Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاج حسین پور امینی، یکی از مبارزان انقلابی در زمان طاغوت و اهل میناب است در سال 90 یک کتاب قرآن را با خط خودش به تحریر در آورده و در حالی که فقط سواد خواندن و نوشتن دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ کده ؛ حاج حسین پور امینی، یکی از مبارزان انقلابی در زمان طاغوت و اهل میناب است که در روستای دمشهر سراغش را از هرکسی بگیری خیلی زود تو را به منزلش هدایت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاج حسین پور امینی متولد سال 1314 است که در روستای دمشهر میناب به دنیا آمده و 10 سال است که به علت سکته قلبی بیشتر وقت خود را در منزل سپری می کند.

سیمای حاج حسین به قدری آدم را جذب خود می کند که واژه ها و جملات پرسشیم را فراموش می کنم او در سال 90 یک کتاب قرآن را با خط خودش به تحریر در آورده و در حالی که فقط سواد خواندن و نوشتن دارد.

به برکت قرآن زندگی راحتی دارم

حاج حسین پور امینی، پیرغلام اهال بیت (ع)  با اشاره به اوضاع و احوال زندگی اش، اظهار کرد: شکر خدا با وجود این که حقوق بگیر و بازنشسته نیستم و تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی هم قرار ندارم ولی به برکت قرآن زندگی راحتی دارم.

این پیرمرد مینابی بیان کرد: در زمان پیش از انقلاب فعالیت های ضد شاهنشاهی داشتم که از جمله شرکت در راهپیمایی ها و اعلامیه های امام (ره) را پخش می کردم.

پور امینی افزود: پیش از این که انقلاب اسلامی به پیروزی برسد اکثر روحانیون و مبارزان انقلابی به جهت اقدامات ضد طاغوتی و مخفی ماندن از چشم ماموران رژیم سفاک پهلوی، در منزل من جای داشتند.

به خاطر حمایت از روحانیت بازداشت شدم

وی در ادامه گفت: بیشتر فعالان و مبارزان انقلابی استان از دوستان من هستند و از سال 55 تا سال 56 نیز به خاطر حمایت از روحانیت بازداشت شدم.

این پیرغلام اهل بیت (ع) اضافه کرد: هر روحانی که در روستای ما بیاید اکنون هم جایش در منزل من است و تا زنده هستم به این کار خود افتخار می کنم.

پور امینی تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی عده ای از روحانیون و مبارزان انقلابی مثل حاج علی داودی، محمدهادی غفوری امام جمعه سابق میناب و داود غفوری، روزها به عنوان کارگر بلوک زنی در منزل من مشغول به کار بودند و شب ها به تبلیغ، فعالیت علیه نظام شاهنشاهی و پخش اعلامیه های امام می پرداختند.

وی بیان کرد: در آن زمان فعالیت های قبل از انقلاب دو پسرانم که به ترتیب 6 و 8 سال داشتند همراه من در راهپیمایی ها شرکت می کردند و همچنین همسرم همیشه در فعالیت های انقلابی و فرهنگی ام همراهم بود.

کتابت قرآنی توسط یک پیرمرد مینابی

این فعال قرآنی با اشاره به آغاز نوشتاری کتاب قرآنی خود، افزود: در دهم مهر سال 89 نوشتن قرآن را آغاز کردم و دوازده مرداد ماه سال 90 نوشتن کتاب قرآن به پایان رسید.

پور امینی با بیان اینکه کتابت قرآنی بدون معنی و با خودکار نوشتم، تصریح کرد: از کودکی با قرآن کریم و معارف الهی مانوس بودم و دوست دارم دومین کتاب قرآنی خود را بنویسم.

ثواب نوشتن کتاب قرآن به روح پدر و مادرم هدیه کردم

وی با اشاره به اینکه ثواب نوشتن کتاب قرآن به روح پدر و مادرم هدیه کردم، اظهار کرد: مادرم کلثوم پور امینی تنها زنی در آن زمان قبل از انقلاب بود که سواد خواندن و نوشتن داشت و به زنان قرآن خواندن را یاد می داد.

