Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، محمدرضا كشتگر، مسئول دارالقرآن نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز، 6 آبان‌ماه در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن كاركنان پایور و وظیفه نزاجا منطقه 2 كشور كه در شیراز گفت: مرحله كشوری مسابقات قرآن نزاجا در تاریخ 11 آذرماه سال جاری به میزبانی مناطق اصفهان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینكه برگزیدگان مرحله منطقه‌ای به مرحله كشوری اعزام خواهند شد، گفت: مرحله نهایی مسابقات قرآن ارتش جمهوری اسلامی نیز در تاریخ 3 دی‌ماه سال جاری به میزبانی سازمان عقیدتی ـ سیاسی آجا برگزار می‌شود.

كشتگر با تصریح اینكه برای نخستین بار امسال رشته حفظ 3 جزء را در مرحله نهایی برگزار می‌كنیم، گفت: تفاوت این رشته با مسابقات خانواده‌ها این است كه شركت كنندگان رشته حفظ 3 جزء تنها یك مرحله می‌توانند در این رشته شركت كنند و در سال دیگر باید محفوظات خود را ارتقا داده و به 5 جزء برسند.

مسئول دارالقرآن نزاجا با یادآوری اینكه این مسابقات در دو بخش كتبی و شفاهی نیز برگزار می‌شود، ادامه داد: آزمون كتبی نیز همین امروز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در كشور گفت: یكی از اقدامات مهم ارتش تحقق به منویات معظم‌له در خصوص تربیت حافظان است كه راه‌اندازی مؤسسات تخصصی قرآن در این راستا انجام شده است.

وی در ادامه از تخصیص تسهیلات ویژه به حافظان قرآن خبر داد و گفت: به تمام سربازان ارتش جمهوری اسلامی كه موفق به حفظ 20 صفحه از قرآن كریم شوند، 20 روز مرخصی تشویقی تعلق می‌گیرد كه ارزیابی ما تا 10 دی‌ماه در این رابطه انجام می‌شود.

كشتگر افزود: همچنین به كاركنانی قرآنی كه همسر و یا فرزندان آن‌ها در مسابقات قرآن نزاجا حائز رتبه‌های برتر شوند، نیز به مدت یك هفته اقامت رایگان با بهترین امكانات در مشهد مقدس اختصاص خواهد یافت.

مسئول دارالقرآن نزاجا در پایان از برگزاری كارگاه آموزشی حفظ قرآن برای شركت‌كنندگان رشته حفظ در این مرحله از مسابقات خبر داد و گفت: حضور تمام حافظان در این كارگاه به منظور ارتقای سطح آنان الزامی است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۶۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایندگان کشورمان در شصت و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و کمیته اعزام و دعوت از قاریان و حافظان قرآن کریم اعلام شد.

در شصت و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی علاوه بر دعوت از شرکت‌کننده رشته قرائت تحقیق که به صورت یک سنت هر ساله صورت می‌گرفت، امسال برای اولین بار از شرکت‌کننده رشته حفظ کل قرآن کریم نیز دعوت شد.

بر همین اساس در رشته قرائت تحقیق حمیدرضا نصیری و در رشته حفظ کل قرآن کریم محمدرضا زاهدی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی خواهند بود.

این دو قاری و حافظ قرآن کریم در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که سال گذشته در استان خراسان شمالی و شهر بجنورد برگزار شد، رتبه‌های دوم رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم را دریافت کردند

حمیدرضا نصیری، مهندس کامپیوتر در خانواده قرآنی متولد شد. در جلسات عمومی و سنتی قرآن این شهر حضور پیدا کرد و از همین طریق استعداد او در زمینه قرائت قرآن، مشخص شد. این قاری ممتاز کشورمان از محضر اساتید پیشکسوت قرآنی زنجان چون «محمود رنگرز» بهره برده است. اساتیدی همچون احمد ابوالقاسمی، محمدحسین سعیدیان و سیدمحسن موسوی‌بلده در این دوره بیشترین تأثیر را بر تلاوت این قاری ممتاز گذاشتند.

محمدرضا زاهدی علاوه بر شناخته شدن در زمینه حفظ قرآن کریم، به عنوان یک قاری نیز شناخته می‌شود. او متولد شهریورماه ۱۳۸۱ در تهران است سعید حاجیان، حافظ، قاری و مدرس قرآن کریم یکی از اصلی‌ترین استادان محمدرضا زاهدی در دوران یادگیری قرآن کریم بوده است. او سال ۱۳۹۷ در حالی که ۱۶ سال سن بیشتر نداشت در بیست‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی در امارات در بخش حفظ حضور یافت و در پایان موفق به کسب رتبه خاصی نشد. شاید بهترین رتبه این حافظ کل قرآن همان رتبه دوم مسابقات سراسری قرآن کشورمان در سال ۱۴۰۲ و در چهل و ششمین دوره باشد.

یادآور می‌شود مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در دو مرحله مقدماتی (مجازی) و نهایی (حضوری) برگزار می‌شود، سبکی که ایران طی سال‌های اخیر مبدع آن بوده است. این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود.

آخرین قاری ایرانی که حائز رتبه نخست این مسابقات شده، حامد علیزاده در سال ۱۳۹۶ بود. قاریان ایرانی علاوه بر دریافت چندین رتبه نخست، صاحب چندین رتبه دوم، سوم و چهارم در کهن‌ترین مسابقات بین‌المللی قرآن جهان اسلام شده‌اند. سال گذشته و در شصت و سومین دوره این مسابقات علیرضا بیژنی که همراه با امین پویا به عنوان استاد راهنما عازم این مسابقات شده بود، موفق به دریافت رتبه دوم شد.

کد خبر 6088402 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد
  • زمان پایان لیگ تنیس روی میز مشخص شد
  • برگزاری سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان
  • آخرین وضعیت ایران برای میزبانی از بازی‌های آسیایی ناشنوایان
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد
  • درخشش دختر بابلسری در مسابقات قایقرانی کشوری
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • جشنواره «حیات» در مشهد برگزار می‌شود