Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار لرستان گفت: با بروز کردن دستگاه ها در نساجی و رفع مشکلات ظرفیت تولید و اشتغال 2 برابر می شود و می توان از ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از بازتاب بروجرد سید "موسی خادمی" استاندار لرستان در سفر به بروجرد و بازدید از پروژه های این شهرستان در جمع خبرنگاران گفت: سد آبسرده یکی از سدهای مهم استان برای تامین آب شرب بروجرد است که این سد تا کنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به دنبال افزایش منابع مالی هستیم اما حجم منابع تزریق شده نسبت به پروژه پایین است به طوری که امسال 6 میلیارد و 600 میلیون برای آن در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سرمایه گذار حمایت می کنیم

وی با اشاره به بازدید از پروژه رنگرزی دینافام پردیس افزود: سرمایه گذاری در این شرکت با 20 میلیارد تومان سرمایه گذاری اقدام به تولید کرده و تنها در بحث سرمایه در گردش با مشکلاتی همراه است که نیاز است از این سرمایه گذار حمایت شود تا با رفع مشکلات این واحد راه اندازی شود.

برطرف کردن مشکلات نساجی ظرفیت تولید و اشتغال را دو برابر می کند

خادمی اظهار داشت: نساجی بروجرد یکی از کارخانه های بزرگ و نماد این شهر است که  850 نفر در این واحد مشغول به کار هستند اما این صنعت نتوانسته بروز شود و نیاز است برای رقابت با سایر صنایع نساجی با بروز کردن تکنولوژی مشکلات این واحد حل شود.

 

به گفته وی در ریسندگی و بافندگی و همچنین رنگرزی ماشین آلاتی نصب شده اما نیاز است در همه بخش ها بروز کردن ماشین آلات صورت گیرد اما در قسمت رنگرزی ظرفیت تولید نسبت به سایر بخش ها پایین تر است که باید تلاش شود تا ظرفیت بالا رود.

 

استاندار لرستان با اشاره به تسهیلات این واحد تولیدی افزود: با بانک ملی هماهنگی هایی صورت گرفته تا مشکل تسهیلات و سرمایه در گردش برطرف شود و با رفع این مشکلات ظرفیت تولید و اشتغال به دو برابر افزایش می یابد.

 

پل رودکی یکی از پروژه های خاص استان است

وی به پل شهدای دانش آموز اشاره کرد و گفت: این پروژه در سطح شهر آغاز شده اما با مشکلاتی همراه بود که روند کند شده که در استان به عنوان پروژه ای خاص دیده می شود و امسال 4 میلیارد و 200 میلیون اعتبار برای ان در نظر گرفته شده و 2 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار از استان برای روند کار اختصاص داده شده که امیدواریم ظرف سال آینده به بهره برداری برسد.

 

بیمارستان آیت اله بروجردی(ره) به زودی افتتاح می شود

استاندار لرستان تصریح کرد: بیمارستان آیت اله بروجردی(ره) یکی از پروژه هایی بود که امروز بازدید شد که تکمیل و تجیهز آن به اتمام رسیده و تنها سی تی اسکن و ام آر آی آن باقی مانده که انتظار می رود به زودی این بیمارستان افتتاح شود.

 

سد شهید بروجردی در راستای تامین آب پایدار بروجرد

وی بهره برداری سد شهید بروجردی را برای تامین آب پایدار ضروری دانست و افزود: سد شهید بروجردی از پروژه های تعریف شده برای تامین آب شرب و صنعت است و با توجه به این که بروجرد آب پایدار ندارد و ممکن است به دلیل خشکسالی مشکلاتی رخ دهد باید این آب را از طریق سدها تامین کرد  که این پروژه مدتی متوقف بوده اما امسال از مسدودی خارج خواهد شد.

 

واگذاری زمین برای پروژه سیلیکون متان

خادمی اضافه کرد: پروژه سیلیکون متان که در راستای تولید سلول های خورشیدی قرار است راه اندازی می شود که سرمایه گذار وارد عمل شده و بخشی از کار را انجام داده و به دنبال واگذاری زمین و معدن هستیم و کار بزرگی است تا به منطقه ویژه اقتصادی متصل شود.

عظیم خودرو فروردین 97 راه اندازی می شود

وی راه اندازی عظیم خودرو را فروردین سال 97 اعلام کرد و افزود: کارخانه عظیم خودرو قرار است ماشین فوتون را مونتاژ کند که خط تولید در حال انجام زیر سازی لازم است و تا اسفند ماه خط تکمیل و از سال آینده تولید خودرو در این واحد انجام می شود.

 

حریم بیت آیت اله بروجرردی(ره) آزادسازی می شود

وی با اششاره به خانه های تاریخی بروجرد گفت: بروجرد از یک بافت تاریخی مهم برخوردار است و تعداد خانه های تاریخی زیادی در این شهر وجود دارد که نیازمند برنامه ریزی جدی است و یکی از مهمترین خانه ها بیت آیت اله بروجردی(ره) است که افتخار شیعه است  آزادسازی  حریم بیت آیت اله بروجردی(ره) انجام خواهد شد تا زمینه لازم جذب گردشگر فراهم شود.

 

تلاش برای تملک زمین فرودگاه

استاندار لرستان در پایان به فرودگاه بروجرد هم اشاره ای کرد و افزود: فرودگاه یکی از عناصر اصلی منطقه  ویژه اقتصادی است و امسال این پروژه ردیف ملی دارد و اعتبارات ان اندک است و و احداث و سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی است اما تلاش داریم تملک انجام شود و کار سرمایه گذاری انجام شود.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۸۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال تلاش می‌کنیم تا صنعتگران را در موضوع انرژی و مواد اولیه از طریق تأمین ارز کمک کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، عباس علی‌آبادی عصر امروز در جمع خبرنگاران درباره وضعیت استان سمنان ازنظر ظرفیت‌های صنعتی اظهار داشت: استان سمنان یک استان صنعتی و ظرفیت اصلی آن صنعت است.

وی خاطرنشان کرد: باید روی این ظرفیت تأکید و توجه داشت و طبیعی است وقتی ظرفیتی به این وسعت شکل می‌گیرد مشکلات و زیبایی‌ها و زشتی‌ها مطرح است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این بازدید دریافتم که سمنان یک ظرفیت مهم در کنار پایتخت است و باید تلاش کنیم مشکلات حل شود.

علی‌آبادی گفت: مهم‌ترین مشکلاتی که در بخش صنعت مطرح هست در حوزه زیرساخت هست، زیرساخت آب، برق و به‌طورکلی زیرساخت انرژی از مهم‌ترین مشکلات است.

وی تصریح کرد: تلاش ما این است که با کمک مردم نهضت جهش تولید را محقق کنیم و برنامه اصلی ما این است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خوشبختانه تولید‌کنندگان و صنعتگران پیام مقام معظم رهبری را از ما دولتی‌ها زودتر دریافت کردند و از ما پیشی گرفته و جلوتر هستند و این باعث افتخار است.

علی‌آبادی گفت: تولید مهم است و این دغدغه و اولویت اصلی همه مردم و به‌ویژه مقام معظم رهبری است و باید ارتقا یابد و امروز در بدنه دولت این نیاز لمس شده و همه برای حل مسائل بسیج شدند.

وی افزود: اما مسائل هست و ما باید شعار صنعت دانش‌بنیان صادرات محور را مورد تأکید قرار دهیم و توجه کنیم که این مهم سبب می‌شود تا ارزبری کم و ارزآوری بیشتر را شاهد باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: امروز هم به صنعتگران استان سمنان این قول را دادیم که امسال در موضوع انرژی و مواد اولیه از طریق تأمین ارز به آن‌ها کمک کنیم.

گفتنی است وزیر صنعت، معدن و تجارت در قالب سفر دوم استانی رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان سمنان سفر کرده بود.

انتهای پیام/361

دیگر خبرها

  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • شناسایی ۱۸ ظرفیت جدید سرمایه گذاری در بخش آب استان
  • تخصیص ۴۵ میلیارد برای ساخت پنل خورشیدی در تنگستان
  • تعویق مجدد افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است
  • ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران
  • وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود