Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@10:53:27 GMT

چند خبر از شهرستان های بافق و میبد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۸۴۴۹۷

چند خبر از شهرستان های بافق و میبد

یزد - ایرنا - آغاز دوره آموزش حصیر بافی در بافق و تجلیل از پرستاران بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد از جمله خبرهای روز چهارشنبه استان یزد است.

رئیس نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق گفت: آموزش رایگان دوره حصیربافی ویژه بانوان با هدف ایجاد اشتغال خانگی و با شرکت 20 نفر برای 2هفته آغاز شد‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لیلی رنجبر به خبرنگار ایرنا افزود: پس از آزمون عملی به هنر آموزان گواهی آموزشی مهارت حصیر بافی اعطا می شود.
همچنین یکی از بانوان شرکت کننده در این دوره آموزشی، به ایرنا گفت: حصیر بافی از دیرباز در بافق رواج داشت و محصولات حصیری مورد نیاز استان یزد در این شهرستان تولید می شد.
معصومه رنجبر، افزود: امروز نگاه مردم و هنرمندان به این صنعت تغییر کرد و به عنوان یک شغل به آن نگاه می شود و محصولات آن نیز بازار خوبی دارد.
وی ادامه داد: اگر بازار صنایع حصیری در استان و کشور گسترش پیدا کند، بافق به عنوان مهمترین منطقه نخل خیز استان یزد ، قادر است با ایجاد کارگاه های کوچک و بزرگ، محصولات مورد نیاز مشتریان را تولید کند.
رنجبر، به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اشاره کرد و افزود: ایجاد کارگاه های حصیر بافی، بدون هزینه است، هنرمندان این عرصه می توانند با هزینه اندک، در یکی از اتاق های منزل کارگاه ایجاد و محصولاتی تولید و روانه بازار کنند که خود شاغل و کار آفرین باشند.
حصیربافی یکی از هنرهای اصیل و سنتی بافق است که افزون بر 250 نفر در این حوزه اشتغال دارند و وسعت نخلستان های منطقه بیش از 2.5 هزار هکتار است.
شاخ و برگ، و الیاف تنه درخت خرما مواد اولیه ای است که در صنعت حصیر بافی کاربرد زیاد دارد.
زیر انداز حصیری ،لیف، اسکاچ، پادری، بادبزن اسمی و معمولی،جارو، کلاه، سجاده، سفره و انواع ظرف حصیری و سبد از مهمترین صنایع دستی و حصیری بافق است.
باد بزن اسمی به سفارش مشتری تهیه و نام مورد نظر بر روی آن بافته و با رنگ آمیزی برجسته سازی می شود.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.

**
همزمان با سوم بهمن ماه، سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار از پرستاران بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد به همت شهرداری و شورای شهر تجلیل شد.
محمود اسد زاده، شهردار میبد و اعضای شورای شهر با اهدا گل به پرستاران در محل کار از خدمات این قشر زحمتکش تجلیل کردند.
همچنین تعدادی از دانش آموزان میبد که والدین آنها در حرفه پرستاری فعالیت دارند، با حضور در بیماستان و اهدا گل از تلاش آنها قدردانی کردند، دانش آموزان با حضور در بخش اطفال اشعاری را در ستایش از مقام والای پرستار قرائت کردند.
7543 /6197 / 2047 خبرنگاران : اصغر عسکری** انتشار: عباسقلی اشکورجیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۴۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید محمد رستگاری با قدردانی از اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری میبد در راستای احیا و مرمت بافت تاریخی و معابر ارزشمند میراث فرهنگی گفت: مقررشد؛ میراث فرهنگی با مشارکت شهرداری برای مرمت و احیا قلعه مهرجرد و بارجین اقدام کند.


رستگاری با بیان اینکه کارخوبی که درگذر شاه جهان آباد صورت گرفته است؛ مجموعه عالی برای رویداد‌های فرهنگی گردشگری درراستای توسعه گردشگری پایدار در میبد است گفت: نارین قلعه، قنات و محوطه آن نیز نیاز به توجه بیشتر و مرمت و بازسازی دارد که باید پیگیری لازم جهت تامین اعتبار آن انجام شود.


وی با اشاره به کف سازی، بدنه، نورپردازی و احیا و مرمت راسته از سوی شهرداری گفت: با اقداماتی که در راسته بازار انجام شده است ظرفیت ارزشمندی در این منطقه درحال رقم خوردن در حوزه میراث فرهنگی است. مجید بهارستانی شهردار میبد هم با بیان اینکه میبد بیش از ۸۰۰ هکتار بافت تاریخی دارد گفت: برای حفظ بافت تاریخی و جلوگیری از تخریب آن، در ۱۰ منطقه درحوزه بازآفرینی شهری، زیرسازی، بدنه سازی، مرمت بدنه بافت تاریخی کار کردیم.


بهارستانی با بیان اینکه در چهار منطقه از شهر بیشتر هزینه شده است افزود: در راسته بازار ۱۰ میلیارد تومان، گذر شاه جهان آباد ۴ میلیارد تومان، حمام و مسجد جامع شهیدیه ۳ میلیارد تومان هزینه شده است.


وی خاطرنشان کرد: تامین پارکینگ محله ایی و بازآفرینی وخدمات شهری از دیگر اقدامات شهرداری است که برای خدمات رسانی بافت‌های تاریخی، دو دستگاه موتور آتش نشانی خریداری کرده ایم.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • استان یزد میزبان اولین کنگره بین المللی شتر در کشور می‌شود
  • (تصاویر) شیردنگ بافی
  • مراسم بزرگداشت شهدای راسک و دمشق در میبد
  • تولید سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز در استان
  • شناسایی مخفیگاه سارقان در میبد
  • درآمد ۸۰ میلیارد ریالی حصیر بافان روستای ملی حصیر فشتکه