Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@17:39:30 GMT

اجرای سلیقه‌ای مصوبه بخشودگی جرائم وام کشاورزان

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۱۹۵۳۵

اجرای سلیقه‌ای مصوبه بخشودگی جرائم وام کشاورزان

رئیس مجمع تشکل‌های کشاورزی گفت: بانک کشاورزی مصوبه مجلس برای بخشودگی جرائم تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان را به طور سلیقه‌ای اجرا کرده، در صورتی که تعداد وام در قانون ملاک نیست و باید اصل تسهیلات برای تسویه در نظر گرفته شود.

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع تشکل‌های کشاورزی گفت: بانک کشاورزی مصوبه مجلس برای بخشودگی جرائم تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان را به طور سلیقه‌ای اجرا کرده، در صورتی که تعداد وام در قانون ملاک نیست و باید اصل تسهیلات برای تسویه در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسعود اسدی در مورد نحوه اجرای مصوبه مجلس برای بخشودگی جرائم تسهیلات کشاورزان تا سقف 100 میلیون تومان اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در راه کمک به کشاورزان بدهکار به سیستم بانکی که سال‌هاست بدهی معوقه دارند و مشخص شده بدهی‌هایشان را به‌علت سود و جرائم سنگینی که به اصل وام تعلق گرفته نمی‌توانند تسویه کنند، بودجه‌ای را در نظر گرفت تا این وضعیت سامان بگیرد.

وی اضافه کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدکنندگان خود در تبصره 35 قانون اصلاح قانون بودجه 1395 کشور سود و جرائم تا سقف یک میلیارد ریال که معوق شده باشد، بخشیده می‌شود، اما متأسفانه اقدام ناپسندی در راستای اجرای این مصوبه صورت گرفت.

رئیس مجمع تشکل‌های کشاورزی با اشاره به اینکه دولت و بانک مرکزی برای اجرای این مصوبه یک قانون‌گذاری کاملاً جدیدی را انجام داده، افزود: در این قانون آمده که هر کشاورزی فقط می‌توان یک وام را تا سقف یک میلیارد ریال برای بخشودگی جرائم استفاده کند و دیگر آنکه ملاک بانک کشاورزی، آخرین قرارداد منعقده با کشاورز است.

اسدی به این نکته اشاره کرد که در این‌صورت کشاورزی که با بانک تعامل کرده و وام خود را با سود و جرائم دیرکرد در قالب تسهیلات جدید تمدید کرده است، با کشاورزی که 10 سال پیش وامی را گرفته و به بانک هم مراجعه نکرده چه تفاوتی دارد، به علاوه آنکه کشاورز خوش‌حساب باید تنها طبق آخرین قرارداد از بخشودگی استفاده کند، اما کسانی که سال‌هاست اقساط خود را نپرداخته و به بانک هم مراجعه نکرده به‌راحتی از بخشودگی استفاده می‌کنند.

وی به نامه معاونت قوانین و مقررات مجلس شورای اسلامی در پی استعلام مجمع تشکل‌های کشاورزی در راستای اجرای اصل قانون و مصوبه اشاره کرد و گفت:‌ طبق نظر مجلس تعداد وام‌ها به‌هیچ‌وجه حائز اهمیت نیست، بلکه کشاورز هر تعداد وام را تا سقف یک میلیارد ریال دریافت کرده باشد، می‌تواند از طرح بخشودگی جرائم استفاده کند.

رئیس مجمع تشکل‌های کشاورزی اضافه کرد: در پاسخ معاونت قوانین مجلس آمده است، ملاک برای تسویه حساب و بخشودگی جرائم تسهیلات کشاورزان باید وام اولیه باشد، این در حالی است که مجلس برای اجرای این طرح 17 هزار و 500 میلیارد تومان در نظر گرفته است.

از پایان سال گذشته و با آغاز طرح بخشودگی جرائم کشاورزان تا سقف 100 میلیون تومان، گزارشات زیادی از کشاورزان مبنی بر سنگ‌اندازی و پیش‌شرط‌های بانک برای تسویه معوقات جرائم به این خبرگزاری اعلام شد که حاکی از آن بود که بانک‌ها ملاک‌شان آخرین قرارداد منعقده با کشاورز، آن‌هم فقط برای یک وام بدون در نظر گرفتن سقف یک میلیارد ریال است.


نامه مجمع تشکلهای کشاورزی

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۱۹۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد مخبر، تصویب‌نامه هیئت وزیران درباره تعیین نرخ مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی واردات کالا‌های اساسی، دارو، مواد اولیه تولید آن، ملزومات پزشکی، شیر خشک اطفال و نهاده‌های دامی و کشاورزی به یک درصد را در اجرای جزو ۲ بند الف تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۳ به وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و همچنین، سازمان برنامه و بودجه، ابلاغ کرد.

بر این اساس، حقوق گمرکی از ۴ درصد و مالیات بر ارزش افزوده (از ۱۰ درصد) کالا‌های اساسی، شامل گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، ذرت، کنجاله سویا، جو، حبوبات (شامل نخود، لوبیا و عدس)، گوشت قرمز و گوشت مرغ به یک درصد کاهش می‌یابد.   کاهش یک درصدی حقوق گمرکی واردات و مالیات بر ارزش افزوده، به دارو، مواد اولیه تولید آن، ملزومات مصرفی پزشکی، شیر خشک اطفال و نهاده‌های دامی و کشاورزی نیز اختصاص داده شده است.

دیگر خبرها

  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین
  • مصوبه کاهش مصرف پلاستیک اجرایی شد
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۵۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی