Web Analytics Made Easy - Statcounter


ری- رییس سازمان صدا و سیما در مراسم اختتامیه طرح ملی قرآنی بشارت ۱۴۵۱ گفت: ۱۵میلیون نفر از طریق رسانه ملی با برنامه های قرآنی درارتباط هستند.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، علی عسگری بعد از ظهر جمعه در مراسم اختتامیه طرح ملی قرآنی بشارت ۱۴۵۱ ضمن درود به شهدا و امام شهدا طی سخنانی گفت: در کنار مرقد امام راحل به ایشان عرض ارادت می کنیم چرا که امام بزرگوار ما را و پرورش شما انسانهای قرآنی را مشاهده می کنند و لازم است که درود بفرستیم به اسوه مقاومت شهید محسن حججی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسگری افزود: خداوند را شاکریم که طرح ۱۴۵۱ به ثمر نشسته است و امروز آن را جشن می گیریم و همچنین از زحمات موسسات قرآنی و کانون های فرهنگی که تلاش کردند برنامه را پیاده کنند و به سرتنجام برسانند نیز تشکر می کنیم.

وی گفت: خدا را شاکریم که امروز ۱۵ میلیون نفر از طریق رسانه های ملی با این برنامه ارتباط برقرار کردنده اند و همچنین از فضای مجازی ۵ میلیون نفر با این برنامه در ارتباط هستند و آن را دنیال می کنند.

رییس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه انس با قرآن سبب می شود از مفاهیم عالیه قرآن به بهترین نحو استفاده کنیم گفت: قرآن کتاب معمولی نیست پدیده بی نظیر عالم برای هدایت انسان در گذشته و حال بشر است، قران پدیده معمولی نیست و ایات را نباید تکراری بدانیم باید از ایات قران که به قلب پیامبر نازل شده به بهترین استفاده کنیم و بهره ببریم.

عسگری بیان داشت: همانگونه که قرآن کریم می فرمایند، اگر این قران بر کوهی نازل می شد ان کوه خاشع می شد و به لرزه در می امد از عظمت خدا و خداوند می فرماید آیا وقتی این ایات به شما می رسد شما نیز خاشع می شوید و این تذکر محترمانه خداوند به بشر است که امیدواریم بتوانیم قران را این گونه ببینیم که ما را تکان بدهد و اصلاح کند و ما را به راه راست هدایت کند.

وی با اشاره به اینکه قرآن ما را به انچه که پایدارترین هاست هدایت می کند افزود: قرآن این توانایی را دارد که انسان ها را به آن چیزی که در جامعه و خانواده سازنده ترین است هدایت کند و هر جامعه ای که از قرآن پیروی می کند بسیار سازنده جامعه سازنده ای خواهد بود.

رییس سازمان صدا و سیما در ادامه افزود: مفاهیم متعدد و ارزنده و فراخور هر جامعه و مکتبی در قرآن بیان شده است و اگر از جنگ و صلح در قران سخن به میان آمده است مفاهیمی است که جامعه بشری به ان نیاز دارد و در قران همه این مفاهیم موجود است و لذا قران کتابی است که برای حیات انسان،خانواده و جامعه ضروری است.

وی با بیان اینکه قرآن جایگاه سیاسی و پرورشی بالایی در میان انسانها دارد گفت: نخست وزیر اسبق انگلیس گفته بود تا وقتی قران در میان مسلمین هست ما نمی توانیم سلطه خود را بر انها افزایش دهیم و اگر بخواهیم بر مسلمانان حکومت کنیم لازم است که قرآن را در جامعه آنها و از میان مسلمین کنار بزنیم.

عسگری افزود: قرآن سد بزرگ آهنین در مقابل جهان خواران و مستکبرین است و ما اکنون در یک شرایط خاص تاریخی به سر می بریم و فقط این قرآن است که می تواند سدی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان باشد.

وی اظهار داشت: زمانی مساجد نقش تمدن ساز داشتند و توانستند نقش مهمی را در همه برهه های زمانی ایفاکنند و اکنون در دنیای مدرن و انقلاب ارتباطات در شرایطی به سر می بریم که تسلط جهان سلطه به زیر ساخت های فرهنگی است و از طرفی ماهواره ها ایجاد شده اند و بیش از ۲۶۰ ماهواره فارسی زبان و قومیتی بر علیه اخلاق و فرهنگ و دین و هویت دینی و ملی ما مشغول به کار هستند و این یکی از جبهه های عظیمی است که دشمن در برابر ما گشوده است.

عسگری با اشتره به اینکه جبهه دیگر فضای مجازی است گفت: فضای مجازی علاوه بر خواص و فوایدی که برای همه دارد مصضرات زیادی نیز دارد باید بگوییم که این فضا قتل گاه جوانان شده است و ضربات مهلکی را بر پیکره اخلاق وارد می کند.

وی گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری ما اکنون در رویارویی نابرابر فرهنگی و یک شبیخون فرهنگی از طرف دشمنان قرار داریم و در یک شرایط سخت و جنگ رسانه ای و فرهنگی هستیم و تنها کسانی که می توانند در برابر استکبار بایستند و در برابر این تهاجم ها مقاومت کنند اهالی قرآن هستند.

عسگری بیان داشت: قرآن و عترت و ولایت می توانند در برابر این تهاجمات بایستند و از فرهنگ و اخلاق و دین محافظت کنند و گفتنی است که رسانه ملی قرارگاه جنگ نرم در مقابل دشمنان است و شما قرانیان باید فعال شوید و یک رسانه شوید هم در فضای مجازی و هم در رسانه ملی و امیدواریم در این جنگ رسانه ای بتوانیم مقاومت کنیم و پیروز شویم.

رییس سازمان صدا و سیما در پایان اظهار داشت: قران کار شما را یک جهاد کبیر می داند انشااله که بتوانیم در این برهه حساس مقاومت کنیم چراکه مقاومت ما تعیین کننده است همانطور که در جنگ تحمیلی موفق شدیم و توانستیم پیروز شویم، موفقیت در این جنگ فرهنگی نیز نقطه عطف برای ملت ایران است و نقطه عطف برای کل منطقه و جهان نیز به حساب می آید که امیدواریم خدا مدد کند تا در این جنگ رسانه ای موفق شویم.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۹۳۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: یکی از دستاوردهای تلاش قرآنی در ماه رمضان این بود که تصویر کشورمان در فضای بین‌المللی به خصوص در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در مراسم قدردانی از عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی کشور طی سخنانی به گستردگی برنامه‌های تولید شده در ماه رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: در اجرای این برنامه‌های قرآنی تمام دستگاه‌ها نقش داشتند و شاید سازمان تبلیغات اسلامی کمترین نقش را داشته است. همچنین شورای توسعه فرهنگ قرآنی نقش هماهنگی را به خوبی بر عهده گرفت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در این ایام زحمت بسیاری کشیدند. همچنین همکاران ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز زحمات بسیاری  متقبل شدند.

او به برگزاری نمایشگاه قرآن در استان‌ها اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد امسال برای اولین بار در تمامی استان‌ها نمایشگاه قرآن برگزار شد و نمایشگاه اصلی هم در مصلی امام خمینی(ره) در تهران دایر بود. بسیج، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و مهم‌تر از همه بخش مردمی در این نمایشگاه‌ها بسیار فعال بودند.

قمی به برنامه‌های قرآنی در سازمان صدا و سیما اشاره کرد و اظهار داشت: یک همگرایی در ماه مبارک رمضان حول محور قرآن شکل گرفت. نقطه تجلی همه این برنامه‌ها در رسانه ملی بود که این نقش را به خوبی ایفا کرد.

 

ضرورت تبیین تعامل قرآن و علم از سوی دانشمندان و اساتید

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از درخشش برنامه محفل در روستای چارک یاد کرد و گفت: فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی به مجموعه اقدامات متعددی که در روستاها شکل گرفت، توجه کند. به عنوان مثال اتفاقی که روستای چارک افتاد و برنامه محفل در آنجا درخشش داشت، اتفاق مبارکی بود که همین نکته نشان‌دهنده ظرفیت ایمان مردم است.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی از تلاش تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران برنامه‌های سحر و افطار به تقویت حس قرآن دوستی مردم اشاره کرد و اظهار داشت: یک افکارسنجی انجام دادیم که نتایج آن قابل توجه است. در این افکارسنجی بسیاری به سؤالات پاسخ دادند. 75 درصد کسانی که پاسخ داده بودند از اینکه که قرآن را حفظ نکرده‌اند احساس خسارت کرده‌اند.

او ادامه داد: گام‌های بعدی در ترویج فرهنگ قرآنی را باید کیفی‌تر و مؤثرتر برداریم. یکی از دستاوردهای اتفاقات ماه رمضان این بود که تصویر ایران در فضای بین‌المللی به خصوص در جهان اسلام درباره اهتمام ایران به قرآن قدری تغییر کرده و اصلاح شد که این موضوع دستاورد مهمی است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • دکتر جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • رقابت‌های منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز مدارس دلیجان