Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-24@22:02:10 GMT

جنگ ما در فضای مجازی جنگ هویت‌هاست

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۷۶۵۱۳

جنگ ما در فضای مجازی جنگ هویت‌هاست

قزوین_ فرمانده قرارگاه فضای مجازی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جنگ ما در فضای مجازی جنگ هویت‌هاست.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دوره توانمندسازی فعالان فرهنگی و رسانه ای استان قزوین با حضور مسئولان بسیج و فرمانده قرارگاه فضای مجازی ستاد کل نیروهای مسلح ظهر روز پنچ شنبه در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات این استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده قرارگاه فضای مجازی ستاد کل نیروهای مسلح در این نشست به نقشه راه انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی، نظام سازی، دولت سازی (حکومت سازی)، جامعه اسلامی، تمدن سازی، نقشه راه انقلاب اسلامی است.

سردار بهروز اثباتی افزود: فرهنگ جنبه‌های ذهنی و عینی را شامل می‌شود و تمدن حاصل زیست انسان است؛ تمدن زمانی شکل می‌گیرد که فرهنگ بتواند تولیدات قابل دستیابی را خلق کند و از اقدامات دشمن برای از بین بردن فرهنگ اسلامی، نابودی همین آثار تمدنی است. 

وی عنوان کرد: ما هم اکنون در مرحله سوم از نقشه راه انقلاب اسلامی قرار داریم و هدف نهایی انقلاب اسلامی فراگیر شدن فرهنگ اسلامی در فضای عمومی است. 

فرمانده قرارگاه فضای مجازی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: فرهنگ دارای یک هسته مرکزی است و مرکزیت ذهنی فرهنگ اسلامی اعتقاد به اسلام است.

اثباتی تصریح کرد: اعتقاد ریشه فرهنگی دارد و جنبه‌های تعیین فرهنگ را تمدن می‌نامند؛ به همین دلیل تقاوت افراد بسیجی با سایر افراد در باور به اعتقادات آنها است.

این مسئول با اشاره به مسیر تحقق نظام ارزشی گفت: اعتقاد، باور، ارزش و رفتار مسیر تحقق نظام ارزشی است و هدف فضای مجازی، اجتماع سازی است و محصول آن در غرب انسان خوداتکا و تنهاست.

فرمانده قرارگاه فضای مجازی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جنگ ما در فضای مجازی جنگ هویت‌هاست و هویت اساس فرهنگ سازی است که باید به دنبال ایجاد هویت حقیقی در این فضا باشیم.

اثباتی عنوان کرد: فضای مجازی فضای آفند است و ما باید در این فضا تک و حمله داشته باشیم؛ اگر نگاه ما در فضای مجازی عملیات پدافندی باشد حتما شکست خواهیم خورد.

 

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۶۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است

سرپرست فرمانداری شهرستان سرایان گفت: نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است، بنابراین باید کارکرد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مساجد پررنگ‌تر شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسین خیاط ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد نماز جمعه شهر سرایان به نقش مسجد به عنوان اولین پایگاه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی اسلام که با درایت پیامبر اکرم(ص) معین شد اشاره کرد و اظهار داشت: نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است و باید با برنامه‌ریزی رویکرد این پایگاه نسبت به سایر مباحث پررنگ‌تر شده و حکومت اسلامی را به سمت تمدن اسلامی سوق دهد.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرایان، نماز جمعه را تبیین‌کننده سیاست‌های نظام اسلامی دانست و گفت: اگر نگاه فرهنگی داشته باشیم، حجم زیادی از آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد اما متاسفانه حوزه فرهنگی مظلوم واقع شده و حجم بیشتر اعتبارات به سمت پروژه‌های عمرانی می‌رود.

امام جمعه سرایان نیز در این دیدار، به سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس اشاره کرد و از آن به عنوان یکی از مفتضح‌ترین شکست‌های استکبار یاد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مرتضایی‌نیا، وضعیت برگزاری نماز جمعه در سه بخش شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و از وضعیت اعتباری ستاد نماز جمعه ابراز نگرانی کرد و از مسئولان خواستار چاره اندیشی در این زمینه شد.

وی ضمن تقدیر از ستاد نماز جمعه سرایان بیان کرد: جلسه ستاد در حوزه برادران و خواهران به صورت مستمر و هفتگی برگزار و برنامه‌ریزی برای امور فرهنگی انجام می‌شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرایان همچنین در جمع دستگاه‌های فرهنگی شهرستان نیز با اشاره به نامگذاری دهم خرداد ماه به عنوان روز "فرهنگ شهرستان سرایان" گفت: این مناسبت فرصتی مناسب برای بیان ظرفیت و پتانسیل فرهنگ غنی شهرستان در حوزه‌های متخلف از جمله فرهنگی، هنری، گردشگری، کشاورزی، صنایع دستی و هنری است.

خیاط، خواستار اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی با هدف بزرگداشت هر چه بهتر این مناسبت شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرایان نیز در این جلسه گفت: آیین بزرگداشت روز فرهنگ شهرستان سرایان در دهم خرداد ماه برگزار و برنامه‌های متنوع فرهنگی پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است.

وحید فنودی، از برپایی نمایشگاه متشکل از غرفه‌های فرهنگی، هنری، کتاب، صنایع دستی، کشاورزی، مفاخر و مشاهیر، بازی‌های بومی و موسیقی محلی، شعر خوانی، سخنرانی، تجلیل از خدام مساجد به عنوان بخشی از برنامه‌های بزرگداشت روز فرهنگی در این شهرستان نام برد.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • پاکسازی و مسدود شدن 84 صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • : ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • شهید قرنی نخستین شهید ارتش بعد از انقلاب اسلامی