Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛مسعود طهماسیان‌ استادیار‌ پژوهشکده‌ علوم و فناوری‌های پزشکی دانشگاه شهید بهشتی و دبیر اجرایی‌ چهارمین‌ همایش‌ بین‌المللی نقشه‌برداری مغز ایران‌ در نشست خبری این همایش‌ که در این پژوهشکده‌ برگزار شد، گفت: از نقشه‌برداری مغز برای تشخیص و درمان بیماری‌ها استفاده نمی‌شود بلکه این روش به منظور شناخت مکانیسم‌ بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نقشه‌برداری مغز‌ نوعی تصویربرداری‌ ساختاری از مغز و ارتباطات‌ بین بخش‌های مختلف‌ و تشخیص‌ افتراقی‌ برخی از اختلالات‌ مربوط به مغز است.

طهماسیان‌ عنوان کرد: نقشه‌برداری مغز‌ این امکان را دارد تا در جراحی‌های مغز و اعصاب که متخصص‌ باید توموری‌ از مغز را بردارد‌ کمک‌دهنده باشد‌، نقشه‌برداری‌ مغز این امکان را ایجاد می‌کند که پزشک‌ بتواند با دقت‌ تومور‌ را بردارد بدون آنکه به عملکرد‌ مغز آسیب وارد شود البته‌ این روش‌ هنوز در مرحله تحقیقاتی‌ است.

دبیر اجرایی‌ چهارمین‌ همایش‌ بین‌المللی نقشه‌برداری مغز ایران‌ با اشاره به رشد تحقیقاتی‌ این روش تصویربرداری‌ در ایران، گفت: ما از راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی‌ نقشه‌برداری مغز در کشور استقبال می‌کنیم‌ و با تلاش‌های انجام شده در پژوهشکده‌ دانشگاه شهید بهشتی‌ هفته آینده مرکز تحقیقاتی‌ نقشه‌برداری مغز در بیمارستان فارابی‌ دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه‌ راه‌اندازی می‌شود.

طهماسیان‌ عنوان کرد: خوشبختانه‌ با تحقیقات انجام شده در چهار سال گذشته سایر کشورهای‌ دنیا از همکاری با ما استقبال کرده‌اند و هم‌اکنون با 40 محقق بین‌المللی دانشگاه‌های برتر دنیا‌ در زمینه نقشه‌برداری مغز همکاری می‌کنیم و پروژه‌های مشترک بین‌المللی داریم.

دبیر اجرایی‌ چهارمین‌ همایش‌ بین‌المللی نقشه‌برداری مغز ایران‌ با اشاره به مقاله‌های رسیده‌ به این همایش‌، گفت: حدود 60 مقاله به دبیرخانه چهارمین همایش بین‌المللی نقشه‌برداری مغز رسیده‌ است و پیش بینی می‌کنیم که 80 مقاله در این همایش ارائه شود. همچنین 3 کارگاه در این همایش برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: از همایش سال گذشته تاکنون دانشمندان ایرانی 11 مقاله‌ در زمینه نقشه‌برداری مغز در مجلات‌ بین‌المللی چاپ و منتشر کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۴۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» نتیجه تعامل سپاه و دانشگاه بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کامبیز نرماشیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در دیدار با فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارگانی ارزشمند برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده که در سه دهه از زمان تأسیس تاکنون خدمات ارزنده و گرانبهایی را در همه عرصه‌ها در کارنامه درخشان خود به ثبت رسانده است.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مولود  مبارک انقلاب و نتیجه تدبر روشنگرایانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی بود، ادامه داد: کارنامه درخشان و ثمربخش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همه عرصه‌های دفاعی، علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، آبادانی و محرومیت‌زدایی، نشان‌دهنده اهتمام و تلاش این نیروهای جان برکف و غیور در راستای تحقق رسالت‌های بزرگ و مغتنم سازمان است.

نرماشیری همچنین انجام عملیات موفقیت‌آمیز «وعده صادق» را نتیجه تعامل و همکاری سپاه و دانشگاه برشمرد.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان هم متذکر شد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متعلق به مردم است، هر اقدامی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موفق به انجام آن شده در کنار هدایت‌های ارزشمند و راهگشای امامین انقلاب اسلامی، مدیون حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مردم سرافراز ایران است.

احمد شفاهی با اشاره به حملات کور و بزدلانه تروریستی به شهر چابهار و راسک، از دفاع مقتدرانه دلاور مردان نیروهای فراجا در مقابل این اقدام مذبوحانه قدردانی و خاطرنشان کرد: دشمنان ایران اسلامی باید بدانند که با انجام چنین اقدامات ددمنشانه نمی‌توانند مانع از پیشرفت منطقه و توسعه کشور شوند، نیروهای ایثارگر و از خود گذشته فراجا در تمامی صحنه‌ها نشان داده‌اند که با تمام توان و تا پای جان در مقابل این اقدامات عبث ایستاده و سربلند بوده‌اند.

وی افزود: یکی از ارکان اصلی موفقیت‌های سپاه تعامل با دانشگاه به صورت مستمر است که برای دستیابی به نتایج بهتر و نیکوتر تأکید ما بر ارتباط بیش از پیش از دو ارگان است و دانشگاه و سپاه با همبستگی و تعامل کارآمد می‌توانند گام بلندی در مسیر توسعه و تعالی کشور بردارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • همایش بین المللی « غزه زنده است»
  • نقشه سرایدار سابق برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • نقشه سرایدار برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • عملیات «وعده صادق» نتیجه تعامل سپاه و دانشگاه بود
  • ترسیم نقشه جذب دانش‌بنیان‌ها در صنعت لوازم خانگی