Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در این مراسم گفت: با تصویب هیات وزیران برای اجرای آزادراه مشهد - چناران و قوچان به طول تقریبی 120 کیلومتر طراحی، مطالعات، آزادسازی مسیر، ساخت آزادراه و تاسیسات جانبی خاص، نگهداری و بهره برداری از آن قرارداد مشارکت منعقد شد.

محمدرضا اخوان عبداللهیان افزود: در گام نخست مقرر شد آزادراه مشهد - چناران به طول 53 کیلومتر با برآورد هزینه هفت هزار و 480 میلیارد ریال و مشارکت سازمان اقتصادی رضوی اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری سازمان اقتصاد رضوی معادل 70 درصد و میزان سرمایه گذاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در مرحله نخست این آزادراه 30 درصد است.

او گفت: ساخت این آزادراه باعث بهبود کیفیت رفت و آمد، حل معضل ترافیک ورودی مشهد از سمت غرب، کاهش تصادفات و کاهش زمان سفر می شود.

وی افزود: آزادراه مشهد- چناران - قوچان در دو مرحله اجرا می شود. مرحله نخست حدفاصل مشهد - چناران به طول 53 کیلومتر امروز آغاز و شد. مرحله دوم این طرح حدفاصل چناران - قوچان به طول 67 کیلومتر و در دست مطالعه است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی همچنین به بهره برداری کنارگذر چناران به عنوان یکی از پروژه های هفته دولت که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی بهره برداری شد اشاره و بیان کرد: ساخت این کنارگذر معادل 42 کیلومتر راه اصلی سال 1394 آغاز شد و 140 میلیارد هزینه داشت.

چناران در فاصله 60 کیلومتری و قوچان در فاصله 125 کیلومتری شمال مشهد قرار دارند.

20هزار و 488 کیلومتر راه شامل 14 هزار کیلومتر راه روستایی و حدود شش هزار کیلومتر راه برون شهری در خراسان رضوی وجود دارد. خراسان رضوی رتبه نخست حمل مسافر در جاده و ریل، رتبه دوم حمل و نقل هوایی و رتبه نخست صادرات و ترانزیت کالا از خروجی استان را در کل کشور دارا است. خراسان رضوی با حدود هزار کیلومتر بزرگراه جزو استانهای دارای بیشترین بزرگراهها در کشور است. این استان دارای 120 کیلومتر آزادراه نیز می باشد. همچنین طول راههای اصلی خراسان رضوی حدود هزار و 300 کیلومتر و راههای فرعی آن حدود پنج هزار کیلومتر است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۵۷۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ شهرستان استان خراسان رضوی دچار تنش آبی است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امامی اظهار کرد: سال گذشته اقداماتی برای گذر از تنش آبی انجام شد که آبرسانی به ۵۲۵ روستا با استفاده از ظرفیت خیران آبرسان، آبرسانی به سایت‌های مسکن ملی و آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصد از مهمترین آن‌ها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: توسعه و اجرای خط انتقال به طول ۳۸۵ کیلومتر، اصلاح شبکه به طول ۲۶۰ کیلومتر و ساخت مخزن به میزان ۲۰ هزار مترمکعب در خراسان رضوی از دیگر طرح‌های آبرسانی در این استان است.

وی گفت: اکنون ۴۰ شهر و ۳۰۶ روستای استان با تنش آبی مواجه هستند و در ۲۰ سال گذشته سرعت افت آب در دوره‌های پنج ساله ۲ برابر شده است که این رویداد نیاز به مطالعات گسترده و همه جانبه و تعاملات بیشتر وزارتخانه‌ها و نهادهای مربوط برای شناسایی بهترین راهکار به منظور مدیریت بحران را بیشتر نشان می‌دهد.

امامی افزود: امسال نیز طرح‌های تأمین پایدار آب شرب در این استان شامل حفر، تجهیز، جابه جایی و احیای ۴۴۷ حلقه چاه، اجرا و بازسازی ۹۱۱ کیلومتر خط انتقال، ساخت مخزن ذخیره به ظرفیت ۱۱۹ هزار و ۳۲۰ متر مکعب و ساخت و بازسازی ۱۴ ایستگاه پمپاژ خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بین ۳۰ تا ۶۵ درصد است و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح‌ها ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال است.

کد خبر 6086685

دیگر خبرها

  • سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • ۴۰ شهرستان استان خراسان رضوی دچار تنش آبی است
  • ۴۰ شهر خراسان رضوی دچار تنش آبی
  • تنش آبی در ۴۰ شهر خراسان رضوی
  • محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • عملیات آبرسانی به تنها روستای محروم از شبکه آب در باخرز خراسان رضوی آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی فاز ‌سوم طرح آبرسانی رینگ جنوبی اراک