Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، هادی شوشتری عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی قوچان با حضور استاندار خراسان رضوی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: اصل 110 قانون اساسی مقرر می‌دارد یکی از وظایف و اختیارات مقام معظم رهبری تعیین سیاست‌های کلی نظام پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را طی سال‌های گذشته به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کردند، افزود: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مشتمل بر یک مقدمه و 24 بند است که مهم‌ترین پیام محوری و موضوعی سیاست‌های کلی ابلاغی توجه به ظرفیت‌های داخلی است.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ظرفیت‌های هر استان با استان دیگر متفاوت بوده و در داخل خراسان رضوی شهرستان‌های 28گانه هر یک دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی است و محدودیت‌ها و موانع نیز فرق می‌کند.

شوشتری با اشاره به اینکه محورهای صنعتی، گردشگری و خدمات، مرز و توسعه صادرات، کشاورزی و دام‌پروری و صنایع تبدیلی و فراوری باید در این شهرستان موردتوجه قرار بگیرد، بیان کرد: زیرساخت توسعه راه‌های مواصلاتی و راه‌های ارتباطی است که برای توسعه قوچان دو پروژه راه‌آهن و آزادراه باید در حوزه زیرساخت تعریف شود.

وی از آغاز عملیات اجرایی پروژه آزادراه مشهد-چناران-قوچان در شهریورماه با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی خبر داد و افزود: این اقدامی بسیار اساسی است که با سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت ساخت و بخش خصوصی و آستان قدس رضوی صورت می‌گیرد.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با تأکید بر اینکه باید عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن مشهد-بجنورد-گرگان آغاز شود، گفت: مذاکراتی با وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری انجام که با اجرا شدن این پروژه زیرساخت‌های توسعه قوچان نیز فراهم می‌شود.

شوشتری با اشاره به سه پروژه پیشنهادی این شهرستان در راستای اقتصاد مقاومتی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های قوچان در بخش کشاورزی و دام‌پروری و صنایع تبدیلی طی مذاکرات انجام‌شده با بنیاد مستضعفان به‌عنوان بزرگ‌ترین سهام‌دار کشور باید حداقل مجتمع صنعتی دام‌پروری و پرورش گاو ایجاد شود.

وی، ایجاد این مجتمع را موجب ایجاد فرصت‌های شغلی و استفاده از ظرفیت‌های درونی دانست و تصریح کرد: پروژه دوم ایجاد پالایشگاه در این شهرستان با توجه به ظرفیت صنعتی استان خراسان رضوی، گذر خط انتقال گاز از پالایشگاه خانگیران به شمال باهدف تأمین خوراک پایدار و با توجه به وجود آب و زمین مناسب است.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این شهرستان در حوزه گردشگری ظرفیت خوبی دارد و باید از آن استفاده شود، یادآور شد: اماکن تفریحی مشهد اشباع‌شده و دیگر توان اجابت به تقاضای گردشگران را ندارد که با توجه به ظرفیت‌هایی موجود در قوچان می‌توان از این پتانسیل به‌درستی بهره برد.

شوشتری با تأکید بر این موضوع که سهم قوچان از آسیای میانه و ترکمنستان چه میزان است، گفت: این شهرستان در 35 کیلومتری پایتخت کشور ترکمنستان قرار دارد اما بازار آن در اختیار ترکیه است که باید به‌صورت جدی به ظرفیت‌های موجود در آن‌سوی مرز توجه شود.

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۴۵۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر

سیدحامد عاملی در جلسه هماهنگی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر با حضور سرمایه‌گذار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، گفت: با هماهنگی ادارات مرتبط و با اقدامات انجام یافته از سوی سرمایه‌گذار، پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر تا آخر اردیبهشت ماه کلنگ‌زنی می‌شود.

او افزود: دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان اقدامات لازم را طی دو هفته آینده انجام می‌دهند تا مانعی برای شروع عملیات اجرایی پروژه وجود نداشته باشد و سرمایه‌گذار طرح نیز آماده آغاز عملیات اجرایی است.

استاندار اردبیل تاکید کرد: شهرستان مشگین‌شهر ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد و احداث پروژه‌های پیشران در این منطقه می‌تواند به رونق گردشگری و اقتصادی استان منجر شود که مجموعه مدیریتی استان نیز از سرمایه‌گذاران در این حوزه حمایت می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری انجام می‌شود و در همین راستا موافقت اصولی پروژه هتل پنج ستاره ملل صادر شده و سایر اقدامات لازم نیز انجام می‌شود.

حسن محمدی ادیب ادامه داد: این پروژه در منطقه روستای وله‌زیر شهرستان مشگین‌شهر قرار دارد و سرمایه‌گذار پروژه علاوه بر هتل پنج ستاره در قالب طرح توسعه، مجموعه‌های گردشگری سلامت و سایر طرح‌های گردشگری را نیز در دستور کار دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم
  • سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه
  • عملیات آبرسانی به تنها روستای محروم از شبکه آب در باخرز خراسان رضوی آغاز شد