Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فتح‌الله الهیاری، رئیس نظام صنفی کشاورزی هندیجان گفت: با احداث سدهای مطالعه نشده همه نوع بلا و مکافات بر سر هندیجان آمد، اما اکنون نیز شاهد احداث سد چم‌شیر بر رودخانه زهره هستیم. سد چم‌شیر برخلاف ادعای کارشناسان و سازمان آب و برق خوزستان در حقیقت تیر خلاص بر کل کشاورزی هندیجان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: مسئولان مربوطه در احداث سد چم‌‌شیر بازنگری کنند به دلیل اینکه موجب نابودی کشاورزی هندیجان و امیدیه می‌شود.

الهیاری درباره وضعیت بیمه اراضی کشاورزی این شهرستان اذعان کرد: عملکرد صندوق بیمه محصولات کشاورزی در هندیجان بسیار ضعیف است و سال گذشته با توجه به خشک شدن رودخانه زهره هیچگونه خسارتی به کشاورزان پرداخت نکردند.

این مقام مسئول افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در زمینه دریافت غرامت کشاورزان، محمد آلاله، معاون خدمات بیمه‌ای کشاورزان بیان می‌کند که آمار بیمه کشاورزان در مرکز کشور ثبت شده و تاکنون اعتباری ابلاغ نشده است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی هندیجان اظهار کرد: با توجه به وجود 23 هزار هکتار سند کشاورزی در هندیجان که سال 1342 صادر شدند و دارای پروانه بهره برداری آب هستند، اما سال گذشته سهمیه کشت در این شهرستان 12 هزار هکتار بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 14 هزار هکتار از اراضی کشاورزی هندیجان بیمه شد، گفت: تاکنون مشخص نیست که چند درصد از غرامت‌ها پرداخت می‌شود.

فتح الله الهیاری اذعان داشت: در یک سال زراعی که حدود 150 روز از زمان کشت تا برداشت طول می‌کشد متاسفانه رودخانه هندیجان به مدت 107 روز خشک شد، بنابراین حق کشاورز است که درباره بیمه و تامین حق‌آبه قبل از کشت اطمینان حاصل کند.

وی با بیان اینکه به دلیل طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری 10 الی 11 هزار هکتار به اراضی کشاورزی هندیجان اضافه شد، اظهار کرد: امسال سهمیه سطح زیر کشت در هندیجان را 24 هزار هکتار اعلام کردند، اما با توجه به نزدیکی فصل کشت کشاورزان دچار سردرگمی شدند که آیا حق‌آبه و بیمه و بذر اراضی کشاورزی آنان تامین می‌شود؟

الهیاری با اشاره به برگزاری جلسات شورای کشاورزی در استانداری خوزستان تصریح کرد: این جلسه دستاوردی نداشت و تنها مسئولان مربوطه قول دادند و اکنون منتظر هستیم آیا مسئولان به وعده‌هایی که به کشاورزان دادند عمل می‌کنند؟

انتهای پیام /گ

احداث سد چم شیر، مرگ کشاورزی هندیجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۴۷۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن برداشت گندم در دهلران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ عزیزان افزود: پیش بینی می شود از ۶۵ هزارهکتار زمین آبی و ۹۲ هزار هکتار دیمی، ۴۰۹ هزار تن گندم تولید شود که سهم شهرستان دهلران بیش از ۲۰۰ هزار تن اشت.

وی افزود: با وجود بارندگی های سیل آسا ‌به ویژه در این شهرستان و تخریب ۱۲۰۰ هکتار از زمین های کلزا و گندم، تولید در این ‌دو بخش کاهش نداشته است.

نماینده ولی فقیه ‌در استان و امام جمعه ایلام در جمع کشاورزان دشت عباس و دهلران گفت: رزق و روزی انسان ها در تلاش و کوشش برای تولید در این بخش ‌رقم می خورد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار افزود: تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم که یک سنت حسنه محسوب می شود، با پرداخت زکات زیباتر می شود.

منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی هم در مراسم جشن گندم گفت: با کار و تلاش، تولید به ویژه در کشاورزی معنا پیدا می کند.

چراغی افزود: باید به موقع و سریع به مشکلات کشاورزان خصوصاً در هنگام ‌بارش های خسارت‌زا رسیدگی کرد و در کنار مردم بود.

دیگر خبرها

  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • اجرای کشت ۱۰۵ هزار هکتار از طرح جهش تولید در دیمزار‌ها
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد
  • سیلاب و باران ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به کشاورزی قصرقند خسارت زد
  • مرکز جدید خرید گندم در هندیجان افتتاح شد
  • افتتاح مرکز خرید گندم در هندیجان
  • جشن برداشت گندم در دهلران