Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان – رئیس اداره آموزش و پرورش خمینی‌شهر گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد از مدارس شهرستان خمینی‌شهر فرسوده است و ۱۰ درصد از این مدارس نیاز به تخریب دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود بدیهی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با ارائه گزارش عملکرد سه ساله خود در آموزش و پرورش خمینی شهر اظهار داشت: باید توجه داشت که دانش‌آموزان آموزش و پرورش این شهرستان در سطح ملی و استانی در این بازه زمانی در بخش علمی، ورزشی و فرهنگی رتبه‌های خوبی را کسب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به لحاظ جایگاه آموزشی سه سال گذشته رتبه ۱۹ و امروز دارای رتبه ۱۱ هستیم، اضافه کرد: همچنین باید توجه داشت که ۳۰ درصد از رتبه‌های برتر مسابقات قرآنی دانش‌آموزان استان به دانش‌آموزان خمینی شهر اختصاص یافته است.

رئیس اداره آموزش و پرورش خمینی شهر با بیان اینکه ۳۱ نفر  از ۲۰۰ دانش‌آموز برتر  اصفهان در مسابقات ورزشی دانش‌آموزان استان  از دانش‌آموزان خمینی شهری هستند، تصریح کرد: این در حالی است که برای مثال ناحیه دو آموزش و پرورش اصفهان دارای ۱۸ سالن ورزشی است اما دانش‌آموزان خمینی شهری تنها دو سالن ورزشی برای تمرین دارند.

وی با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار ۱۶ نفر از دانش‌آموزان خمینی شهری موفق به قبولی در رشته‌های پزشکی شدند، ابراز داشت: تا قبل از سه سال گذشته آمار قبول شدگان این رشته بیش از پنج نفر نبوده است.

آموزش و پرورش خمینی‌شهر طی سه سال گذشته به عقب برنگشته است

بدیهی با تاکید بر اینکه هیچ کس نمی‌تواند بگوید که از سه سال گذشته تاکنون آموزش و پرورش خمینی شهر به عقب برگشته است، گفت: برای اثبات این امر همه مدارک و آمار موجود است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح خرید خدمات آموزشی در شهرستان خمینی‌شهر نیز اضافه کرد: این طرح همزمان با سراسر کشور از سه سال گذشته در خمینی شهر کلید خورده است و اکنون سه سال از اجرای این طرح می‌گذرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش خمینی شهر تاکید کرد: در حال حاضر ۱۸ مدرسه مقطع ابتدایی خمینی شهر به صورت خرید خدمات اداره می‌شود و این در حالی است که علی رغم قانونی بودن این امر و بدون هیچ گونه تخلفی، برخی سعی در سیاسی جلوه دادن اجرای این طرح دارند.

وی با تاکید بر اینکه طی چهار سال گذشته دولت در حوزه استخدام برنامه‌ای نداشته و تنها طی دو سال گذشته سه هزار نیرو برای آموزش و پرورش استخدام شد، افزود: هیچ معلمی در این طرح به سیستم آموزشی خمینی شهر اضافه نشده است.

 مجبور به استفاده از ظرفیت مدارس غیر انتفاعی هستیم

بدیهی با تاکید بر اینکه با توجه به کمبود معلم و فضای کافی مجبور به استفاده از ظرفیت مدارس غیر انتفاعی هستیم، اضافه کرد: برای این امر دولت خدمات آموزشی را بدون دریافت شهریه اضافه از دانش‌آموزان از مدارس غیر انتفاعی خریداری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مسلما در آغاز همه طرح‌ها در کشور تا جا افتادن آن نقص‌هایی وجود دارد، ادامه داد: باید توجه داشت که هنر ما در آموزش و پرورش خمینی شهر این بوده که روز اول مهر هیچ کلاسی را بدون معلم نداشتیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش خمینی شهر با تاکید بر اینکه در سال جاری به ناچار مجبور به انتقال ۲۵ نفر از نیروهای دارای ۲۵ تا ۲۷ سال سابقه خود به شهرهای محل زندگی‌شان شدیم، افزود: به منظور جبران کمبود این میزان نیرو مجبور شدیم علاوه بر ۳۷ نفر خرید خدمات آموزشی که در ابتدا مصوبه‌اش را دریافت کردیم ۲۵ نیروی خرید خدماتی را نیز در سیستم آموزش و پرورش بکارگیری کنیم.

وی افزود: همچنین باید توجه داشت که سالانه حدود ۱۰۰ معلم در آموزش و پرورش خمینی شهر بازنشست می‌شوند و برای جبران این کمبود نیرو نیز باید چاره جدی اندیشیده شود.

بدیهی با تاکید بر اینکه سالانه بین ۳۰۰ الی ۴۰۰ معلم درخواست انتقال به محل زندگی خود را دارند، اضافه کرد: این در حالی است که به دلیل کمبود نیرو علی رغم میل باطنی نمی‌توانیم با درخواست آنها موافقت کنیم.

 وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، خصوص تعداد دانش‌آموزان این شهرستان و کمبود فضای آموزشی ابراز داشت: در حال حاضر ۵۳ هزار دانش‌آموز در ۳۰۰ مدرسه در شهرستان خمینی شهر تحصیل می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش خمینی شهر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰ درصد از فضای آموزشی این شهرستان فرسوده است، گفت: باید توجه داشت که ۱۰ درصد از این مدارس تخریبی است و باید هر چه سریعتر بازسازی شود.

وی افزود: در حال حاضر پنج مدرسه جدید در شهرستان خمینی شهر در حال ساخت است که یکی از آنها توسط دولت و چهار مدرسه دیگر نیز توسط خیران در دست ساخت است.

۳۰ درصد اعتبارات تملک ودارایی آموزش و پرورش خمینی شهر کاهش یافت

بدیهی تصریح کرد: در حالی آموزش و پرورش خمینی‌شهر با مشکلات کمبود فضا و مدارس فرسوده روبرواست که امروز ۳۰ درصد از اعتبارات تملک و دارایی این اداره کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه بودجه تملک و دارایی آموزش و پرورش خمینی شهر در سال گذشته یک و نیم میلیارد تومان و بودجه توزیع متوازن نیز سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام شد، افزود:  تنها ۳۰ درصد از بودجه تملک و دارایی اختصاص یافته است و هیچ اعتباری از محل توزیع متوازن به شهرستان پرداخت نشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش خمینی شهر با اشاره به اینکه مدارس خرید خدمات آموزشی راندمانی بالاتر از مدارس عادی دارند، افزود: کیفیت آموزش ارائه شده در این مدارس و رضایت دانش‌آموزان و والدین آنها مصداقی بر این مدعاست.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۳۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود

هاشم ناظمی جلال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش را ایجاد امکانات ورزشی عادلانه عنوان و اظهار کرد: این زمین فوتسال سومین چمن مصنوعی (درون مدرسه‌ای) مدارس استثنایی استان است که تحول شگرفی را در فضای ورزشی این مدرسه به همراه خواهد داشت.

ناظمی جلال گفت: این طرح ورزشی با تخصیص ۳ میلیارد ریالی از محل فصل پنجم اعتبارات معاونت تربیت بدنی اداره کل آموزش پرورش استان در مساحت ۵۰۰ متر برای استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه به بهره برداری می‌رسد تا بتوانند در فضای ایمن تر به ورزش بپردازند.

وی عنوان کرد: ۵۷ دانش‌آموز دختر و پسر در دوره‌های مختلف تحصیلی آمادگی، ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه، پیش حرفه‌ای و کاردانش خاص در مدرسه احیا از آموزش و پرورش استثنایی خدمات آموزشی، پرورشی توانبخشی و حمایتی دریافت می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه را ارزشمند و دارای برکات معنوی زیادی دانست و افزود: دانش آموزانی در گروه‌های معلولیت نیاز ویژه ذهنی، دارای آسیب شنوایی، چند معلولیتی، جسمی حرکتی و طیف اتیسم در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

احداث زمین چمن مصنوعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مؤثر است

ناظمی جلال یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه جاری این زمین فوتسال در قالب طرح شهید سلیمانی وبا هدف ترویج ورزش دانش‌آموزی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، یادآور شد: انجام فعالیت‌های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی، تقویت دقت و تمرکز دانش آموزان با نیازهای ویژه می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان تأکید کرد: از طریق تربیت بدنی دانش آموز دارای نیاز ویژه یاد می‌گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه و مؤثری داشته باشد و به سازگاری بهتر و خودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

ناظمی جلال با بیان اینکه سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزه‌ها و ساحت‌های مختلفی به ویژه فعالیت‌های ورزشی تأکید دارد، افزود: تربیت بدنی در تمام دوره‌های تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه با فراهم آوردن زمینه سلامت دانش آموزان مورد توجه است.

کد خبر 6085445

دیگر خبرها

  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد