Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: بعد از افزایش 6 ساعته سرویس‌دهی در ایستگاه فرودگاه خط یک قطار شهری مشهد، شاهد استقبال 2.5 برابری مسافران از این ایستگاه بوده‌ایم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی قطاهر شهری مشهد، قاسم طاهری اظهار کرد: با توجه به ساعات اوج پروازهای ورودی و خروجی، آغاز موج سفرهای تابستانی و همچنین عزیمت حجاج بیت‌الله الحرام از 25 مرداد ماه سال جاری شاهد افزایش 6 ساعته سرویس‌دهی در ایستگاه فرودگاه خط یک قطار شهری مشهد بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر این اساس سرویس‌دهی در ایستگاه فرودگاه خط یک قطار شهری مشهد از ۲۵ مردادماه تا ۱۵ مهرماه سال جاری با حدود ۶ ساعت افزایش خدمات از ساعت ۷ صبح الی 21:30 دقیقه با سرفاصله زمانی حدوداً ۲۰ دقیقه انجام می‌شود.

طاهری بیان کرد: خوشبختانه این افزایش زمان سرویس‌دهی با استقبال زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی مواجه شده و از جابه‌جایی 400 مسافر در روز به بیش از هزار مسافر رسیده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد عنوان کرد: در صورت استقبال زائران و مجاوران از قطار شهری در ایستگاه فرودگاه بعد از 15 مهر، زمان سرویس‌دهی کاهش نیافته و به همین صورت ادامه خواهد یافت.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۳۲۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال پایتخت‌های اروپایی با قطار شبانه دوستدار محیط زیست

افزایش آگاهی جهانی از ردپای زیست‌محیطی، بار دیگر راه قطارهای شبانه را در میان شیوه‌های حمل‌ونقل هموار و پایتخت‌های اروپایی را به هم متصل کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، همان‌طور که گردشگران و مسافران به‌طور فزاینده‌ای از ردپای زیست‌محیطی خود آگاه می‌شوند، قطارهای شبانه در سراسر اروپا دوباره رونق پیدا می‌کنند. یک استارت‌آپ اروپایی در این راستا از راه‌اندازی مجدد مسیرهای قطارهای شبانه خود خبر داد که به مسافران امکان یک سفر شبانه ۴۴۶ مایلی را در بعضی از زیباترین پایتخت‌های اروپایی می‌دهد. این شرکت متعهد شده است که به گسترش پیشنهادهای خود برای سفرهای شبانه در سراسر قاره اروپا ادامه دهد.

این شرکت از بیست‌وپنجم مارس شروع به ارائه بلیط برای قطارهایی کرده است که از بروکسل بلژیک به سمت پایتخت جمهوری چک، پراگ، حرکت می‌کنند. این قطارها که بیش از ۱۵ ساعت طول می‌کشد تا به آخرین مقصد خود برسند، توقف‌هایی در آمستردام هلند و برلین آلمان دارند و حین عبور از آلمان در درسدن، پارک ملی ساکسون سوئیس و دره البه نیز توقف می‌کنند.

مسیر بروکسل-برلین این قطارها که در می ۲۰۲۳ راه‌اندازی شده است، سه گزینه سفر با سطوح مختلف راحتی، قیمت و حریم خصوصی ارائه می‌دهد. صندلی‌های معمولی در واگن‌هایی ۶ نفری، هر کدام حدود ۵۹ پوند قیمت دارند. کاناپه‌هایی نیز در واگن‌های پنج یا شش‌نفره هر یک به قیمت ۷۶ پوند ارائه می‌شوند که از آن‌ها به‌عنوان گزینه‌های ایده‌آل برای گروه‌ها و خانواده‌های کوچک یاد می‌شود. کرایه کل این فضاهای چندنفره در فصل کم‌مسافر تنها با ۳۰۷ تا ۳۴۱ پوند امکان‌پذیر است.

در نهایت هزینه راحت‌ترین گزینه مسافرتی موجود در این قطارها که بسته به میزان حریم خصوصی ارائه می‌شود و واگنی شامل یک دستشویی و قسمت نشیمن برای یک، دو یا سه نفر است، از ۱۶۱ تا ۲۴۷ پوند متغیر است.

شرکت یادشده از تخصیص مسیرهای بیشتر به تردد قطارهای شبانه در آینده خبر داد و اعلام کرد که هر سال یک اتصال قطار جدید به این بخش اضافه خواهد شد و در میان مقاصد احتمالی آینده به بارسلونا و استکهلم اشاره کرد.

قطار شبانه نه‌تنها انرژی کمی مصرف می‌کند، بلکه از زیرساخت‌های موجود استفاده می‌کند و در نتیجه از ایجاد مسیرهای جدید وپرخرج با ردپای محیط زیستی جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، محبوبیت این قطارها، تمایل مسافران از سفرهای هوایی آلوده را به ریلی افزایش می‌دهد.

کد خبر 744733

دیگر خبرها

  • قطار ساخت ۲۷۶۰ واحد از پروژه «کوی پرواز» همدان به ایستگاه انعقاد قرارداد رسید
  • تاخیر در مسافرگیری خط سوم قطار شهری مشهد پذیرفتنی نیست
  • افزایش بهای خدمات اتوبوسرانی مشهد از اول اردیبهشت
  • واکنش مسافران قطار به انتقام سپاه ایران از رژیم خبیث اسرائیل + فیلم
  • افزایش ۲ برابری ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد تا ۲ سال دیگر
  • برای پروژه قطار شهری مشهد پیوست زیارت تهیه شود
  • امیدواریم فاز یک خط ۳ قطار شهری مشهد تا مردادماه به بهره‌برداری برسد
  • اتصال پایتخت‌های اروپایی با قطار شبانه دوستدار محیط زیست
  • افزایش ۲۸ برابری اعتبارات سرویس‌های مدارس استثنایی در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران
  • افزایش ۲۸ برابری اعتبارات سرویس های مدارس استثنایی در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران