Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح خیابان ۵۵ متری اراک که از سال ۸۲ در قالب طرح جامع و تفصیلی اراک آغاز شده همچنان بلاتکلیف باقی مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ طرح خیابان ۵۵ متری اراک در سال ۸۲ در قالب طرح جامع و تفصیلی اراک مصوب شد.

این طرح از میدان حضرت ولیعصر(عج) شروع و تا خیابان میرزای شیرازی به طول هزار و ۸۰۰ متر امتداد دارد و ۲۱۸ پلاک اعم از مسکونی، تجاری؛ اداری و غیره با مساحتی در حدود ۳۰ هزار متر مربع را در بر می‌گیرد که از این تعداد ۴۹ پلاک ۲۰ درصد، ۶۰ پلاک از ۲۰ تا ۵۰ درصد و ۱۰۹ پلاک نیز بیش از ۵۰ درصد در اجرای طرح درگیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح که از ابتدا تا کنون چندین نام داشته است جدیدا به طرح امیرکبیر معرفی شده است ولی اکثرا این طرح را به عنوان طرح ۵۵ متری می شناسند.

طرح ۵۵ متری اراک که به‌عنوان مهمترین مسیر برای اتصال غرب و شرق شهر اراک محسوب می‌شود از آغاز اجرای طرح تاکنون مسئولین متعددی را در سطح استان و شهر اراک به خود دیده است و هر یک از این مسئولین قول های برای اجرایی شدن این طرح داده اند که تبدیل شدن این طرح به ۵۷ طرح کوچکتر، جذب سرمایه گذاری خارجی برای اجرای طرح و ... از موضوع مطروحه در این زمینه است.

با همه این مباحث علیرغم اینکه بیش از ۱۴ سال از اجرای این طرح می گذرد و عوامل مختلفی از جمله نبود اراده جدی در مدیران شهری، پیش‌بینی نکردن ساز و کارهای اجرایی درست برای اجرای این طرح، ناتوانی مالی شهرداری و... سبب اجرانشدن آن شده است.

بر اساس پیش بینی های که در سال ۹۳ توسط معاوت عمرانی استانداری مرکزی صورت گرفته، اجرای این طرح به بیش از هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داشت.

طولانی شدن روند اجرای طرح ۵۵ متری اراک، ساکنین این منطقه را به ستوه آورده است به طوری که چندین بار شاهد تجمعات ساکنان این مناطق در مقابل شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک بوده ایم.

بودجه شهرداری پاسخگوی اجرای طرح ۵۵ متری نیست

یکی از ساکنین طرح ۵۵ متری اراک در گفتگو با اراک امروز با اشاره به اینکه اکثر مسئولان آماده لغو این طرح هستند، گفت: امیدواریم که شورای شهر هم این موضوع را پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۵ هزار نفر از مردم اراک در محدوده این طرح ساکن هستند ادامه داد: مردم ساکن در این منطقه انتظار دارند شورای جدید تکلیف این طرح را مشخص کند.

این شهروند اراکی بیان کرد: واقعیتی که وجود دارد این است که اراده ای از سوی مسئولین برای اجرای این طرح وجود ندارد چرا که این طرح چندین استاندار، شهردار و شورای شهر را به خود دیده است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح به اعتبارات فراوانی نیاز دارد افزود: بودجه ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری که ۲۰۰ میلیارد تومان آن سهم پرداخت حقوق کارکنان شهرداری می شود چگونه می تواند پاسخگوی اجرای این طرح باشد.

ساکن طرح ۵۵ متری اراک با تاکید بر اینکه طرح ۵۵ اجرایی شدنی نیست ادامه داد: اگر طرح اجرایی بود طی این ۱۴ سال حداقل ۱۰۰ متر آن اجرایی می شد.

ساکنان محدوده ۵۵ متری برای خرید و فروش ملک خود بلاتکلیف هستند

یکی دیگر از شهروندان ساکن طرح ۵۵ متری اراک با اشاره به اینکه مردم ساکن این طرح سال ها است که بلاتکلیف هستند گفت: این موضوع اعتراضات مردم این منطقه را در پی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه اعتراضات مردم ساکن در طرح ۵۵ متری اراک سیاسی، جناحی و حزب بازی نیست افزود: مردم این طرح گرفتار هستند به طوری که در خرید و فروش ملک خود بلاتکلیف هستند.

شهروند ساکن طرح ۵۵ متری اراک با بیان اینکه قول های مسئولین در خصوص اجرای طرح ۵۵ متری هیچگاه محقق نشده است افزود: هیچ پیمانکاری حاضر به اجرای این طرح نیست.

