Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسینعلی رستمی در حاشیه بازدید از واحدهای فرآوری آبزیان درشهرک شیلاتی میرود شهرستان بابلسر گفت: فرآوری آبزیان برای توسعه بخش شیلات ضرورت داشته و اگر بتوان واحدهای فرآوری درحوزه فیله و بسته بندی، کنسرو سازی، خوراک آبزیان و ... را توسعه دهیم همزمان با ایجاد ارزش افزوده، ماندگاری آبزیان را برای دسترسی به مناطق مختلف و صادرات نیز فراهم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل شیلات مازندران افزود: هم اکنون 4 واحد فعال درحوزه فیله و بسته بندی انواع آبزیان در این استان با ظرفیت 6 هزارتن فعال هستند که یکی از این واحدها مستقر در شهرک صنعتی میرود شهرستان بابلسر مجوزهای لازم برای صادرات به اروپا و روسیه را بعنوان نخستین شرکت در منطقه شمال کسب کرده است.
حسینعلی رستمی با بیان اینکه 10 واحد کنسرو سازی به ظرفیت 120 میلیون قوطی در مازندران فعالیت دارند گفت: 2 واحد خوراک اکسترودرآبزیان با ظرفیت تولید 46 هزارتن دراین استان فعال بوده که محصولات این واحدها علاوه بر تأمین بخشی از بازار داخل به کشورهای مختلف نیز صادر می شود.
مدیرکل شیلات مازندران به فعالیت 11 واحد تولید پودرماهی با ظرفیت 6 هزارتن در استان اشاره کرد و افزود: 1 واحد تولید قوطی کنسرو به ظرفیت 10 میلیون قوطی و نیز 1 واحد تولید انواع تور طناب مورد استفاده درصنعت شیلات در مازندران فعالیت دارند.
بیش از 95 هزارتن انواع آبزیان دریایی و پرورشی در مازندران تولید که بخشی از آن در این استان و بقیه به سایر استان ها و کشورهای مختلف صادرمی شود. همچنین سرانه مصرف آبزیان در مازندران حدود 5/13 کیلوگرم بوده که این عدد در کشور 10 کیلوگرم است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۱۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران ظرفیت لازم برای ارتقای کیفیت گندم را دارد

عباسعلی وفایی نژاد در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: رمز موفقیت و عبور از تهدیدها، استفاده از قدرت و توانایی محققان و کارشناسان مستعد استان در افزایش کیفیت و کمیت تولید محصولات کشاورزی از جمله گندم است.

وی ضمن تشکر از مرکز تحقیقات کشاورزی اظهار داشت: به سهم خود از اقدامات گسترده صورت گرفته توسط مرکز تحقیقات تشکر می‌کنم، اما در استان مازندران می‌بایست مقاومت گندم‌های تولیدی در برابر رطوبت و بارندگی افزایش پیدا کند تا کشاورزان ما در مناطق کوهستانی متضرر نشوند.

وفایی نژاد افزود: ما خبره‌ترین کارشناسان و تحصیل کردگان علوم کشاورزی را در استان داریم و نیازمند به این هستیم با اتکا به توانایی آنها و دانش محققان کیفیت گندم‌های تولیدی در استان را به درجه‌ای از کیفیت برسانیم که بتوان بدون اختلاط با گندم‌های مرغوب تر به یک آرد مناسب برای تهیه نان رسید.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با اشاره به فرمایشان مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از هدررفت نان اظهار داشت: بخش عمده‌ای از گندمی که با هزاران مشقت توسط بخش‌های مختلف سرمایه گذاری و تولید می‌شود، به هدر می‌رود و این یک معضل بزرگ است که انشاالله با تولید گندم با کیفیت و آموزش‌های لازم و برنامه ریزی مناسب می‌توان موجب ارتقای کیفیت نان و جلوگیری از هدر رفت آن شد.

۵۸ هزار گندمزار در مازندران وجود دارد و سالانه ۱۵۵ هزار تن گندم در آن تولید می‌شود.

کد خبر 6083939

دیگر خبرها

  • ایجاد بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان
  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی ترال متخلف در قشم
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان ایجاد می‌شود
  • خراسان رضوی یکی از استان‌های برتر کشور در تولید تخم مرغ است
  • افزایش۱۴ درصدی تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی
  • مازندران ظرفیت لازم برای ارتقای کیفیت گندم را دارد