Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - روستاي عباس‌آباد در فاصله 30 کيلومتري مرکز شهرستان ممسني از داشتن خانه بهداشت محروم است. به گزارش خبرگزاري تسنيم از شيراز، روستاي عباس‌آباد شهرستان ممسني هر چند کوچک است اما 35 خانوار دارد که هر کدام از اعضاي آنها در طول سال به خدمات بهداشتي و درماني نياز دارند اما عباس‌آباد خانه بهداشت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم در اين روستا حتي براي ساده‌ترين بيماري‌ها بايد فاصله 30 کيلومتري تا مرکز شهرستان را طي کنند.
آبادي بدون خانه بهداشت
شکرالله هوشمندي دهيار اين روستا در گفت‌وگو با تسنيم نداشتن خانه بهداشت را نخستين مشکل اين روستا ذکر مي‌کند که به همين دليل مردم مجبور هستند براي دريافت خدمات بهداشتي و درماني به شهر نورآباد بروند.
به گفته وي روستاهاي همجوار خانه بهداشت دارند اما رسيدگي چنداني به روستاي عباس‌آباد نمي‌شود و مردم براي ساده‌ترين بيماري‌ها بايد رنج و هزينه رفتن به نورآباد را به خود تحميل کنند. حال تصور کنيد که مردم اين روستا در نيمه شب دچار مشکل شوند يا اينکه بيماري خاص داشته باشند.
رهام پيکري فرماندار ممسني نيز در گفت‌وگو با تسنيم کوچک بودن و کم جمعيتي اين روستا را عاملي ذکر مي‌کند که احداث خانه بهداشت در آن به تاخير افتاده است. به گفته وي روستاها براساس اولويت‌بندي خدمات عمراني و بهداشتي دريافت مي‌کنند.
خانه بهداشت شايد سال 97
جمعيت، فاصله تا مرکز شهرستان، ميزان دسترسي به ديگر خانه‌هاي بهداشت از جمله فاکتورهايي است که فرماندار ممسني براي احداث يک خانه بهداشت ذکر مي‌کند که با توجه به صحبت‌هاي پيکري خانه بهداشت تا سال 97 به عباس‌آباد نمي‌رسد.
به گفته وي در برنامه‌ريزي بودجه سال 96 اين روستا در اولويت احداث خانه بهداشت نيست و شايد سال 97 براي اين روستا خانه بهداشت احداث شود. تامين اعتبارات لازم موضوع ديگري است که پيکري براي احداث خانه بهداشت ذکر مي‌کند.
با وجود محروميت عباس‌آباد از خانه بهداشت اردوي جهادي بسيج سازندگي به مردم اين روستا خدمات بهداشتي و درماني رايگان ارائه مي‌دهند. فرشيد گودرزي، رئيس بسيج سازندگي شهرستان ممسني در گفت‌وگو با تسنيم از اعزام گروه‌هاي جهادي و ارائه خدمات مختلف عمراني، بهداشتي و آموزشي به روستاهاي محروم سخن مي‌گويد.
اردوهاي جهادي راهکار موقت
به گفته وي در هفته دوم مردادماه گروه‌هاي جهادي در قالب کمک‌رساني دارويي، ويزيت و درمان رايگان به روستاي محروم مردم عباس‌آباد رفته و خدمات ارائه دادند.
هوشمندي دهيار روستا ضمن بيان اين نکته که خدمات تخصصي و عمومي رايگان بسيج پزشکي و بسيج سازندگي شهرستان ممسني در ارائه خدمات درماني به مردم روستا موثر بوده اما اين خدمات به صورت موقت است و مردم روستا به خانه بهداشت ثابت و پايدار نياز دارند.
نبود اعتبار لازم براي تکميل مسجد روستا و عدم آسفالت کوچه‌ها از ديگر مشکلات روستاي عباس‌آباد است که دهيار آن بيان مي‌کند.
خبرگزاري تسنيم در نظر دارد در سلسله‌ گزارش‌هايي به بيان مشکلات و توانمندي‌هاي شهرستان‌ها و روستاهاي استان فارس بپردازد. ‌مردم مناطق مختلف استان مي‌توانند مشکلات و توانمندي‌هاي شهرستان و روستاي خود را از ساعت 8 الي 16 با شماره تماس 07132281975 با دفتر خبرگزاري تسنيم استان فارس در جريان بگذارند.
گزارش از حليمه زارع
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۰۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل مراکز درمانی کبودراهنگ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مسلم غلامی فرماندار کبودراهنگ در این نشست با اشاره به اینکه در حوزه سلامت باید از ظرفیت خیران سلامت استفاده شود، گفت: برای ساخت و تکمیل مراکز درمانی از جمله مرکز فوریت‌های پزشکی این شهرستان بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

امام جمعه کبودراهنگ هم گفت: در دین اسلام همیشه به بهداشت و سلامت تاکید شده و امروز هم باید برای داشتن خانواده و جامعه سالم، بهداشت را رعایت کنیم.

حجت‌الاسلام باقری با تاکید بر فرزندآوری، گفت: خانواده‌ها ازدواج را آسان بگیرند تا زوج‌های جوان به فرزندآوری روی بیاورند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کبودراهنگ هم گفت: پارسال بیش از هزار و ۹۰۰ تولد در شهرستان داشتیم و رتبه اول استان را در این زمینه به خود اختصاص دادیم.

علی کریمی افزود: بیش از ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تجهیزات به مراکز درمانی اعطا شده است و بیش از ۱۷۰ میلیون تومان کمک خیران سلامت به بخش درمان بوده است.

او همچنین گفت: مرکز جامع درمانی شیرین سو با اعتبار ۸ میلیارد تومانی و ۴ خانه بهداشت با اعتبار هر کدام ۱ میلیارد تومان در حال ساخت است و ۱۰ خانه بهداشت نیازمند بازسازی و مرمت است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کبودراهنگ با اشاره به اینکه پارسال ۲۲ تن مواد غیر بهداشتی و ۶ تن غذا و داروی فاسد و غیرقابل استفاده جمع آوری و معدوم شد، افزود: همچنین در طرح غربالگری دیابت و فشار خون بیش از ۹۳ درصد از جمعیت هداف شهرستان غربالگری شد.

دکتر کریمی گفت: در هفته سلامت بیش از ۳۰ برنامه شاخص از جمله افتتاح طرح‌های درمانی، آغاز ساخت اورژانس پیش بیمارستانی، کارگاه‌های آموزشی و طرح غربالگری در شهرستان کبودراهنگ اجرا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است
  • ارز آوری حدود ۷ میلیون دلاری صادرات کیوی عباس آباد
  • ارائه خدمات درمانی در راستای برنامه‌های نظام سلامت
  • تکمیل طرح های نیمه تمام حوزه درمان درجنوب شرق تهران در اولویت است
  • پرستاران سر دو راهی؛ خانه نشینی یا تغییر شغل؟
  • پرستاران سر دو راهی خانه نشینی و تغییر شغل
  • لزوم تقویت امکانات درمانی تیران برای رفع نیاز مردم و مسافران
  • نشست برنامه‌های هفته سلامت تویسرکان
  • اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل مراکز درمانی کبودراهنگ
  • نقره داغ شدن متخلفان زمین خواری در عباس آباد