Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از العالم؛ ميخائيل بوگدانف اظهار داشت بهانه هاي آمريکا، غير قابل توجيه است و سئوالات زيادي را در ذهن به وجود مي آورد.
بوگدانف ادامه داد پس از اعلام پيروزي بر گروه ترريستي داعش ديگر دستاويزي براي آمريکا وجود ندارد تا بخواهد بر اساس آن در سوريه باقي بماند، در اين زمينه اظهار نظر مقامات آمريکا مبني بر اينکه تا قبل از آغاز روند سياسي در سوريه و همچنين با هدف حفظ منافع گروههاي مخالف نظام، از سوريه خارج نخواهند شد سئوالات زيادي را در ذهن ايجاد مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنين تاکيد کرد سازمان ملل متحد بايد در کنفرانس گفتگوي ملي سوريه نقش مهمي ايفا کند. اين کنفرانس قرار است اوايل سال ميلادي آينده در سوچي روسيه برگزار شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۶۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...

به گزارش همشهری‌آنلاین، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با اینال آردزینبا، وزیر خارجه آبخاز در کاخ ریاست جمهوری در دمشق گفت: آمریکا بخشی از خاک ما را به صورت غیرقانونی اشغال کرده است و از تروریسم و اسرائیل حمایت می‌کند؛ اسرائیلی که خود خاک ما را اشغال کرده است.

وی افزود: با این حال ما گاهی دیدارهایی با آن‌ها داریم هرچند که این دیدارها به هیچ نتیجه‌ای ختم نمی‌شود اما همه چیز تغییر خواهد کرد.

وی درباره محور این دیدارها یا مسؤولانی که در آن شرکت می‌کنند، چیزی نگفت.

بشار اسد در جواب سوالی درباره مذاکرات با غرب گفت: امید همیشه هست. حتی زمانی که بدانیم نتیجه‌ای وجود نخواهد داشت باز هم باید تلاش کنیم. به رغم دیدگاه منفی که نسبت به آن‌ها داریم باید با آن‌ها کار کنیم و برایشان توضیح دهیم که ما هرگز از حقوق خود کوتاه نمی‌آییم و با آن‌ها تنها براساس برابری همکاری خواهیم کرد.

وزیر خارجه آبخاز در این مصاحبه با بشار اسد از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و بشار اسد تعریف کرد و آن‌ها را ۲ رهبر مستقل دانست.

بشار اسد در جواب سؤال وزیر خارجه آبخاز درباره نقش روسیه در سوریه گفت: ما خیلی این عبارت را می‌شنویم که روسیه از رئیس جمهور سوریه یا دولت سوریه حمایت کرد و این عبارت نادرستی است. عبارت درست این است که روسیه از ملت سوریه و استقلال سوریه حمایت کرد و درنتیجه با این کار از قوانین بین‌المللی حفاظت کرد.

بشار اسد گفت: روسیه وارد جنگ با تروریسم در خاک سوریه شد. وقتی روسیه از سوری‌ها حمایت می‌کند در واقع از کشور خودش محافظت می‌کند. زمانی که روسیه درباره مبارزه با تروریسم گفت این به طور کلی در سطح بین‌المللی و به صورت ویژه در منطقه دریای مدیترانه و منطقه ما مهم بود چراکه سوریه موقعیت ژئواستراتژیک بسیار مهمی دارد.

بشار اسد گفت: نزاع‌ها در ۱۰ سال اخیر با هویت ملی در ارتباط است که ما باید یاد بگیریم چگونه از آن در برابر تأثیرها از خارج حفاظت کنیم. تنها راه برای پیروزی بر ما نابودی هویت ملی ما بوده است. هویت ملی مفهوم گسترده‌ای دارد و حاوی مفاهیم زیادی از جمله فرهنگ، ارزش‌ها و سنت‌هاست.

وی گفت: تک قطبی یک مساله متناقض است و چیزی است که جهان را به این آشوب کشانده است که بهای آن را کشورهایی در جهان از جمله سوریه می‌دهند. مشکل امروز ما در نبود قواعد واضح و روشن برای همکاری میان کشورهاست و همین موجب نزاع‌های دائمی می‌شود.

بشار اسد درباره نقش چین گفت: چین نمونه دیگری را از آنچه غرب ارائه کرده است، ارائه داد و این نمونه‌ای است که شامل اصول کمونیستی و اقتصاد سرمایه‌داری است و نتیجه این الگو دولت مرکزی اجتماعی است که آزادی اقتصادی دارد. از سال ۲۰۰۸ دیدیم که چگونه چین با ثبات به پا خاست و اقتصاد غرب رو به انحطاط رفت. چین ثابت کرد که اصول سرمایه‌داری برای اقتصاد بسیار مهم است. اما سرمایه‌داری به عنوان یک الگو برای اداره یک کشور محکوم به شکست است. نقش استراتژیک چین در جهان را می‌توانیم ببینیم.

وی گفت: آمریکایی‌ها از هر نزاعی سود می‌برند. سیاست آمریکا بر اصل «تفرقه بینداز و حکومت کن» استوار است. این روش آن‌ها برای سیطره و کنترل است و نوعی سیاه نمایی است. چنین برخوردی غیراخلاقی است. آمریکا هر نزاعی را تبدیل به یک بیماری خطرناک مثل دیابت یا سرطان می‌کند و معمولا کشورهای درگیر بهای نزاع را می‌پردازند.

بشار اسد تأکید کرد: امروز تمام کشورهای جهان از جمله غرب و آمریکای جنوبی به دنبال گسترش روابط با چین هستند و این یک مساله طبیعی است چراکه واشنگتن منافع شرکایش را نادیده می‌گیرد و از دلار به عنوان وسیله‌ای برای فشار سیاسی استفاده می‌کند. برای آمریکا مهم نیست که افزایش نرخ اصلی بهره منجر به افزایش تورم و افزایش بیکاری در کشورهای شریکش شود.

وی تأکید کرد: تعدادی از کشورهای جهان امروز درک کرده‌اند که آمریکا دوست آن‌ها نیست. کشورهایی که خودشان را شریک آمریکا می‌دانستند اکنون می‌دانند که واشنگتن شرکایی حتی در غرب هم ندارد. دوستی یا شراکت به معنای وجود منافع مشترک است اما آمریکا تمام توجهش تنها به منافع شخصی خودش است برای همین روابط با این کشور نمی تواند امن یا باثبات باشد.

این مصاحبه که بخشی از آن شامگاه یکشنبه منتشر شد در راستای برنامه جدیدی با عنوان «اکثریت جهانی» انجام شد که کانال یک تلویزیون روسیه آن را منتشر کرد و وزیر خارجه آبخاز آن را تهیه کرده است. وی تصمیم گرفت نخستین بخش‌های برنامه جدید خود را از دمشق و کاخ ریاست جمهوری سوریه و شخص بشار اسد آغاز کند. این وزیر بشار اسد را فردی توصیف کرد که غرب جمعی را به چالش کشید و توانست از کشورش و مسیر تاریخی ملتش محافظت کند.

کد خبر 846394 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه سوریه - بشار اسد ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • هشدار پیامکی فوری به داوطلبان و جویندگان سئوالات کنکور
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • جدیدترین موضع گیری بشار اسد درباره آمریکا
  • بشار اسد: برای آمریکا فقط منافع مهم است و هیچ شریکی ندارد
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • (ویدیو) هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه
  • هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه
  • حمله تند بشار اسد به آمریکا