Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور فنی استانداری مرکزی از معطل ماندن شهروندان ساکن در حریم طرح ۵۵ متری اراک خبر داد.

حمیدرضا نوازنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به طرح خیابان 55 متری اظهار داشت: پروژه بزرگراه امیرکبیر (55متری) در قالب طرح جامع شهر اراک سال 82 مصوب و توسط شورای عالی شهرسازی و معماری ابلاغ شده و تغییر یا لغو آن هم توسط همان شورا امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهروندانی که املاکشان در مسیر این طرح واقع شده حق دارند خواستار تعیین تکلیف باشند و این وظیفه مدیریت شهری است که این طرح را تعیین تکلیف کند.

مدیرکل دفتر امور فنی استانداری مرکزی تصریح کرد: به‌عنوان یک کارشناس اعتقاد دارم احداث این معبر برای حل بخشی از مشکلات ترافیکی و تامین دسترسی محلات مرکز شهر ضروری است اما معنای آن این نیست که نسبت به بلاتکلیفی مردم بی تفاوت باشیم.

نوازنی بیان کرد: لازم است مدیریت شهری رویکرد خود را نسبت به اجرای خیابان تعدیل کند، متأسفانه از ابتدای تصویب این طرح نوع نگاه مدیریت شهری به طرح نگاه انتفاعی و سودآوری بوده حال آنکه الزامی در درآمدزا بودن این پروژه برای شهرداری نیست.

وی ادامه داد: ایجاد معبر یکی از وظایف ذاتی شهرداری‌ها بوده که در راستای تأمین خدمات عمومی است و شهرداری باید به این پروژه رویکرد خدماتی و هزینه‌ای داشته باشد.

مدیرکل دفتر امور فنی استانداری مرکزی عنوان کرد: نکته حائز اهمیت دیگر معطل نگه داشتن املاک کسانی است که در طرفین این خیابان (در حریم) قرار گرفته‌اند، به بهانه تضمین توجیه اقتصادی طرح ضرورتی نداشته و شهرداری می‌تواند براساس ضوابطی که به تأیید کمیسیون ماده پنج می‌رساند برای صاحبان این املاک پروانه ساخت صادر نماید.

نوازنی اضافه کرد: بدیهی است کسانی که املاکشان در مسیر خیابان قرار گرفته هم باید براساس قیمت عادله روز املاکشان کارشناسی و حق و حقوقشان تمام و کمال پرداخت شود.

وی افزود: همه افرادی که املاکشان در مسیر طرح قرار دارد حق دارند از مدیریت شهری نسبت به تعیین تکلیف مطالبه داشته باشند و وظیفه مدیریت شهری است که هرچه سریع‌تر این خواسته را اجابت کند.

مدیرکل دفتر امور فنی استانداری مرکزی تصریح کرد: اما کسانی که خواهان لغو این طرح هستند خواسته یا ناخواسته هم به نیازهای فعلی و آتی شهر توجه نمی‌کنند و هم سبب زیان بیشتر شهروندانی که در این مسیر قرار دارند می‌شوند.

نوازنی بیان کرد: زیرا لغو این طرح باید در قالب طرح جامع شهر اراک لحاظ و پس از گذراندن مراحل استصوابی در استان به تأیید شورای عالی شهرسازی و معماری ایران برسد و این مسیر علاوه بر فرسایشی و طولانی بودن در آخر منجر به نتیجه دلخواه آنان نخواهد شد زیرا تصمیمات شورای عالی براساس مبانی کارشناسی و نیازمندی‌های شهر و نظر مشاور تهیه کننده طرح است و احتمالا لغو آن پذیرفته نمی‌شود.

انتهای پیام/

R41371/P36447/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۸۷۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مشکلات خدمات حوزه حمل‌ونقل با استفاده از هوش مصنوعی

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: انتظار می‌رود مدیریت شهری در راستای خدمت‌رسانی، بهبود سامانه‌ها و وضعیت حمل‌ونقل هوشمند با ابزار و امکاناتی که هوش‌مصنوعی در اختیار قرار می‌دهد، مشکلات خدمات حمل‌ونقل را کاهش دهد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سامانه‌های هوشمند به‌طور دائم ترافیک را هوشمندانه کنترل می‌کند، اما حجم زیاد وسایل نقلیه موجب می‌شود این خدمات کمتر به چشم آید؛ البته اصفهان با وجود این‌که از این نظر به وضعیت مطلوبی نرسیده است در جایگاه خوبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه منابع مورد نیاز برای زیرساخت‌های حمل‌ونقل هوشمند در بودجه ۱۴۰۳ لحاظ شده است، افزود: انتظار می‌رود مدیریت شهری در راستای خدمت‌رسانی، بهبود سامانه‌ها و وضعیت حمل‌ونقل هوشمند با ابزار و امکاناتی که هوش‌مصنوعی در اختیار قرار می‌دهد، مشکلات خدمات حمل‌ونقل را کاهش دهد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان درباره فعالیت شرکت متروی منطقه اصفهان تاکید کرد: خدمات این شرکت با زمان‌بندی دقیق و فاصله‌های مشخص صورت می‌گیرد تا شهروندان طبق این زمان‌بندی برنامه‌ریزی کنند، همچنین این نهاد در تلاش است فاصله رسیدن قطارها به هر ایستگاه را کمتر کند و به شهروندان خدمات بهتری ارائه دهد.

قربانی با اشاره به سامانه‌های هوشمند گفت: شهر اصفهان از جمله شهرهای مجهز به فناوری هوشمند است؛ هرچند این تجهیزات نیاز به تکامل دارد، اما به نوبه خود توانسته بخشی از این خدمات را فراهم کند که از جمله آن‌ها نصب AVL روی تمام اتوبوس‌های شرکت واحد است که مکان و مسیر اتوبوس را به‌صورت لحظه‌ای نمایش می‌دهد، همچنین وجود سامانه برای هر وسیله حمل‌ونقل عمومی موجب شده است شهروندان زمان‌بندی مناسبی برای خود در نظر گیرند و کمتر برای وسایل حمل‌ونقل عمومی معطل بمانند.

وی ادامه داد: موضوع حمل‌ونقل عمومی از مسائل مهم هر شهری است؛ این موضوع توسط شهروندان و مجموعه مدیریت شهری از نظر چگونگی خدمات بهتر، روزانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

کد خبر 743900

دیگر خبرها

  • حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!
  • عملیات عمرانی بزرگترین پروژه مسیر گشایی تاریخ تبریز
  • شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند
  • ۲۰ کشوری که بیشترین جمعیت زاغه نشین را دارند
  • آماده‌باش ۴۹۰ تیم مدیریت بحران در یزد / کدام مسیرها در یزد مسدود است؟
  • بارش‌های سیل‌آسا در ‌هرمزگان/ از انسداد تا طغیان رودخانه
  • تلاش مدیریت شهری اصفهان برای تسریع در حرکت وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • اجرای ۳۱ رشته مسیرگشایی با ۲۰ کیلومتر طول در تبریز
  • کاهش مشکلات خدمات حوزه حمل‌ونقل با استفاده از هوش مصنوعی