Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@23:31:50 GMT

بسیاری از روستاهای سیلاب و کلوار آب آشامیدنی سالم دارند

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۰۸۳۵۰

بسیاری از روستاهای سیلاب و کلوار آب آشامیدنی سالم دارند

یاسوج- مدیرعامل آب وفاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت:بسیاری ازروستاهای سیلاب و کلوار از جمله شاه غالب، کلوار، کبوتران، بورک علیا وسفلی، پنبه کار و آب گل از آب آشامیدنی سالم برخوردارند.

به گزارش خبرنگار مهر، فیض الله پاسره ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود:چند روستای منطقه سیلاب و کلوار هم اکنون با چالش کمبود آب مواجه هستند که عمده ترین دلیل آن کاهش منابع آب سطحی و زیرزمینی منطقه به واسطه خشکسالی های چند سال اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاسره تصریح کرد: بر خلاف ادعاهای مطرح شده در زمینه نبود هیچگونه آب و استفاده مستقیمروستاییاناز آب آلوده رودخانه، آب روستاهای منطقه کماکان از همان چشمه ای که در سال ۸۰ آمادهشد، تامین می شوداما در سال های اخیر به واسطه کاهش بارندگی و خشکسالیمیزان آب آن بسیار کم شده، اما آب آن قطع نشدهو اعتقاد ما بر این است کهآبی که ما باید به روستائیان برسانیم باید بیش از این مقدار باشد، اما اینکه به کلی آب وجود ندارد و مردم از آب آلوده استفاده می کنند واقعیت ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گفت: علیرغم صحبت برخی اهالی مبنی بر بی تفاوتی مسئولان، در بازدیدهای مکرری که مسئولان آبفای روستایی استان و شهرستان از این منطقه داشتندرسوب زیاد آب و کم شدن شدید منابع آبی عمده ترین مشکلات منطقه ذکر شد که با رایزنی هایی که داشتیم قرار شد بلافاصله بعد از"تامین اعتبار"با اختصاص مبلغ ۲۱۸ میلیون تومان، علاوه بر نوسازی شبکه های آبرسانیمنبع جدید نزدیک خرم راه برای استفاده آن بخش از روستاها که مشکلاتی دارند را به مدار بهره برداری ببریم.

پاسره گفت: متاسفانه برخی روستاهای منطقه سیلاب و کلوار حتی مسیر دسترسی مناسبی نیز ندارند واین به گونه ای است که به صورت سیار هم امکان آبرسانی وجود ندارد و همین سختی دسترسی یکی از مشکلات پیش روی ما است.

پاسره همچنینتاکید کرد: روستاهای سیلاب و کلوار دارای تاسیسات آب هستند و کنتور نیز دارند.

وی افزود: در برخی روستاها با وجود اینکه آب هر چند کم به مردم میرسد، هزینه آب مصرفی صفر منظور شده و تنها آبونمان صادر می شود که این هزینه را نیزهیچ فردی دراین روستاها پرداخت نکرده است.

مدیرعامل آبفار استان گفت: کلیه نیازسنجی ها و مطالعات مربوط به تغییرات در شبکه ها و راه اندازی منبع جدید تامین آب روستاهایی که با چالش آبی مواجه شده اند انجام شده استودر صورت تامین اعتبارات لازم، عملیات اجرایی آن کلید می خورد.

پاسرهبا اشاره به کم شدن و حتی خشک شدن برخی منابع آب در مناطقی از استانتصریح کرد: متاسفانه خشکسالی های چند سال اخیرموجب کاهش شدید منابع آبی سطحی و زیرزمینی شده است و در برخی مناطق به واسطه مسیرهای دسترسی حتی آبرسانی سیار نیز دشوار است.

وی افزود: با وجود مشکلات، از همه امکانات و ظرفیتها برای رفع مشکلات حیاتی ترین نیاز روستاهااستفاده کردیمو در مورد روستاهای مناطق سیلاب و کلوار نیز اقدامات به همین ترتیباست.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۸۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ تانکر آب در روستاهای محروم بخش بیارجمند شاهرود توزیع شد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا سعیدی صبح چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات هلال احمر شاهرود از توزیع ۲۰ تانکر آب در روستاهای بخش بی ارجمند شاهرود خبر داد و ابراز داشت: روستای دراز آب از جمله مناطقی که در بحران خشکسالی قرار دارد.

وی ضمن بیان اینکه این تعداد تانکر به همت خیران تهیه شده است، افزود: ۷۰۰ میلیون ریال برای تهیه این تانکرها اعتبار صرف شده است.

معاون داوطلبان هلال احمر استان سمنان بابیان اینکه تأمین تانکر آب بین خانواده‌های منطقه دچار تنش آبی به انجام رسید، ابراز داشت: این منطقه به خاطر خشکسالی با آسیب‌های بسیاری همراه که رفع آنها همراهی خیران را می‌طلبد.

سعیدی ضمن بیان اینکه هشت سبد غذایی نیز بید نیازمندان مناطق کم برخوردار توزیع شد، تصریح کرد: این اقدام به همت اعضا و داوطلبان خانه‌های هلال روستایی و شهری انجام شده است.

وی ضمن بیان اینکه رفع چالش‌های خانواده‌های کم برخوردار و محروم روستاهای در دستور کار است، افزود: از اولویت‌های خدمات داوطلبان تأمین آب و رسیدگی به این خانواده‌ها است.

کد خبر 6087298

دیگر خبرها

  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی؛ تخلیه برخی از روستاهای زیرکوه
  • کلنگ زنی دو طرح در روستا‌های کم برخوردار سیلاب کلوار
  • تخلیه برخی از روستاهای شهرستان زیرکوه به علت سیلاب
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • ۲۰ تانکر آب در روستاهای محروم بخش بیارجمند شاهرود توزیع شد
  • تکمیل آبرسانی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری