Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین عمل جراحی در بیمارستان زنان بی بی حکیمه خاتون (س) گچساران با موفقیت انجام شد. به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، این عمل سزارین که توسط دکتر پردیس بخشایی، فوق تخصص زنان و نازایی انجام شد شروعی برای ارایه خدمات درمانی و تخصصی در این بیمارستان بود. پیش از این نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان ۹۶ تخت خوابی بی بی حکیمه(س)، ۱۲۸ تخت خوابی نرگسی، بیمارستان ۶۴ تخت خوابی شهدای نفت در شهرستان گچساران و بیمارستان ۳۲ تخت خوابی باشت چند طرح بهداشتی است که تا سال آینده به بهره برداری کامل می رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تاجگردون به تخصصی شدن بیمارستان‌ها اشاره کرده و افزود: با هدف ارایه خدمات مطلوب‌تر و بیشتر بیمارستان‌ها به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه بیمارستان بی بی حکیمه(ع) افتتاح اولیه شد، اما هنور به صورت رسمی به بهره برداری نرسیده است ادامه داد: بیمارستان ۹۶ تخت خوابی بی بی حکیمه(ع) به عنوان بیمارستان زنان و زایمان استان فعالیت می‌کند.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۲۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، برای نخستین بار در کشور زنی ۲۳ ساله که از بدو تولد مبتلا به سندرم لی (اختلالی نورولوژیکی) بود برای کاشت الکترود عمقی مغز در بیمارستان شهدای تجریش جراحی شد.

علیرضا زالی جراح مغز و اعصاب و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره وضعیت کلی بیمار، اظهار کرد: بیمار زنی ۲۳ ساله است که به دلیل ابتلا به "سندرم لی" و مشخصا عوارضی مانند اختلالات حرکتی در اندام‌ها که با درمان‌های متعارف هم بهبود پیدا نکرده بود، به بیمارستان شهدای تجریش مراجعه کرد و بعد از بررسی کاندیدای جراحی شد.

وی با اشاره به بررسی وضعیت این بیمار توسط همکاران بخش اختلالات حرکتی بیمارستان شهدای تجریش، افزود: بعد از بررسی‌های تیم پزشکی تصمیم بر این شد که الکترود در بخش‌های عمقی مغز این بیمار کار گذاشته شود.

به گفته زالی در این جراحی الکترود تحریک مغز در هسته‌های تالاموس قرار داده شد، با کمک این روش اختلالات و مشکلات مقاوم به دارو درمانی در این بیمار به میزان قابل توجهی کنترل می‌شود.

استاد تمام و رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره سندرم لی توضیحاتی داد و گفت: این سندرم نوع بیماری نادر ژنتیکی است که فرد از همان بدو تولد به آن مبتلاست، عمده مشکلات در این بیماران مربوط به بخش میتوکندری یعنی بخش کارخانه درون سلول مغز است.

وی افزود: انواع بیماری‌ها شامل اختلالات عصبی، کاهش شنوایی، مشکلاتی در قوای عقلانی و ضریب هوشی، اختلالات چشمی و مشکلات قلبی، عروقی و تنفسی از جمله عوارض مبتلایان به سندرم لی است.

زالی با اشاره به اینکه نخستین جراحی سندرم لی در کشور توسط متخصصان بیمارستان شهدای تجریش انجام شده است، اظهار کرد: خوشبختانه بیماری که تحت عمل جراحی درمان سندرم لی قرار گرفت، از طول عمر بالاتری در بین مبتلایان برخوردار است.

وی یادآور شد: اولین جراحی سندرم لی در دنیا توسط متخصصان جراحی اعصاب دانشگاه اکلاهما در ایالت اکلاهما آمریکا در بیماری ۱۸ ساله انجام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • هافبک استقلال در بیمارستان بستری شد
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  • انجام موفقیت جراحی باز در بیمارستان اردکان
  • چهار دلیل برای اینکه بدن زنان با وزنه‌برداری حجیم نمی‌شود
  • ثبت بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تأمین اجتماعی در زنجان
  • پزشکان موسسه محکم از امروز در بیرجند آغاز به کار کردند
  • آیا بدنسازی، بدن زنان را حجیم می‌کند؟
  • انتقال نخستین سری از تابلو عکس آماده شده شهدا به شهر گچساران