وی ادامه داد: در حالی که اکثر مدیران استانی و شهرستانی معتقد هستند که این طرح قابلیت اجرا ندارد ولی شهامت این را ندارند که اعلام کنند.

طرح ۵۵ متری اعتبار و برنامه مشخص ندارد

یکی دیگر از شهروندان ساکن در طرح ۵۵ متری اراک با بیان اینکه اجرای هر طرحی قبل از اجرا نیازمند برنامه ریزی و تامین اعتبار است گفت: متاسفانه در خصوص طرح ۵۵ متری نه از محل خاصی اعتباری پیش بینی شده و نه برنامه ریزی مناسبی برای اجرای آن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه اجرای این طرح طولانی شده است برنامه ریزی که قبلا برای اجرای این طرح شده است با برنامه ریزی که امروز برای آن صورت می گیرد خیلی متفاوت است.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک:

تعیین تکلیف طرح ۵۵ متری اراک یکی از شعارهای اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک بوده است

ایرج رضایی عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک با اشاره به اینکه ۱۵ سال زمان برای اجرای یک پروژه زمان کمی نیست افزود: باید با برنامه ریزی طی این مدت این طرح تکمیل می شد.

رضایی اظهار کرد: تعیین تکلیف طرح ۵۵ متری اراک یکی از شعارهای اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک بوده است و اعضای شورا این موضوع را با جدیت دنبال خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی اراک نسبت به حل مشکلات مردم همدل و متحد هستند افزود: انتظار این است که ساکنین طرح ۵۵ متری هم همکاری و مساعدت های لازم را با شورا در جهت تصمیم گیری در خصوص اجرای این طرح داشته باشند.

مردم به اعضای شورای جدید فرصت تصمیم گیری دهند

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک با تاکید بر اینکه تجمع و اعتراض راه حل خوبی در این مقطع برای بیان مشکلات نیست افزود: مردم به اعضای شورا فرصت دهند تا با مطالعه و کار کارشناسی در خصوص این پروژه تصمیم بگیرد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک

شورای اراک در اولین فرصت طرح ۵۵ متری را تعیین تکلیف می کند

کاوه فلک افلاکی رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: اعضای شورا اسلامی اراک خودشان را نماینده مردم اراک می دانند و به جد پیگیر حل مشکلات مردم هستند.

فلک افلاکی اظهار کرد: اعضای شورای اراک این آمادگی را دارند تا مشکلات حوزه های مختلف شهری را با حضور مردم در صحن رسمی شورا مطرح و پیگیری کنند.

وی یکی از اهداف اصلی شورای اسلامی کلانشهر اراک را تعیین تکلیف طرح ۵۵ متری عنوان کرد و افزود: اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک در کوتاه ترین زمان، مطالعاتی را در خصوص اجرای این طرح انجام خواهد داد و در کوتاه ترین زمان نتیجه را اعلام خواهند کرد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک بیان کرد: طرح ۵۵ متری به اندازه ای برای ما مهم بود که از شهردار اراک در خصوص اجرای این طرح برنامه خواستیم.

فلاک افلاکی با تاکید بر اینکه افرادی که در این طرح ساکن هستند هر روز متضرر می شوند خاطرنشان کرد: شورای اراک در اولین فرصت این طرح را تعیین تکلیف خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۰۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس دفتر سیاسی حماس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در این دیدار مهم‌ترین مسائل فلسطین و غزه مورد بررسی طرفین قرار گرفت.

آقای قالیباف ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه،  خواستار برخورد جدی مجامع بین‌الملی با این جنایات و همچنین کمک دولت‌های اسلامی و مسلمانان در مردم غزه شد.

آقای هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس هم با تقدیر از حمایت‌های جمهوری اسلامی از مردم مظلوم فلسطین و غزه، مقاومت را تنها راه رهایی فلسطین از شر صهیونیست‌ها دانست.

دیگر خبرها

  • با اجرای قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس دفتر سیاسی حماس
  • امانی، عضو شورای شهر تهران: ساخت این مسجد وقفی در پارک قیطریه، خلاف قانون است
  • هدف‌گذاری اجرای ۲ میلیون مترمربع آسفالت در معابر سنندج
  • معطلی ۱۷ ساله پروژه گردشگری سرعین و نارضایتی مردم
  • بلاتکلیفی ۶ ساله پروژه ساخت مدرسه در اریسمان بادرود
  • ضرورت اجرای مدیریت نوا در سواحل بوشهر
  • لزوم ارتقای وضعیت رشت و جلب رضایت رشتوندان
  • ضرورت اجرای مدیریت نوا در ساحل بوشهر
  • برگزاری جشن فرشته‌های روزه اولی اراک