Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛ افزود: فصل کشت در این منطقه از ابتدای مهر تا اواسط آبان است و برداشت محصول آلوئه ورا از نیمه دوم اسفند آغاز می شود و تا پایان فروردین ادامه دارد.


وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال و افزایش درآمد بهره برداران ، از مهمترین اهداف توسعه کشت آلوئه ورا در این منطقه به شمار می ‌رود اظهار داشت: به ازای هر هکتارسطح زیر کشت بیش از 100تن برگ گیاه آلوئه ورا برداشت می شود که با توجه به زمین های اختصاص یافته ، هم اکنون سالانه 400 تن برگ برداشت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حدیدی هزینه کاشت این گیاه را در سال اول به ازای هر هکتار 120میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در سالهای بعد با استفاده از پاجوش های کشت این درخت افزایش می یابد.


وی خاطرنشان کرد: محصولات تولید شده علاوه بر عرضه در بازار‌های استان به استان‌های تهران و فارس ارسال می‌شود.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاسک گفت:آلوئه ورا به صورت ژل ، کپسول ، عصاره و برگ تازه مورد استفاده قرار می گیرد و در صنایع بهداشتی و آرایشی ، درمان بعضی از بیماری های پوستی ، نوشابه سازی و ده ها موارد دیگر مورد استفاده گرفته شده و در بازار جهانی جایگاه مناسبی برای صادرات دارد.


آلوئه ورا گیاهی است که محدودیت های آبی و خاکی و شرایط سخت اقلیمی را به راحتی تحمل می کند.


شهرستان جاسک با 58 هزار نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲ هکتار زمین به طرح جوانی جمعیت در گلبهار

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: در همین راستا عملیات آماده سازی برای ساخت ۷۱ واحد مسکونی ویلایی و فضاهای عمومی آغاز شده است.

محمدعلی محمدنیا حنایی افزود : تحقق منویات مقام معظم رهبری، خانه دار شدن جوانان و اجرای تعهدات دولت مردمی از جمله اهدافی است که در این طرح دنبال می شود.

وی بیان کرد : حمایت از طرح جوانی جمعیت با توجه به تعهدات وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت. 
محمدنیا حنایی اظهار کرد: شهر جدید گلبهار ظرفیت خوبی برای اجرای پروژه های طرح جوانی دارد.

دیگر خبرها

  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • مسئله اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت باید حل و فصل شود
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد
  • اختصاص ۲ هکتار زمین به طرح جوانی جمعیت در گلبهار
  • اختصاص بیش از ۲ هزار و ۱۸۰ زمین رایگان در شهر‌های جنوبی کشور به خانواده‌های مشمول
  • اختصاص زمین به ۱۰۱ متقاضی حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن
  • اختصاص ۶۰ هکتار زمین به ملی مسکن در شهرستان بستان آباد
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از یک هزار و ۱۲۵ هکتار گندم زارهای آبادان
  • ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی‌کشاورزی مهاباد به کشت غلات اختصاص یافت