این پیرغلام اهل بیت (ع) ضمن توصیه به جوانان، خاطر نشان کرد: جوانان ولایت مدار و مذهبی و همیشه با قرآن انس داشته باشید.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۶۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله

خضریان گفت: ایران برای افزایش اقتدار خود و حرکت به سوی قله و تثبیت جایگاه خود باید از دو راهبرد توأمان ایجاد موازنه درونی خصوصا استحکام و ثبات اقتصادی و توانایی و قوام فرهنگی در کنار موازنه بیرونی به معنای راهبری و حمایت از محور مقاومت به پیش رود. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی خضریان نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: انقلاب اسلامی ایران در طول 46 سال گذشته با هدایت امامین انقلاب اسلامی و بهره‌گیری از سرمایه اجتماعی خود توانسته از انواع تهدیدات پیچیده، متراکم، پرحجم و توطئه‌ها و بحران‌های امنیتی و دفاعی، به فضل الهی عبور کند و با تشکیل جبهه مقاومت، هیمنه پوشالی استکبار جهانی را شکسته و ضریب تأثیر آن‌ها را در همه مؤلفه‌های قدرت، کاهش داده و شعاع اثر خود را در منطقه و معادلات جهانی گسترش دهد.

وی ادامه داد: استمرار این حرکت متعالی، با هدایت مقام معظم رهبری و با طراحی و تدوین و صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان نسخه جهانی شدن انقلاب اسلامی، به سوی ایجاد تمدن نوین اسلامی و پایه‌گذاری حاکمیت اسلام بر جهان با امامت حضرت ولی‌عصر و با توکل الهی و حرکت عمومی مستضعفان و آزادی‌خواهان جهان پرشتاب ادامه خواهد داشت.

نماینده تهران بیان کرد: در این راستا، جمهوری اسلامی ایران برای افزایش اقتدار خود و حرکت به سوی قله و تثبیت جایگاه ایران مقتدر می‌بایست از دو راهبرد توأمان ایجاد موازنه درونی خصوصا استحکام و ثبات اقتصادی و توانایی و قوام فرهنگی در کنار موازنه بیرونی به معنای راهبری و حمایت از محور مقاومت به پیش رود.

خضریان یادآور شد: انقلاب اسلامی در طول این سالهای پر نشیب و فراز، با الگوی بومی، بارها تجربه پیمودن مسیر بین بایدها و واقعیت‌های انقلاب را در ابعاد مختلف داشته است. در شرایط کنونی نیز که وضعیت کشور همچون معادله‌ای چند مجهولی است، نیازمند هوشمندی و عقلانیت نیروهای وفادار به انقلاب برای فتح خرمشهرهای بعدی است.

* برای رفع تبعیض‌ها و شکاف طبقاتی اقدامی عاجل شود

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس اظهار کرد: در طول یک دهه گذشته حتی آب خوردن مردم از سوی جریان غربگرا به مذاکره و توافق با کدخدا پیوند زده شده بود و با شرطی‌سازی اقتصاد و وابسته کردن تعاملات مالی به دلار و همچنین خام فروشی عملاً مانع پیشبرد اهداف راهبردی کشور در حوزه اقتصادی شد لذا امروز اقتصاد کشور با چالش‌های جدی‌ مواجه است و کیک اقتصاد ایران کفاف 90 میلیون ایرانی را نمی‌دهد. ضروری است در کنار تسریع در رفع کاستی‌ها و گسترش فرصت‌های اقتصادی برای مردم، با اصرار بر حکمرانی عادلانه برای رفع تبعیض‌ها و شکاف طبقاتی اقدامی عاجل شود.

خضریان در ادامه بیان کرد: فرهنگ اسلامی ایرانی به دلیل تجمیع بی کارکردی‌ها، کج کارکردی‌ها، کم کارکردی‌ها و مهمتر از همه بد کارکردی‌هایی که میراث چند دهه‌ای مسئولان دستگاه‌های مختلف فرهنگی است، در معرض محصولات فرهنگی متعارض و مهاجم قرار گرفته و در مواردی دچار واگرایی از ارزش‌های خودی و همگرایی با ارزش‌های رقیب شده است. متأسفانه باید گفت در چنین شرایطی جامعه ایران از سوی دشمنان، خائنان و نادانان با رانده‌های واگرایی سیاسی، قومیتی و فرهنگی، مدام به سوی «قطبی شدن» رانده می‌شود. در سیاست ایران نیز عموم جریان‌های سیاسی با چالش نمایندگی شهروندان مواجه هستند. موضوعی که تلاش جمعی نخبگان سیاسی در مسیر نفی سیاست‌ورزی رفاقتی و فامیلی و شفاف شدن مکانیزم گزینش و مرامنامه شایستگی براساس شاخص‌ها را جهت امکان حکمرانی عادلانه می‌طلبد.

