Web Analytics Made Easy - Statcounter

وبسایت رسمی برنامه نود - سنگربان شماره یک تیم ملی و پرسپولیس همچنان به روند فوق العاده خود در بسته نگه داشتن دروازه تیمش ادامه می دهد و این آمار بسیار عجیب را به جای گذاشت که تعداد کلین شیت های این دروازه بان در پرسپولیس بیشتر از گل های خورده او در این تیم بوده است؛ آماری که مهر تأییدی است بر لقب بیرانوند یعنی آقای کلین شیت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش وب سایت نود، علیرضا بیرانوند سنگربان دو فصل اخیر پرسپولیس در دیدار روز گذشته برابر سپیدرود رشت نمایش بسیار خوبی داشت و با بسته نگه داشتن دروازه سرخپوشان، علاوه بر اینکه نقش مهمی در پیروزی تیمش داشت، بر آمار کلین شیت خود افزود تا روند خیره کننده اش در رقابت های لیگ برتر همچنان ادامه داشته باشد. علاوه بر رکوردهایی که بیرانوند تا این هفته به دست آورده و برای خود ثبت کرده، وی می تواند رکورد دیگری را هم طی دو بازی آینده سرخپوشان در اختیار بگیرد. این دروازه بان ملی پوش در صورت بسته نگه داشتن دروازه اش در دیدار برابر صنعت نفت آبادان و تا دقیقه 75 بازی با فولاد خوزستان در هفته اول دور برگشت، رکورددار بیشترین دقایق گل نخوردن در تاریخ لیگ برتر خواهد شد که برای او دور از دسترس نیست. حال رکوردهای فعلی آقای کلین شیت را مرور می کنیم.

علیرضا بیرانوند روز گذشته برای سی و هفتمین بار در درون دروازه پرسپولیس قرار گرفت و باز هم موفق شد دروازه تیمش را بسته نگه دارد تا در مجموع 26 کلین شیت در دوران حضورش در این تیم به ثبت برساند. بیرانوند سال گذشته 24 بار به عنوان مرد شماره یک وظیفه حراست از دروازه قهرمان لیگ شانزدهم را بر عهده داشت و 17 بازی کلین شیت کرد؛ وی در فصل گذشته 11 بار مقابل مهاجمان حریف تسلیم شد. گفتنی است بیرانوند در 106 بازی خود در تاریخ لیگ برتر موفق به ثبت 56 کلین شده که 69 بازی و 30 کلین شیت او در زمان حضورش در تیم نفت تهران رقم خورده است.  

سنگربان شماره یک تیم ملی در این فصل نیز به جز دیدار برابر استقلال خوزستان، در سایر بازیها در درون دروازه تیمش قرار گرفته و در این 13 بازی موفق شد تا در 9 بازی کلین شیت کند و 5 بار هم دروازه اش باز شد. البته بیرانوند بسیار خوش شانس بود که در دو بازی مقابل پارس جنوبی جم و ذوب آهن اصفهان ضربات پنالتی که توسط محسن فروزان و مرتضی تبریزی به سمت دروازه اش نواخته شد، به دیرک دروازه برخورد کرد و راهی به چارچوب دروازه پرسپولیس نیافت تا وی بتواند دو کلین بیشتر در کارنامه خودش داشته باشد.

بیرانوند که در تیم ملی هم آمار بسیار خوبی را از خود به جای گذاشته، با عملکرد بسیار درخشان خود توانست برترین دروازه بان تاریخ لیگ برتر (به لحاظ میانگین کمترین گل خورده در هر بازی) را پشت سر گذاشته و خودش این عنوان را در اختیار بگیرد. پیش از این، یک پرسپولیسی دیگر به نام نیلسون کوریا با میانگین 0/69 گل خورده در هر بازی، از این نظر رکورددار و بهترین دروازه بان تاریخ لیگ برتر بود اما دروازه بان ملی پوش پرسپولیس با عملکرد موفق و درخشانش توانست حدنصاب جدیدی را به نام خود ثبت کرده و به میانگین 0/65 گل خورده در هر بازی دست یابد.

سومین دروازه بان در این رده بندی، فرناندو دخسوس سنگربان گسترش فولاد تبریز با میانگین 0/72 گل در هر بازی قرار دارد. آرمان شهدادنژاد سنگربان سابق مس کرمان و داود فنایی مرد شماره یک سابق پرسپولیس به ترتیب با میانگین 0/79 و 0/82 گل خورده در هر بازی در رده های بعدی قرار دارند.

گفتنی است در این گزارش دروازه بان هایی که حداقل یک نیم فصل (15 بازی) برای تیم شان به میدان رفتند، لحاظ شده اند.

 

 

 

 

2081

 

منبع: وبسایت برنامه ۹۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 90tv.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وبسایت برنامه ۹۰» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۰۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسر پرسپولیس و چالش کلین‌شیت در دربی کوچک

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا حقیقی باتجربه در تابستان این فصل برای دومین مقطع از نساجی مازندران جدا شد و پیراهن هوادار را به تن کرد تا در تهران به فوتبال خود ادامه بدهد.

هوادار که به دلیل حضور در تهران و جوی خاص به‌عنوان باشگاه خصوصی یکی از مقصدهای مورد علاقه ستاره‌های نام آشنا و کوچ کرده از تیم‌های خود به حساب می‌آید در این فصل نیز بازیکنان باتجربه‌ای جذب کرد که یکی از مهم‌ترین آنها علیرضا حقیقی بوده است.

این گلر که با پرسپولیس به فوتبال ایران معرفی شد و سپس بازی‌های ملی مهمی را تجربه کرد، حالا در هوادار فصل آرام و خوبی را سپری می‌کند و تا اینجای کار هفت کلین‌شیت داشته و در ۲۴ بازی قبلی هوادار در لیگ و حذفی به میدان رفته است.

هواداری‌ها که هفته گذشته با درخشش حقیقی به سه امتیاز مهم بازی با گل‌گهر دست یافتند، امیدوارند حالا با کلین‌شیت شماره هشت حقیقی در دربی کوچک تهران مقابل پیکان، در این بازی مهم امتیاز بگیرند‌.

دیگر خبرها

  • بازگشت احتمالی علیرضا بیرانوند به ترکیب سرخ‌ها
  • جانشین بیرانوند در آستانه رسیدن به رکورد حسین حسینی
  • آخرین حضور گلر پرسپولیس روی نیمکت سرخ‌ها
  • امروز؛ آخرین حضور یک پرسپولیسی حتی روی نیمکت | بازیکنی که کم و کسری از رفیعی ندارد
  • آخرین نیمکت‌نشینی مهرشاد برای پرسپولیس در آبادان
  • جانشین نیازمند روی دور کلین‌شیت!
  • پسر پرسپولیس و چالش کلین‌شیت در دربی کوچک
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل صنعت نفت
  • رفیعی در انتظار پایان خوش دوران غیبت دروازه بان تیم ملی
  • امیررضا رفیعی با سه کلین شیت در سه بازی خودنمایی کرد؛ حسینی همچنان در صدر