان به قطب های فرهنگی و گردشگری مذهبی تبدیل شوند که این امر زمینه ساز تحقق اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی در کشور می شود.

وی در ادامه به اقدام های انجام شده در بقاع متبرکه شهرستان فریدن اشاره کرد و بیان داشت: حجت الاسلام و المسلمین سیاوشی همواره یکی از امامان جمعه فعال در زمینه ترویج فرهنگ غنی وقف در استان اصفهان محسوب می شود که وی در این حیث بسیار موثر تلاش و کوشش کرده است که از اقدام های انجام شده توسط وی در این شهرستان کمال تشکر و قدر دانی را دارم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۵۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر

به گفته یکی از ساکنان شهرک ثامن الائمه واقع در محله فردوسیه شهرستان شهریار قرار بود تا آخر سال ۱۳۹۹ سند مالکیت مسکن مهر تحویل داده شود، اما با گذشت حدود ۴ سال همچنان خبری از صدور اسناد نیست و این موضوع آنها را گلایه‌مند کرده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام و خسته نباشید، سال ۱۳۹۹ یک خبر پخش شد که اسناد مالکیت مسکن مهر شهرک ثامن الائمه فردوسیه شهریار تا آخر همان سال به مالکین ارائه می‌شود، اما الان سال ۱۴۰۳ است و هنوز خبری از اسناد مالکیت نیست خواهش میکنم رسیدگی کنید.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • معرفی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه
  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • مشکلات اراضی مردم در استان بوشهر برطرف شود
  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بهره‌مندی ۷۰۰۰ موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند