Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند –مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در بیرجند، گفت: مجتمع آموزشی مهر شهر ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای اتمام نیازمند یاری خیران هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بیکی صبح سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهارکرد: فعالیت نوسازی مدارس در بحث ساخت و ساز و تجهیز و فعالیت های عمرانی آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به منابع اعتباری این سازمان گفت: منابع اعتباری این سازمان دولتی است که فایت برای انجام طرح های عمرانی در حوزه آموزش و پرورش را نداشت.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در امر مدرسه سازی اتفاق خوبی است که در کشور رخ داد، بیان داشت: هم اکنون ۳۷ درصد مشارکت خیران در برنامه های عمرانی آموزش و پرورش را داریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی بیان کرد: این امکان را داریم پروژه های دولتی را برای اتمام به مردم واگذار کنیم.

وی با اشاره به اینکه نوسازی مدارس تنها دستگاهی است که فعالیت های صفر تا صد را خودش انجام می دهد، بیان کرد: انجام مناقصات، گرفتن پیمانکاران توسط خود اداره انجام می شود.

وی با بیان اینکه با این حجم فعالیت ها تفاوت های پرداختی را داریم، بیان کرد: دریافتی ها به نسبت برخی دستگاه ها پایین است.

وی به وضعیت فضاهای آموزشی استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دو هزار ۳۰۰ ساختمان آموزشی با ۹ هزار کلاس درس در استان داریم.

بیکی با اشاره به کمبودهای فضای آموزشی در مرکز استان ادامه داد: با توجه به خشکسالی هایی که در استان به خصوص در مناطق روستایی داشتیم مهاجرت ها به سمت مرکز استان سرازیر شد که مشکلاتی را در بحث فضاهای آموزشی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون برخی مدارس خالی یا با ظرفیت کم در مناطق روستایی و یا برخی شهرهای استان استفاده می شوند، گفت: در بیرجند کمبود فضای آموزشی را داریم هر چند نیازها را به مرور برطرف کردیم اما لازمه فعالیت بیشتری در این شهر داریم.

وی با اشاره به کمک های خوب بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت به استان بیان کرد: اخیرا ۱۰۰ کلاس درس را بنیاد علوی از طریق بنیاد مستضعفان با نعقاد تفاهم نامه ای برای نوسازی تقبل کرده که کار نوسازی ۳۳ کلاس درس به اتمام رسیده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات کمبود فضای آموزشی در شمال شهر بیرجند به خصوص در منطقه مهر شهر بیان کرد: هفت هزار واحد مسکونی در مهر شهر داریم که ظرفیت آموزشی متناسب با این جمعیت را در این منطقه نداریم.

وی با بیان اینکه پیش بینی ما برای این منطقه بیش از ۶ هزار دانش آموز است، افزود: تا کنون سه هزار و ۲۰۰ دانش آموز در مدارس موجود این منطقه ثبت نام کرده اند.

بیکی ادامه داد: اگر ظرفیت مدارس مقطع متوسطه دوم ایجاد شود بیش از ۶ هزار دانش آموز خواهیم داشت.

وی با اشاره به ساخت مجتمع آموزشی در مهر شهر اظهارداشت: این مجتمع با زیربنای ۱۰ هزار متر مربع با پیش بینی ۵۰ کلاس درس در سال ۹۰ آغاز شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۴۵ درصد اعلام کرد و گفت: اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه مورد نیاز است که امیدورایم بتوانیم با مساعدت نماینده ولی فقیه در استان و بنیاد مستضعفان هرچه سریع تر این پروژه را به سرانجام برسانیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۱۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۳۴۴ مدرسه در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: تعهد خیران نیک اندیش در سال گذشته ۱۴ هزار و ۴۵۷ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد سه برابری داشته است.
میثم لک زایی افزود:  بیش از ۲۱۰ هزار مترمربع از پشت بام مدارس سیستان و بلوچستان ایزوگام شد که در سیل اخیر جنوب استان یکی از مواردی که سبب شده آسیب کمتری به مدارس وارد شود، اقدامات پیشگیرانه نوسازی مدارس بوده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۲۶۰ هزار مترمربع آسفالت محوطه مدارس در سطح استان انجام شده است.
وی یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم را آغاز طرح های محرومیت زدائی دانست و گفت: از این محل ۵۹ طرح با تعداد ۴۳۸ کلاس درس در حال ساخت است که در ماه‌های پایانی سال گذشته تعدادی از آنها به بهره برداری رسید.
لکزایی در خصوص هنرستان‌ها و شبانه روزی‌ها نیز افزود: ۳۰۷ کلاس درس همسو با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و فراگیری حرفه و گسترش عدالت آموزشی در سطح استان در حال ساخت است.

وی ادامه داد: هم اینک ۳۵ سالن‌های ورزشی و استخر‌های در دست ساخت داریم که بهره برداری از آنها کمک قابل توجهی به توسعه ورزش در بین دانش آموزان استان می‌کند.

دیگر خبرها

  • رویکرد نوسازی مدارس تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • ساخت مجتمع اداری کوهسرخ ۴۵ درصد پیش رفته است
  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشند
  • ساخت ۳۴۴ مدرسه در سیستان و بلوچستان
  • کمبود مراکز خدمات رفاهی در آزاد راه پر تردد قزوین - رشت+ فیلم
  • پیشرفت ۷۹ درصدی مجتمع آبرسانی شیخ موسی شهرستان بابل
  • تا سه سال آینده کمبود فضای آموزشی استان رفع می‌شود
  • سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی افزایش یافت 
  • انعقاد تفاهم نامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بهسازی و نوسازی بافت تاریخی بیرجند