Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شيراز- ايرنا- استاندار فارس با اشاره به سفر آتي معاون اول رئيس جمهوري به اين استان گفت: تخصيص اعتبار مورد نياز براي تکميل آزادراه شيراز – اصفهان تا پايان سال 97 در اولويت درخواست ها از دکتر اسحاق جهانگيري خواهد بود.

به گزارش دريافتي شامگاه چهارشنبه ايرنا از اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس، اسماعيل تبادار در جلسه بررسي مسائل آزاد راه شيراز- اصفهان افزود: کاهش تصادفات و افزايش ايمني در محور شيراز - اصفهان، کاهش مصرف سالانه 18 ميليون ليتر سوخت، کاهش آلودگي‌هاي زيست محيطي و کوتاه شدن 130 کيلومتري مسافت بين اين دو کلانشهر از مزاياي اين پروژه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار فارس با بيان اينکه در اجراي پروژه هاي بزرگي همچون آزاد راه شيراز - اصفهان بايد خدمات جانبي نيز با دقت در نظر گرفته شود، اظهار کرد: خدمات جانبي زمينه بهره گيري کامل و مناسب از اين پروژه را ايجاد مي کند.
وي در ادامه با اشاره به اهميت ايجاد تقاطع غير هم سطحي که اتصال آزادراه شيراز اصفهان به شهر شيراز را امکان پذير مي کند، بر لزوم احداث سريع تر اين تقاطع تاکيد کرد.
استاندار فارس با بيان اينکه پروژه آزاد راه شيراز اصفهان تا کنون 67 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است، تاکيد کرد: همت و همراهي همه دستگاه هاي مربوطه بايد به سمت جلب و جذب اعتبارات لازم براي اتمام به موقع اين پروژه معطوف باشد.
بر اساس اين گزارش، ساخت آزاد راه شيراز- اصفهان که نخستين آزاد راه جنوب کشور است ، سال 91 آغاز شد و پيش بيني مي شود تا پايان سال 97 به بهره برداري برسد.
بنا بر خبر ديگري، استاندار فارس در بازديد از روند اجراي پروژه کنار گذر شمال شرقي شيراز نيز گفت: اين پروژه به طول 36 کيلومتر در قطعات الف، ب و ج بوده که از محدوده روبروي شهرک زيباشهر شروع و در محدوده پليس راه شيراز فسا به پايان مي رسد که مطالعات پروژه يادشده از سال 80 و عمليات اجرايي آن سال 86 آغاز شده است.
تبادار با بيان اينکه در حال حاضر تردد وسايل نقليه از ورودي جنوب شرق شيراز به سمت شمال شيراز به دليل تکميل نشدن اين کنار گذر از درون شهر و کمربندي غربي انجام مي شود، تکميل عمليات اجرايي آن را ضروري دانست.
وي افزود: بهره برداري از کنارگذر شمال شرقي شيراز علاوه بر کاهش ترافيک در اين محدوده از شهر و نيز اتصال محور خرامه - داريون به سمت اصفهان باعث کاهش حداقل 10 کيلومتر مسافت سفر مي شود.
استاندار فارس ارتقاي سطح ايمني، کاهش آلودگي هواي شهر شيراز و صرفه‌جويي در مصرف سوخت و کاهش زمان سفر را از مزاياي بهره‌برداري از اين کنارگذر دانست و اظهار کرد: بهره‌برداري از اين محور همچنين موجب تسهيل سفر خودروهاي ترانزيتي از بندرعباس، کرمان، جهرم، فسا، بوشهر و ... به سمت استان‌هاي اصفهان و تهران مي شود و بار ترافيکي شهر شيراز و کمربندي غربي اين شهر را نيز کاهش مي دهد.
تبادار با تاکيد بر اينکه بهره گيري از مزاياي کنارگذر شمال شرقي شيراز نيازمند تکميل همه قطعات اين پروژه است ابراز اميدواري کرد: با تلاش مسئولان راه و شهرسازي در مرکز همه دستگاههاي ذيربط استاني علاوه بر اعتباراتي که در بودجه سال 97 در نظر گرفته شده منابعي نيز از اسناد خزانه و... به تکميل اين پروژه اختصاص داده شود.
به گزارش ايرنا، اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري به احتمال زياد ابتداي هفته آينده با هدف شرکت در آيين بهره برداري از کارخانه هاي فولاد غدير و رينگ سازي در شهرستان ني ريز به استان فارس سفر مي کند.
اين سفر به دعوت استاندار فارس صورت مي گيرد و جهانگيري در بدو ورود به استان در جلسه مجمع ملي جوانان کشور در شيراز حضور مي يابد.
6122/ 2027
دريافت خبر: سارنگ عبدالهي ** انتشاردهنده: سيداحمد نجفي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۱۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت آزاد راه شیراز اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، آزاد راه شیراز-اصفهان، به طول ۲۱۲ کیلومتر طولانی‌ترین آزاد راه کشور است که در سفر دوم رییس جمهور به فارس به بهره برداری رسید، اما نبود دوربین‌های نظارتی و کنترل سرعت در این آزاد راه موجب تصادفات بسیاری شده است.
خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای فارس به این آزاد راه رفته و موضوع را پی گیری کرده است.

دیگر خبرها

  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز- اصفهان
  • بررسی وضعیت آزاد راه شیراز اصفهان
  • اعتبار تکمیل مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی بندر امام حسن تخصیص یافت
  • تخصیص ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه
  • تخصیص ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن اردبیل -میانه
  • تخصیص ۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های محله‌محور منطقه ۵ اصفهان
  • بررسی میزان پیشرفت مصوبات سفر رئیس جمهور به قم
  • ◄ زیبایی اتوبان اصفهان شیراز ؛ آزادراه چشم نواز را در تعطیلی 15 اردیبهشت ببینید + فیلم