Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مديرعامل صندوق ذخيره فرهنگيان مقررات جديد ليزينگ خودرو در اين صندوق را تشريح کرد و گفت: سالانه هشت تا 10 هزار خودروي ايراني توزيع خواهيم کرد.
مهدي نيکدل در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينکه مقررات جديدي براي ليزينگ خودروي فرهنگيان داريم که بر مبناي آن ديگر خودروي خارجي توزيع نکنيم و سقف وام براي همه يکسان باشد اظهار کرد: اخيرا هم جلسه‌اي در اين خصوص داشتيم و براي ليزينگ خودرو مشکلي ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي درباره خودروهاي توزيعي به فرهنگيان گفت: عمدتا خودروهايي که توزيع مي‌شوند، خودروهاي ايراني تا سقف 50 ميليون تومان هستند.
مديرعامل صندوق ذخيره فرهنگيان با بيان اينکه تقاضايي براي خودروي خارجي وجود ندارد اظهار کرد: اخيرا تعدادي "برليانس" از پارس خودرو گرفتيم. پارس خودرو وام 15 ميليون توماني هم روي آن گذاشت اما معلمان استقبال نکردند. نيمي از خودروها را آزاد توزيع کرديم و هنوز نيمي از آن باقي مانده است.
نيکدل در پاسخ به اينکه چه تعداد از فرهنگيان مي‌توانند با شرايط ليزينگي خودرو دريافت کنند؟ گفت: با بودجه محدودي که داريم سالانه هشت تا 10 هزار خودرو بيشتر نمي‌توانيم توزيع کنيم. آن دسته از اعضا که تا کنوني خودرويي دريافت نکرده‌اند در اولويت قرار دارند. قرعه کشي انجام نمي‌دهيم، سهميه بندي مي‌کنيم و ادارات استان ها درباره نحوه توزيع خودشان تصميم گيري مي‌کنند.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۶۷۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده

مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صنعت معدن تجارت از واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور طی ۳ ماه آینده خبر داد.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزرای دانشجو، حسن کریمی سنجری مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صنعت معدن تجارت در مصاحبه با رادیو گفت: در حال حاضر ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی که بخشی از آن‌ها در حال حمل و ترخیص است در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.

وی گفت: مجموع خودرو‌های سواری که تا سه ماه آینده به بازار عرضه می‌شود بین ۸ تا ۱۰ هزار خودرو است که به دنبال ایجاد شرایط تحویل آن به ناوگان عمومی هستیم.
کریمی سنجری تصریح کرد: خودروی برقی نسبت به خودروی بنزینی حدود سالانه ۸ تا ۱۰ هزار لیتر بنزین صرفه جویی می‌کند، زیرا برق را می‌توان از منابع تجدید پذیر به دست آورد، ولی نمی‌توان بنزین را از منابع دیگر تامین کرد.

وی اظهار کرد: اگر قرار باشد با سوخت‌های فسیلی برق تولید کنیم می‌توانیم منشا آلودگی را به خارج از شهر‌ها ببریم و دیگر تاکسی‌ها در شهر تولید آلودگی نمی‌کنند.
مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صنعت معدن تجارت بیان کرد: در اینجا باید به رانندگان تاکسی یارانه و کمک ارایه کنیم و بخشی از سودی که دولت ناشی از صرفه جویی به دست می‌آید را به شکل بلاعوض به رانندگان تاکسی بدهد.

وی گفت: وزارت صمت همیشه به دنبال فرهنگسازی و نهادینه کردن این امر است، ولی وقتی ناوگان حمل و نقل عمومی را به خودروی برقی مجهز کنیم نیازمند توسعه ایستگاه‌های شارژ هستیم. اگر شرایط شارژ فراهم باشد مردم ما علاقه‌مند هستند که خودروی برقی سوار شوند. عده‌ای از مردم علاقه دارند خودروی وارداتی بخرند، ولی می‌توانیم اینکار را با خودروی برقی انجام دهیم. بخش مهمی از خودروی برقی باید تامین کننده حمل و نقل عمومی باشد و بخشی از آن باید به مردم اختصاص یابد.

دیگر خبرها

  • ترخیص ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک
  • ترخیص ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک
  • واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده
  • صحت سنجی ادعای وجود ۵۰ هزار خودروی خارجی در گمرکات کشور
  • صحت سنجی ادعای ورود ۵۰ هزار خودروی خارجی به گمرکات
  • صندوق ذخیره فرهنگیان بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری است
  • تسهیلات صندوق ذخیره فرهنگیان برای معلمان شاغل
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • خودروی پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۴ با چه مشخصاتی عرضه می‌‎شود؟
  • پذیرش ۱۵ هزار و ۸۰ خودرو در مرکز معاینه فنی شهرکرد