Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@08:16:46 GMT

کتاب «مهندسی بافت شبکیه چشم» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۰۹۸۹۸

کتاب «مهندسی بافت شبکیه چشم» منتشر شد

از سوی محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابی در سیستم‎های رهایش دارو در درمان بیماری‌های شبکیه چشم منتشر شد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کتاب «مهندسی بافت شبکیه چشم» تدوین دکتر فتح الله مضطرزاده و دکتر آزاده سپهوندی توسط انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر منتشر شد.

شبکیه‌چشم بافتی بسیار پراهمیت و حساس در دستگاه بینایی محسوب می‌شود و هنگامی‌ که عارضه‌ای در شبکیه رخ می‌دهد، خطر آسیب به کل سیستم بینایی به ‌وجود می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندسی بافت شبکیه، نسبت به سایر راه‌های درمانی، با ایجاد یک گستردگی می‌تواند تمام کننده‌نقایص موجود در سایر راه‌های درمانی باشد. در ‌این کتاب خلاصه‌ای از مطالعات انجام شده در مهندسی بافت شبکیه از جمله انتخاب سلول پیش‌ساز، ‌استفاده از فاکتورهای خارجی و انحلال‌پذیر برای جهت‌دهی به تمایز سلولی به‌صورت برون‌تنی و همچنین ‌استفاده از ترکیب سلول‌ها و پلیمرها برای مهندسی بافت شبکیه ، مرور شده است.

در درمان بیماری‌های شبکیه روش‌های غیرتهاجمی‌ یعنی عاری از عمل‌های جراحی، همواره موردنظر و تأکید بیماران و محققان بوده‌است. سیستم‌های رهایش دارو به بخش خلفی چشم با دو رویکرد به ایمپلنت‌ها و ساختارهای نانومهندسی تقسیم می‌شوند که در بخش انتهایی‌ این کتاب به توضیح کامل‌ این سیستم‌ها، در درمان بیماری‌های شبکیه‌یچشم پرداخته شده است.

به دلیل ظرافت‌های موجود در بافت شبکیه در درمان، روش‌های غیر از عمل‌های جراحی همواره مورد نظر محققان بوده است. به همین دلیل استفاده از سیستم‌های رهایش دارو بسیار حائز اهمیت است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۹۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار

به گزارش خبرنگار مهر، طی ماه‌های گذشته انصراف پزشکان خانواده از فعالیت در این حوزه در مناطق مختلف مازندران حاشیه ساز شد واین مساله ابتدا در شهرستان چالوس در غرب مازندران مشکلاتی را برای حوزه بهداشت و درمان ایجاد کرد.

پدیده انصراف پزشکان خانواده از فعالیت در این حوزه به دلیل مشکلات فراروی نظیر افزایش هزینه‌های فراروی و تأخیر در پرداخت مطالبات در مناطق مختلف از جمله مازندران به یک معضل تبدیل شده است.

در شهرستان جویبار نیز هفت نیز در سیستم پزشک خانواده فعالیت داشتند و پنج نفر امسال از فعالیت در این حوزه انصراف خود را اعلام کردند.

سیده الهام عقیلی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جویبار در گفت وگو با خبرنگار مهر از انصراف پنج پزشک خانواده شهری از فعالیت در این شهرستان خبر داد و گفت: در سیستم دولتی هفت بزشک مشغول به فعالیت بودند و در سال گذشته دو پزشک از سیستم خصوصی در شهرستان جویبار از ادامه فعالیت خود منصرف شدند.

وی با اعلام اینکه ۵ پزشک انصرافی از اول خرداد ماه از سیستم خارج می‌شوند، افزود: متأسفانه در حال حاضر تنها یک پزشک خانواده شهری دارای قرارداد با ما باقی مانده و مشکل اصلی این پزشکان بحث مطالبات آنان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: این مشکل تنها مربوط به این شهرستان نبوده و در جلسه‌ای که با حضور معاونت دانشگاه علوم پزشکی و نماینده پزشکان خانواده شهری استان برگزار شد شرایط بحرانی شهرستان به سمع و نظر آنان رسیده است.

عقیلی با اشاره به اینکه ۲ پزشک انصرافی در سال‌جاری به دلایل مشکلات شخصی از ادامه فعالیت انصراف داده اند، گفت: سرانه پزشک خانواده شهری در سال‌جاری ۴۰ درصد افزایش داشته است اما به گفته این پزشکان با توجه به دیگر هزینه‌ها از جمله هزینه مطب و پرسنل این افزایش در آمدی برای آنان به صرفه نخواهد بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جویبار بیان کرد: بعد از انصراف دو پزشک در سال گذشته نتوانستیم جایگزینی برای ِ آنان داشته باشیم چرا که متقاضی در این بخش وجود نداشته است و افزایش متقاضی برای دیگر پزشکان شرایط رسیدگی درمانی را سخت خواهد کرد.

کد خبر 6088272

دیگر خبرها

  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟
  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • کوچک‌ترین ایمپلنتی که با تحریک مغز اختلالات عصبی را درمان می‌کند
  • محققان از ریه بافت مینیاتوری ساختند
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند
  • مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود؟
  • مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود