Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت گلبهار سپاهان تعدیل نیرو در این شرکت را تکذیب کرد و گفت: این شرکت به علت مشکلات اقتصادی با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارد اما نیروهای خود را اخراج نمی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازشاهین پرس؛ شرکت کشت و صنعت و روغن نباتی گلبهار سپاهان در زمینی به مساحت 66 هزار متر مربع احداث شده و با ۶۰ هزار متر مربع سالن در سال 82 احداث و وارد خط تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واحد صنعتی با 250 پرسنل که به گفته مدیر آن، بیش از ۹۰درصد آنها بومی بخش میمه هستند با تولید روغن سرخ کردنی، روغن مخلوط، روغن سویا، روغن کلزا و روغن آفتابگردان، قرار گرفتن در بین پنج تولید کننده برتر روغن‌های گیاهی خام و تصفیه و کنجاله در خاورمیانه و شمال آفریقا و آسیا را در چشم انداز آینده خود قرارداده است.

این واحد تولیدی با حدود 700 تن ظرفیت روغن کشی در سال 93 بعلت نداشتن مواد اولیه لازم که ۹3 درصد آن وارداتی است پس از آنکه حدود دو سال هیچ دانه ای وارد نکرده بود همانند بسیاری دیگر از واحدهای صنعتی رو به تعطیلی گذاشت.

این در حالی بود که سال 91 دولت وقت مبلغ 20 میلیون دلار بصورت ارزی و ۴۰ میلیارد تومان هم بصورت ریالی از صندوق توسعه ملی برای کمک به خط تولید این شرکت تصویب کرده بود ولی متاسفانه بنا به دلایل نامعلومی پرداخت تسهیلات انجام نشد.

با پیگیری های نماینده شهرستان برای جلوگیری از تعطیل شدن این شرکت تولیدی و حفظ اشتغال کارکنان آن مبلغ 800 میلیارد ریال تسهیلات طی دو مرحله پرداخت شد.

اوایل تابستان سال جاری بود که خبر تعطیلی یک شرکت روغنی نیمه فعال در اصفهان و انتقال آن به شهر میمه به علت اعتراض های زیست محیطی منتشر شد و پس از آن شایعاتی مبنی بر اخراج این نیروها قوت گرفت و این شایعه تعدیل نیرو در سطح همه کارخانه و شرکت پیش رفت.

با توجه به اینکه اقتصاد مردم بخش میمه به این کارخانه تولید روغن وابسته است و در سابقه این شرکت تعدیل نیرو وجود داشته است لذا پایگاه خبری شاهین پرس بر خود وظیفه دید که پیگیر موضوع شود و در این تلاش با اشخاص متفاوت در هر سطحی که امکان داشت تماس گرفت و از همه یک پاسخ شنید: تعدیل نیرو واقعیت ندارد یا نشنیده اند.

حمید زمانیان مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و روغن نباتی گلبهار سپاهان در گفت و گوی کوتاه خود با خبرنگار شاهین پرس با بیان اینکه این شرکت تولیدی تعدیل نیرو ندارد خاطرنشان کرد: این شرکت بعلت مشکلات اقتصادی با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارد اما نیروهای خود را اخراج نمی کند و مطالب منتشر شده در این خصوص تکذیب می شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم این منطقه در مجلس که حدود دو سال قبل و در پی تعدیل نیرو این شرکت در دفاع از حقوق کارگران در محل کارخانه حضور پیدا کرده و پیگیر شده بود گفت: تا این لحظه خبری مبنی بر تعدیل نیرو در این شرکت روغنی دریافت نکرده است.

نماینده برخوار، شاهین شهر و میمه اضافه کرد: حدود دو سال قبل که که این شرکت با مشکل روبرو شده و در حال تعدیل تعدادی از کارگران بود اعلام آمادگی برای کمک به تولید و رفع موانع شرکت کردیم که مدیران شرکت استقبال نکردند.

وی به انتظارات بیش از حد این شرکت خصوصی از دولت اشاره کرد و ادامه داد: این رفتار آنها به نحوی بود که گویا خیلی انگیزه کار و تولید ندارند!

اما با همه این حرفها، سخن این کارگر شاغل در گلبهار نیز شنیدنی است: این کارخانه باعث اشتغال و رونق ملموس اقتصادی در شهر میمه شده است و تعطیل شدن آن، پیش از آنکه به سرمایه گذار ضربه وارد کند، به اقتصاد منطقه و خانوارهایی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این شرکت در ارتباط هستند، ضرر خواهد رساند.

حقیقت این است که حقوق مشخص شده وزارت کار برای یک کارگر هرچند پایین و زیر خط فقر است اما در زمانه ای که سالانه یک میلیون نفر وارد بازار کار می شوند و بنا بر اعلام مرکز آمار ایران حدود سه میلیون نفر بیکار وجود دارد، از دست دادن شغل یک فعال در بازار کار بدترین خبر برای فرد، خانواده و جامعه است.

در حالی که ظرفیت کارخانه های تولید روغن شش تن است بدین معنی که 15 برابر ظرفیت تولید کنونی تولید می شود اما حدود 95 درصد روغن مصرفی کشور از خارج وارد می شود.

