Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین- مدیرکل بهزیستی استان قزوین از افتتاح مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی معلولین جسمی و حرکتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی معلولین جسمی و حرکتی با ظرفیت ۵۰ نفر روز چهارشنبه با حضور مدیرکل بهزیستی استان افتتاح شد.

علیرضا وارثی در حاشیه این مراسم گفت: در حال حاضر ۴ مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی معلولین جسمی و حرکتی در استان فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان افزود: این مرکز غیر دولتی با ظرفیت ۵۰ نفر و با مساحت ۱۸۰ متر با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و پانصد هزار ریال توسط بخش خصوصی و تحت نظارت بهزیستی استان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴ مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی معلولین جسمی و حرکتی در استان فعال هستند افزود : یک مرکز کاملا دولتی نیز بصورت رایگان به معلولین استان ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی می کند.

وارثی خاطر نشان کرد: بهزیستی استان بصورت ماهیانه مبلغ ۳ میلیون ۴۰۰ هزار ریال به ازای آموزش و توانبخشی هر معلول به مرکز پرداخت می کند.

مدیرکل بهزیستی استان فیزیوتراپی، کاردرمانی، روانشناسی، گفتار درمانی، هنردرمانی را از خدمات قابل ارائه در این مراکز عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰ مددجوی در استان پشت نوبت در یافت خدمات آموزش و توانبخشی هستند اضافه کرد: یک مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی معلولین جسمی و حرکتی در استان به زودی راه اندازی می شود که با وجود این مرکز هیچ مددجوی جسمی و حرکتی پشت نوبت دریافت خدمات توانبخشی در استان نخواهد بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۳۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۵۱ هزار مشاوره تلفنی در‌ بهزیستی البرز

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: ۵۱ هزار و ۱۲۰ مشاوره تلفنی رایگان از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ در سال گذشته ارائه شده است. - اخبار استانها -

  به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، وجیهه محمدی فلاح ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز مشاوره تلفنی این اداره کل در جمع خبرنگاران  از ارائه خدمات مشاوره حضوری به سیزده هزار و صد نفر طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: این خدمات با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و پاسخ به نیازهای مشاوره‌ای در زمینه اختلالات روانشناختی و مشکلات فردی خانوادگی در جهت ارتقای سطح سلامت روان آحاد جامعه از طریق یک مرکز دولتی و 31 مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی ارائه شده است.  

وی عنوان کرد: همچنین درسال 1402  پنجاه ویک هزار و صد وبیست مشاوره تلفنی رایگان از طریق خط تلفنی 1480 به منظور فوریت دسترسی آحاد مردم به خدمات مشاوره‌ای انجام شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین فراوانی مشاوره‌ها به ترتیب مربوط به اختلالات افسردگی، اضطراب، کودک و نوجوان، مشکلات فردی و بین فردی و مشکلات با همسر بوده است.

 مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه همه تماس‌های مردمی با خط صدای مشاور 1480، محرمانه و امن است، اظهار کرد: همه مشاوران به رعایت اصول رازداری و محرمانه تلقی کردن اطلاعات تماس گیرندگان متعهد هستند و با توجه به تنوع تماس‌گیرندگان و گوناگونی مشکلات آن‌ها، گاهاً ضرورت دارد که برای دریافت راهنمایی و خدمات روان‌شناختی و مشاوره مناسب، تماس گیرندگان به مراکز مشاوره حضوری و سایر منابع حمایتی متناسب ارجاع داده شوند.  

شایان ذکر است سامانه صدای مشاور بهزیستی با خط تلفنی 1480 برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی همه روزه حتی روزهای تعطیل از ساعت هشت صبح الی 24 شب به صورت رایگان مشاوره کاملاً تخصصی ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • بازگشت اتباع افغانستانی به کشور خود + فیلم
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  • افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ابارش سبزوار
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • ارائه ۵۱ هزار مشاوره تلفنی در‌ بهزیستی البرز
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • ◄ استفاده ۸ هزار دانش آموز قروینی از اتوبوس رایگان در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • همکاری های بهزیستی و آستان قدس رضوی در استان بوشهر تقویت شود