Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-29@10:25:37 GMT

بازیکن ایرانی نامزد بهترین مهاجم فصل سوئد شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۱۴۹۶۶

به گزارش تسنیم، سایت رسمی اتحادیه باشگاه‌های فوتبال سوئد با توجه به باقی ماندن تنها یک هفته تا پایان فصل 2017 لیگ برتر این کشور، نامزدهای برترین‌های این رقابت‌ها در بخش‌های مختلف را معرفی کرد.

در این میان سامان قدوس، ملی‌پوش ایرانی تیم اوسترساندس سوئد که سال درخشانی را در لیگ برتر سوئد و بازی‌های لیگ اروپا گذرانده است، نامزد دریافت جایزه ارزشمند بهترین مهاجم فصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاله هولمبرخ از تیم نورکوپینخ و مارکوس روزنبرخ از مالمو رقبای قدوس در این بخش هستند.

همچنین کن سما، هم‌بازی سامان قدوس در تیم اوسترساندس نامزد کسب عنوان بهترین هافبک فصل 2017 لیگ برتر سوئد شده است. نام گراهام پوتر، سرمربی اوسترساندس نیز در بخش بهترین مربی فصل جاری لیگ برتر سوئد دیده می‌شود.

نامزدهای برترین‌های فصل 2017 لیگ برتر سوئد توسط هیئت داوری شامل؛ 16 مربی، 16 کاپیتان، 32 روزنامه‌نگار و مفسر فوتبال انتخاب شده‌اند. نمایندگانی از رسانه‌های محلی و کشوری، سرمربی تیم‌های ملی فوتبال بزرگسالان و زیر 21 سال سوئد از دیگر اعضای هیئت داوری هستند.

این مراسم چهار روز دیگر همراه با پخش زنده تلویزیونی برگزار می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۴۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه عملکرد ۶ مهاجم لژیونر فوتبال

مهدی طارمی، علی علیپور، احمد نوراللهی، کریم انصاری فرد، الهیار صیادمنش و سردار آزمون ۶ مهاجم لژیونر فوتبال ایران عملکردهای متفاوتی را در سال ۱۴۰۲ در تیم های باشگاهی خود به نمایش گذاشتند.

به گزارش مشرق، مهاجمان همواره یکی از نقاط قوت فوتبال ایران محسوب می‌شوند و در سال‌های اخیر مهاجمان مطرحی از فوتبال ایران به فوتبال اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس راه پیدا کرده‌اند.

مهدی طارمی، علی علیپور، احمد نورالله‌ی، کریم انصاری فرد، الهیار صیادمنش و سردار آزمون ۶ مهاجمی هستند که در تیم‌های مختلف حضور دارند و هرکدام عملکردهای متفاوتی از خود به نمایش گذاشته‌اند.

طارمی بازیکن مغضوب پورتو شد

طارمی سومین فصل حضورش در تیم فوتبال پورتو را تجربه می‌کند اما در این فصل نتوانست عملکرد درخشان فصول گذشته را از خود به نمایش بگذارد. در ۲۶ هفته‌ای که از لیگ برتر پرتغال گذشته طارمی تاکنون ۱۷ بار در لیست پورتو حضور داشته است. ۱۳ بار در ترکیب اولیه و ۳ بار هم به عنوان بازیکن ذخیره وارد میدان شد و یک بار هم تا پایان بازی روی نیمکت حضور داشت. او همچنین در ۹ بازی تعویض و از زمین خارج شد.

طارمی در ۹ دیدار هم در لیست نفرات پورتو حضور نداشت که ۴ دیدار به دلیل حضور در تیم ملی و جام ملت‌های آسیا بود. در ۵ دیدار هم به دلایلی چون مصدومیت یا با صلاحدید «کونسیسائو» سرمربی پورتو جایی در تیم نداشت.

این لژیونر ایرانی در ۱۶ باری که در لیگ پرتغال برای پورتو به میدان رفته است ۳ گل به ثمر رسانده و یک پاس گل داده است. او همچنین ۳ بار کارت زرد دریافت کرده است که باعث شد یک بازی محروم شود. مجموع دقایقی که طارمی در این فصل لیگ برتر پرتغال به میدان رفت ۱۱۹۰ دقیقه بود.

وضعیت طارمی در لیگ قهرمانان اروپا نسبت به لیگ پرتغال کمی بهتر بود و از ۸ دیداری که پورتو انجام داد در ۷ دیدار به میدان رفت و ۲ گل و ۲ پاس گل ثبت کرد. او دیدار رفت برابر آرسنال در مرحله یک هشتم نهایی را به دلیل مصدومیت از دست داد و در ۶ دیدار به عنوان بازیکن اصلی در ترکیب حاضر بود. در دیدار برگشت برابر آرسنال در مرحله یک هشتم نهایی به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شد و مجموعاً در این فصل لیگ قهرمانان اروپا ۵۴۶ دقیقه بازی کرد.

طارمی در اوایل فصل در وضعیت بهتری به سر می‌برد و هرچند با مشکل گلزنی مواجه شده بود اما مورد حمایت «کونسیسائو» سرمربی تیم قرار داشت اما بعد از اینکه زمزمه‌های عدم تمدید قرارداد و پیوستنش به اینتر مطرح شد شرایط برای این مهاجم ایرانی به کلی تغییر کرد و دوری یک ماهه به دلیل حضور در جام ملت‌های آسیا هم بر وخامت اوضاع افزود تا «کونسیسائو» تصمیم بگیرد تیمش را به نبود طارمی عادت دهد و به نظر می‌رسد نه تنها دیگر بازیکن محبوب سرمربی نیست بلکه باید او را یکی از مغضوبین نامید.

پورتو در پایان سال ۱۴۰۲ با ۲۶ بازی و ۵۸ امتیاز در رده سوم لیگ برتر پرتغال قرار دارد.

علی علیپور

علی علیپور که در تیم ژیل ویسنته پرتغال حضور دارد ۱۱ هفته ابتدایی فصل را به دلیل مصدومیت از دست داد و نخستین دیدارش را در هفته دوازدهم و برابر اسپورتینگ لیسبون در دقیقه ۸۷ وارد زمین شد. او در ۲ بازی بعدی تیمش به عنوان بازیکن اصلی وارد زمین شد اما باز هم دچار مصدومیت شد و ۳ هفته پیاپی را از دست داد.

علیپور در هفته هجدهم لیگ پرتغال به میادین برگشت و در هر ۹ بازی تیمش به میدان رفت که ۷ بار به عنوان بازیکن ذخیره و ۲ بار هم به عنوان بازیکن اصلی بازی کرد. ۲ گل، یک کارت زرد، ۴ بار حضور در ترکیب اصلی و ۸ حضور به عنوان بازیکن تعویضی، حاصل کار علیپور در ۱۲ هفته‌ای است که در لیگ پرتغال به میدان رفت. او در مجموع، ۴۶۱ دقیقه برای ژیل ویسنته در لیگ برتر پرتغال بازی کرد.

ژیل ویسنته در پایان سال ۱۴۰۲ با ۲۶ بازی و ۲۸ امتیاز در رده نهم لیگ برتر پرتغال قرار دارد.

حضور کمرنگ سردار آزمون در رم

سردار آزمون ابتدای فصل جاری به تیم فوتبال «رم» ایتالیا پیوست که در آن موقع هدایتش را «ژوزه مورینیو» برعهده داشت اما در خلال برگزاری بازی‌های جام ملت‌های آسیا، مورینیو از هدایت رم کنار گذاشته شد و «ده روسی) روی نیمکت این تیم نشست.

آزمون در این فصل ۱۷ بار در زمین حضور پیدا کرد و توانست ۲ گل و یک پاس گل به ثمر برساند و مجموعاً ۳۹۵ دقیقه بازی کرد. او در ۱۴ بازی نخستی که برای رم به میدان رفت به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شد و ۲۵ هفته طول کشید تا برای اولین بار در ترکیب اصلی رم قرار بگیرد و این زمانی اتفاق افتاد که ده روسی هدایت رم را برعهده داشت.

آزمون در این فصل در لیست اروپایی رم برای حضور در لیگ اروپا قرار نداشت اما با آمدن «ده روسی» به این لیست اضافه شد و در دو دیدار رفت و برگشت برابر برایتون در مرحله یک چهارم نهایی که با پیروزی ۴ بر یک رم همراه بود مجموعاً ۹۱ دقیقه بازی کرد.

رم در پایان سال ۱۴۰۲ با ۲۹ بازی و ۵۱ امتیاز در رده پنجم سری آ قرار دارد.

کریم انصاری فرد

کریم انصاری فرد در فصل جاری در تیم اومانیا قبرس حضور داشت و ۱۵ بار برای این تیم به میدان رفت و موفق شد ۲ گل و ۳ پاس گل هم به ثمر برساند. اما در حین برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا تیم خود را تغییر داد و به «آریس» یونان پیوست. انصاری فرد در قبرس ۵۵۵ دقیقه به میدان رفت.

در مدتی که انصاری فرد در آریس حضور دارد ۴ بار وارد زمین شده است و یک گل هم به ثمر رسانده است. او در تیم آریس ۱۲۹ دقیقه بازی کرده است.

آریس در پایان سال ۱۴۰۲ با ۲۷ بازی و ۴۵ امتیاز در رده پنجم سوپرلیگ یونان قرار دارد.

الهیار صیادمنش به دنبال بازگشت به روزهای خوب

صیادمنش در این فصل نتوانست روزهای خوبی را در تیم «هال سیتی» پشت سر بگذارد و برای این تیم تنها ۶ بار و مجموعاً به مدت ۵۵ دقیقه به میدان رفت و در نهایت هم تصمیم گرفت در فصل نقل و انتقالات زمستانی، از این تیم انگلیسی جدا شود به تیم «وسترلو» در لیگ برتر بلژیک بپیوندد.

صیادمنش در بلژیک روزهای بهتری را پشت سر گذاشت و تا کنون ۶ بار و مجموعاً ۳۹۰ دقیقه برای تیمش به میدان رفته است و البته هنوز نتوانسته است برای این تیم گلزنی کند.

وسترلو در پایان سال ۱۴۰۲ با ۳۰ بازی و ۳۰ امتیاز در رده یازدهم لیگ برتر بلژیک قرار دارد.

احمد نوراللهی بازیکن موفق الوحده

احمد نوراللهی در تیم «الوحده» امارات حضور دارد در این فصل یکی از بهترین بازیکنان لیگ امارات بوده است. نوراللهی در مسابقات لیگ برتر امارات ۱۶ بار به میدان رفته ۴ گل و ۶ پاس گل ثبت کرده است و مجموعاً ۱۳۰۰ دقیقه بازی کرد.

او در مسابقات جام حذفی هم ۵ بازی، ۴ گل و یک پاس گل به ثبت رسانده است و در مجموع ۴۵۰ دقیقه در زمین حضور داشت.

الوحده در پایان سال ۱۴۰۲ با ۱۶ بازی و ۳۰ امتیاز در رده چهارم لیگ برتر امارات قرار دارد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • مقایسه عملکرد ۶ مهاجم لژیونر فوتبال
  • سردار آزمون شاگرد مورینیو شد | انتقال سال (برگزیده‌های سال)
  • مقایسه عملکرد ۶ مهاجم لژیونر فوتبال/ سال کم فروغ مهاجمان ایرانی
  • یکی از کلیدهای قهرمانی استقلال اینجاست!
  • هندبال؛ درخشش سعید برخورداری و کسب عنوان بهترین بازیکن هفته لالیگا
  • گلر ایرانی بهترین بازیکن هفته لالیگا شد
  • آمار می‌گوید: هالند بهترین مهاجم لیگ برتر نیست!
  • لدلی کینگ: تیری آنری بهترین مهاجم تاریخ لیگ برتر انگلیس است
  • مهدی قایدی: طارمی مهاجم باهوشی است/ گلم را به او تقدیم می کنم
  • سیدحسین، سرزن‌ترین بازیکن تیم ملی!