اگر سیاست دولت به سمت اقتصاد مقاومتی برود و فقط ظرفیت همین کارخانه های روغن فعال شود ضمن اشتغالزایی، دیگر شاهد شنیدن شایعه تعدیل نیرو حداقل در شرکت های تولیدی روغن نخواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۹۷۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۹۰ هکتار زمین راکد در شهرک‌های صنعتی استان تهران

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از شهرک‌های صنعتی، سعید صادقی اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته در طی ۲ سال گذشته با ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان تهران نسبت به تمام مسائل و مشکلات زیر ساختی شهرک‌ها و نواحی صنعتی و همچنین واحد‌های تولیدی، تشکیل پرونده شد و همزمان با انجام بازدید‌های میدانی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و واحد‌های فعال و راکد دارای موانع اداری و قضایی، نسبت به برگزاری نشست‌های مشترک با حضور دستگاه‌های اجرایی و صاحبان صنایع اقدام شد.

وی اضافه کرد: در نتیجه پیگیری‌های مستمر و برگزاری جلسات هفته‌ای منظم در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی، شاهد اقدامات خوب و شایسته‌ای توسط دستگاه قضایی استان در راستای امنیت سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاری‌های مشروع بودیم.

صادقی تصریح کرد: نقض حکم خلع ید مساحت ۳۶۴ هکتار از اراضی شهرک صنعتی عباس آباد که بیش از ۲۲۰ واحد صنعتی فعال در محدوده اراضی مزبور مشغول به فعالیت تولیدی هستند، از جمله اقدامات ارزشی و ماندگار دستگاه قضایی بود که منجر به ایجاد امنیت سرمایه گذاری شد و در اقدام مشابه دیگری نیز در شهرک صنعتی دماوند، حکم ابطال سند مالکیت ۲۳ هکتاری شهرک صنعتی مزبور نقض و شرایط لازم برای پذیرش متقاضیان جدید سرمایه‌گذاری فراهم شد.

وی با اشاره به حمایت‌های رییس کل دادگستری استان تهران و اعضا ستاد استانی اقتصاد مقاومتی از تولید و اشتغال تاکید کرد:رفع مشکل تنش آبی شهرک صنعتی شمس آباد از طریق خط انتقال آب از تصفیه خانه اسلامشهر و رفع مشکل صدور اسناد مالکیت شهرک صنعتی شمس آباد پس از ۱۲ سال وقفه و همچنین صدور بیش از ۲۶۶۰فقره سند مالکیت تک برگی با همکاری تنگاتنگ مدیر کل محترم ثبت اسناد و املاک استان تهران در مدت ۴۵ روز کاری از اقدامات جهادی در حمایت از تولید بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران بیان کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی در کنار فعالان حوزه تولید است و تمام اعضا به ویژه دادستان تهران، بازرس کل سازمان بازرسی استان تهران با تمام توان تلاش می‌کنند که به تولید و اشتغال کمک نمایند و زمینه رفع مشکلات و موانع پیش روی تولیدکنندگان را فراهم آورند.

صادقی عنوان کرد: آزادسازی بیش از ۹۰ هکتار زمین صنعتی راکد و بلا اقدام در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، ساماندهی وضعیت نقل و انتقال اراضی شهرک‌های صنعتی در اتحادیه مشاورین املاک و دفاتر اسناد رسمی و مبارزه جدی ضابطین و دادستان‌ها با دلالان، نظارت مستمر بر پرونده‌های مرتبط با زمین‌خواری و موضوعات صیانت از بیت المال و اراضی ملی مرتبط با شهرک‌های صنعتی از جمله در شهرک صنعتی پیشوا، شناسایی بیش از ۱۰۰ طرح و واحد صنعتی فعال و دانش بنیان دارای پرونده و مشکلات قضایی مطروحه در محاکم و دستگاه‌های اجرایی و تشکیل پرونده در ستاد اقتصاد مقاومتی برای رصد و پیگیری امور تنها گوشه‌ای از همکار‌های مشترک با ستاد اقتصاد مقاومتی بوده است.

وی از پیگیری ویژه برای حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران خبر داد و بیان کرد: رفع مشکل صدور کارت بازرگانی واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از طریق پذیرش دفترچه قرارداد‌های شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان استثنائات، تعیین شعب تخصصی در محاکم تجدیدنظر استان تهران برای رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با فعالین اقتصادی و شهرک‌های صنعتی و راه‌اندازی ۱۲ مرکز شورای حل اختلاف با تعیین مدیران واحد‌های تولیدی به عنوان مسوولین شعبات از دیگر اقدامات حمایتی بوده است که تمام رویکردی‌های بیان شده در سال جاری نیز با همت بلند و جهش در تصمیم‌گیری‌ها و رفع موانع در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم دنبال خواهد شد..

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۹۰ هکتار زمین راکد در شهرک‌های صنعتی استان تهران
  • واحدهای صنعتی دانش بنیان ۲۸ درصد رشد داشته است
  • ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در زنجان به چرخه تولید بازگشت
  • بازگشت ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در استان زنجان به چرخه تولید
  • پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی منجر به توسعه تولید و اشتغال می شود
  • بالا رفتن قیمت جوجه یکروزه در بازار/ قیمت ها را تعدیل کنید
  • ضرورت اصلاح روند صدور مجوز‌های ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی
  • جلوگیری از تعطیلی ۴۳ واحد تولیدی با ورود دادگستری البرز
  • پایش ظرفیت تولید ۴۷۰ واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی استان یزد/بازگشت ۸۰ واحد صنعتی به چرخه تولید
  • اصلاح روند صدور مجوزهای ایجاد ‌واحدهای‌ تولیدی و صنعتی ضروری است