*راه حل مسائل کشور «عقلانیت انقلابی» است

وی اضافه کرد: در سطح خارجی نیز ضمن اینکه ایران سال‌هاست تحریم اقتصادی غرب را برای کوتاه آمدن از مواضع اصولی خود تجربه می‌کند، طی یکسال اخیر به دلیل تنش آفرینی نظامی امنیتی ایجاد شده از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه غرب آسیا مواجه شده است. راه حل مواجهه با این معادله و حل مسائل کشور «عقلانیت انقلابی» است. عقلانیت انقلابی به جای ایجاد دعوا بر سر موضوعات فرعی و دمیدن در دوگانه‌های جعلی برای کسب مناصب، عدالت در سیاست را جست‌وجو می‌کند و فرصت اعتماد مردم به نیروهای انقلاب را صرف کارهای بنیادین به جای دعواهای بی‌نتیجه خواهد کرد.

خضریان تاکید کرد: عقلانیت انقلابی به دنبال تهدیدزدایی است و تنش‌زدایی را ناکافی می‌داند و معتقد است شعارهایی نظیر تنش‌زدایی در سیاست‌خارجی و حجم گسترده‌ی ورود ادبیات علوم انسانی غربی در این سال‌ها، در راستای همین تلقی خاص از عقلانیت در جامعه است. عقلانیت انقلابی واقع‌گرا است اما آرمان‌خواه هم هست و این دو را متضاد هم نمی‌داند، همچنین حل مسائل اقتصادی و ناهنجاری‌های فرهنگی را در کنار هم مهم می‌داند با این تفاوت که مسائل اقتصادی را دارای فوریت و مسائل فرهنگی را دارای اولویت می‌بیند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عقلانیت انقلابی راه حل مشکلات فرهنگی از جمله مسئله حجاب را فقط قضایی نمی‌بیند؛ بلکه به بازاندیشی در شیوه‌های تربیتی هم نظر دارد اما سیاست رهاسازی اجتماعی به بهانه انجام کارهای زیربنایی را نیز بر خلاف عقلانیت می‌پندارد. همچنین عقلانیت انقلابی عدالتخواه است. عدم تناسب افزایش دستمزد کارگران با مواردی از قبیل افزایش تعرفه پزشکی را نمی‌پذیرد و آن را دمیدن در شکاف‌های اجتماعی می‌پندارد و معتقد است به جای سوار شدن بر موج احساسات مستضعفین، باید برای رفع تبعیض‌ها چاره اندیشی کند.

خضریان با بیان اینکه عقلانیت انقلابی واداده نیست و با فساد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی همزیستی نمی‌کند، ادامه داد: عقلانیت انقلابی به وحدت و انسجام اجتماعی می‌اندیشد و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نیست و امیدوار است و ظرفیت‌های ایران و توانمندی‌های مردم را بزرگتر از مشکلات و مسائل می‌داند. عقلانیت انقلابی با کالایی شدن آموزش سر ستیز دارد و مهم‌ترین راه تحرک اجتماعی را عدالت آموزشی می‌داند.

وی افزود: عقلانیت انقلابی اهل دو قطبی‌های کاذب نیست بلکه جدال اسلام و کفر را مهم‌ترین جدال تاریخی می‌داند و در این مسیر ترس، انفعال و فرار از مقابل دشمن را در مقابل عقلانیت انقلابی تعریف می‌کند. در همین راستا عملیات «وعده صادق» را عینیت عقلانیت انقلابی در مواجهه‌ی با قلدرمآبی استکبار جهانی و صهیونیست‌ها می‌داند. عقلانیت انقلابی ساعی است تا آزادی‌های اجتماعی و سیاسی، در چهارچوب قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی محقق شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • تحریف بازدارندگی، سناریوی جدید علیه عملیات وعده صادق/ عبدالحمید می‌خواهد در چارچوب نظام فعالیت کند!
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • از فعالیت تبلیغی علیه نظام تا تشویق نسل جوان به فساد و فحشا
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست
  • سرلشکری که هدیه ۳ میلیون تومانی شاه را رد کرد | نظامی شاهنشاهی چطور بعد از انقلاب فرمانده ارتش شد؟
  • افشای ۸۵ای کردن طرح دیگر در مجلس انقلابی | تندروها دنبال بررسی محرمانه چه چیزی بودند؟
  • سپاه پاسداران دژ مستحکم ملت ایران در مقابل بیگانگان است