Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- به دنبال اطلاعيه رسمي سازمان حمايت مصرف‌کنندگان و مصرف‌کنندگان مبني بر معرفي هفت شرکتي که فعاليت‌ آنها در پيش‌فروش خودرو غيرقانوني اعلام شده است، شرکت مفتاح رهنورد به عنوان يکي از اين شرکتها توضيحاتي ارائه کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، روز دوشنبه (17 مهر) سازمان حمايت مصرف‌کنندگان و توليدکنندگان با صدور اطلاعيه‌اي رسمي عملکرد شرکت‌هاي عظيم خودرو، مفتاح رهنورد، داتيس خودرو، طاها خودرو، شهر خودرو، آداک خودرو و پرشين پارس در پيش‌فروش خودرو را به دليل نداشتن مجوزهاي لازم، غيرقانوني اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(متن کامل خبر)
به دنبال آن شرکت مفتاح رهنورد توضيحاتي ارائه کرده که به شرح زير است:" شرکت مفتاح رهنورد در راستاي بهبود چرخه عرضه خودروهاي وارداتي و تحقق مشتري مداري تا امروز تمام مراحل اداري و قانوني را براي دريافت مجوز پيش فروش خودروهاي خارجي طي کرده اما پس از گذشت چندين ماه از اقدام به تشکيل پرونده جهت اخذ مجوز پيش فروش خودرو، منتج به نتيجه نشده است .
اين در حالي است که تاکنون هيچ موردي مبني بر رد احراز صلاحيت اين شرکت جهت اخذ مجوز پيش فروش خودرو از سوي سازمان حمايت به شرکت اعلام نگرديده است و سازمان حمايت غير منصفانه و ناعادلانه با ايجاد اخلال در عملکرد صنايع خودرو و نيرومحرکه وزارت صنعت، مانع از ارائه مجوز پيش فروش به شرکت گرديده است که براساس قاعده اقدام خود سازمان حمايت به علت عدم پاسخگويي به تقاضا و درخواستهاي شرکت خود مسئول و پاسخگو به موضوع است که چرا تاکنون نفيا و اثباتا در رد يا قبول اين امر پاسخي به درخواست اين شرکت نداده است.
سازمان حمايت در کمال شگفتي به جاي پاسخگويي و انجام تکاليف قانوني خود به طور اتفاقي با صدور بيانيه اي جانبدارانه در مسير تقويت منافع شرکتهاي خاص قدم برداشته که موجبات تخريب شرکتهاي فعال در بازار خودرو شده است. اين بيانيه به قطع يقين به ايجاد انحصار و رانت در بازار خودرو مي انجامد که اين امر بر خلاف توصيه ها و فرامين مقام معظم رهبري مدظله العالي است که بارها در خصوص عدم انحصار و جلوگيري از رانتهاي موجود تاکيد داشتند.
در نهايت با ابراز تاسف از اين رويه سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگان با صدور بيانيه اي برخلاف نظر صريح مقام معظم رهبري در ايجاد انحصار و رانت براي شرکتهاي خاص پيشگام گرديده است که حداقل انتظار افکار عمومي از مسئولين و دستگاه هاي بازرسي و نظارتي، پيگيري و تحقيق و تفحص از قصد و نيت سازمان حمايت از تامين منافع شرکتهاي خاص است".

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۲۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند

استاندار قم با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند، گفت: احیای واحدهای تولیدی نیمه راکد و راکد از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است که در طول این مدت در دستور کار قرار دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، سیدمحمد آقامیری شامگاه چهارشنبه در دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار داشت: جهش تولید با مشارکت مردم دستوری است که از سوی مقام معظم رهبری برای ما مسئولین صادر شده که در این راستا مدیران استان موظف هستند دستور ایشان را اجرایی کنند.

وی افزود: ما درمدیریت استان به دنبال این هستیم مسیر را برای حضور مردم دراین حوزه تسهیل کنیم تا جهش تولید با مشارکت مردم به معنای واقعی تحقق پیدا کند.

استاندار قم بیان کرد: حمایت از تولیدکننده و سرمایه‌گذار جزو مسائلی است که همواره مورد تاکید رئیس جمهور بوده و آمار گواه این موضوع بوده است. براساس آمار در سال 1402  بیش از یک هزار واحد تولیدی غیرفعال در کشور احیا شده و به چرخه بازگشته است.

آقامیری تصریح کرد: سرمایه‌گذار باید با سرمایه خویش به این موضوع ورود کند، شخصی که با تسهیلات بانکی به دنبال سرمایه‌گذاری است گره‌ای از مشکلات ما باز نخواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • آلمان حمایت از آنروا را از سرگرفت
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی