Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشکلی که عدم توجه مسئولان و نبود عزم کافی برای حل آن و همچنین عدم حل مشکل استخدام گروه الف دانشگاه نفت، باعث شد تا دانشجویانی که بارها و بارها اعتراض خود را به طرق مختلف اعلام کرده بودند، طاقت‌شان طاق شود و از پنجشنبه هفته گذشته دست به تحصن اعتراضی در دانشکده‌های نفت آبادان و اهواز بزنند. دانشجویان تحصن‌کننده در این دانشکده‌ها علاوه‌بر رسیدگی به مطالبات بحق خود، خواستار استعفای اعضای هیات‌رئیسه دانشگاه صنعت نفت نیز شدند؛ چراکه این اعضا در سال 94 اعلام کرده بودند که اگر مشکل استخدام دانشجویان گروه الف حل نشود، استعفا می‌دهند؛ قولی که با لبریز شدن صبر دانشجویان امروز به یک مطالبه تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته دانشجویان تنها اعتراض خود را به شکل تحصن نشان ندادند، چراکه آنها در یک اقدام هماهنگ و سراسری، شنبه 27 آبان در کلاس‌های درس نیز حضور پیدا نکردند تا از این طریق، مصر بودن خود را برای پیگیری خواسته‌هایشان به مسئولان ذی‌ربط نشان دهند. درست است که دانشجویان دانشگاه صنعت در طول دو سال گذشته، بارها و بارها با تجمع در مقابل وزارت نفت و مجلس شورای اسلامی، اعتراض خود را به گوش مسئولان مربوطه رسانده‌اند، ولی شاید بتوان جرقه اعتراضات جدید را آغاز ثبت‎نام در آزمون استخدامی شرکت‎های تابعه وزارت نفت به تاریخ پنجشنبه 25 آبان ماه دانست؛ چراکه وزارت نفت با انتشار بیانیه‌ای بر وجود شرایطی که از پیش تعیین شده بود، اصرار کرده و همین شرایط نارضایتی دانشجویان را در پی داشته است.

یکی از این دانشجویان معترض به شرایط استخدامی وزارت نفت در گفت‌وگو با «فرهیختگان» گفت: «داشتن معدل بالای 17 برای دانشگاه‌های دولتی (به غیر از چند دانشگاه خاص) تنها یکی از شرایط است؛ چراکه دانشجویان علاوه‌بر داشتن این معدل باید رتبه کنکور زیر 4 هزار کشوری و نه منطقه‌ای داشته باشند و در حقیقت مسئولان وزارت نفت با اعمال این شرایط، نشان دادند که تمایلی به استخدام از سایر دانشگاه‌های کشور نداشته و تنها خواهان جذب نیرو از دانشگاه‌های تهران هستند.» او ادامه داد: «سازمان سنجش با در نظر گرفتن امکانات شهرهای مختلف و تاثیر آن روی کنکور کارشناسی، رتبه‌ها را منطقه‌بندی می‌کند، ولی این مهم از سوی وزارت نفت برای آزمون استخدامی مدنظر قرار نگرفته است.»

این دانشجو با بیان اینکه در آزمون‌های مختلفی که برگزار می‌شود، سهمیه‌ای برای افراد بومی استان در نظر گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: «درست است که افراد بومی در آزمون استخدامی وزارت نفت از شرط معدل معاف هستند، اما شرط داشتن رتبه کشوری زیر 4 هزار باعث می‌شود تا اکثر بومی‌ها نتوانند در آن شرکت کنند و در حقیقت وجود این شرط بومی‌ها را دور زده است.» تحصن پنجشنبه هفته گذشته دانشجویان دانشگاه صنعت نفت با حمایت فارغ‌التحصیلان این دانشگاه نیز همراه بود و فارغ‌التحصیلان با صدور بیانیه‌ای از این دانشجویان حمایت کرده کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «شما عزیزان را آیینه دوران نه‌چندان دور خود در دانشگاه صنعت نفت می‌دانیم؛ دورانی که بر ما نیز همچون شما با خاطرات و مخاطرات زیادی گذشت. نقطه اشتراک همه ما چه در دوران پیشین و چه در زمان حساس کنونی، تلاش برای احقاق حقوق مکتسبه خود و اعتلای نام و آوازه دانشگاهی بوده که متاسفانه چند صباحی است با بی‌مهری و بی‌کفایتی مسئولان ذی‌ربط به سمت دره‌ای عمیق در حال سقوط است. گواه این ادعا خبر‌های بدی است که هر روز می‌شنویم و عکس‌العملی از طرف مسئولان دانشگاه نمی‌بینیم.»

البته کار به همین‌جا ختم نشد؛ چراکه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه با یکصدا شدن و صدور بیانیه نسبت به آزمون استخدامی شرکت نفت نیز واکنش نشان دادند.

در بخشی از این بیانیه نیز آمده است: «از شروع داستان سراسر درد و مظلومیت فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه نفت که با بدعهدی آشکار وزارت نفت در ظلمی نابخشودنی حق مسلم استخدامی ایشان پایمال شد، بیش از 30 ماه می‌گذرد. استمداد حق قانونی از مجلس شورای اسلامی و نامه‌نگاری به تمامی ارگان‌های ذی‌ربط صورت گرفت، لیکن هیچ وجدان بیداری صدایمان را نشنیده است. قول استعفای هیات‌رئیسه دانشگاه صنعت نفت در صورت عدم تحقق وعده استخدامی گروه الف که در پی تحصن گسترده دانشجویان در دی ماه 94 صورت گرفت، تا به امروز محقق نشده است؛ قول و وعده‌ای که لباس پیغمبر بر تن داشت و هیات‌رئیسه بدان قسم جلاله خورده بودند. لیکن هرگز جامه عمل به خود نپوشید. درنهایت لایحه شکایت علیه وزارت نفت تنظیم شد که به رای مثبت دیوان به نفع فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه نفت انجامید.»

با همه این تفاصیل، مشخص نیست که اعتراض دانشجویان و اعلام آن به طرق مختلف باید تا کجا ادامه داشته باشد تا مسئولان ذی‌ربط به رای صادره دیوان عدالت اداری، عمل کرده و به مطالبات بحق دانشجویان جامه عمل بپوشانند.

منبع: فرهیختگان

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۳۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بسته‌های مهربانی همزمان با میلاد کریم اهل بیت (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، همزمان با میلاد کریم اهل بیت (ع)، ۱۲۰ بسته معیشتی به همت جمعی از دانشجویان یزدی دانشگاه صنعتی شریف تهیه و دربین نیازمندان یزدی توزیع شد. این بسته‌های معیشتی شامل اقلامی از قیبل برنج، حبوبات، روغن، گوشت، مرغ و مواد بهداشتی به ارزش جمعا یکصدو بیست میلیون تومان بود که هزینه آن توسط خود دانشجویان، خیران و خیریه الزهرای دانشگاه شریف تامین وبسته‌ها در بین خانواده‌های نیازمند یزدی توزیع شد.

دیگر خبرها

  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • بی‌توجهی مسئولان به استاد معرق و نازک‌کاری ایران + فیلم
  • امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • باز هم غفلت و بی‌توجهی مسئولان میراث فرهنگی/ نابودی تاج عمارت «امین‌لشکر»/ عکس
  • تجمع اعتراض آمیز دانشجویان قمی به جنایات صهیونیست‌ها
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک دیشموک
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک
  • توزیع بسته‌های مهربانی همزمان با میلاد کریم اهل بیت (ع)
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • وضعیت اخلاق مداری دانشجویان