Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@12:25:07 GMT

اتصال شهر جدید سهند به قطار شهری پیگیری می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۴۷۸۴۵

اتصال شهر جدید سهند به قطار شهری پیگیری می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: در سیاست‌های وزارت راه در شهرهای حومه‌ای کلان‌شهرها حتماً از قطار استفاده شود و ما نیز علاوه بر آزادراه باید قطار شهر جدید سهند را هم پیگیری کنیم. ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، توحید اخلاقی در نشست بررسی مشکلات شهر جدید سهند با اشاره به اینکه شهرهای جدید به‌طور کلی در کشور برای سرریز جمعیتی کلان‌شهرها طراحی‌شده است، اظهار کرد: هدف این بود که وقتی جمعیت طرح توسعه کلان‌شهر تبریز و طرح‌های جامع و تفضیلی به فوق این طرح رسید جمعیت به شهرهای جدید منتقل شوند که باید در شهرهای جدید زیرساخت‌ها از جمله راه ارتباطی تأمین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از محورهای توسعه تمامی شهرها به‌خصوص شهرهای جدید راه ارتباطی است و اگر راه ارتباطی بین تبریز و شهر جدید سهند آماده نمی‌شد یقیناً مردم در تردد با مشکل روبه‌رو می‌شدند و توسعه شهر جدید سهند به تأخیر می‌افتاد ولی علت رغبت بیشتر مردم به سکونت در شهرک‌های جدید تبریز، نزدیکی به کلان‌شهر تبریز بود و اینکه به دلیل فاصله کم، زیرساخت‌های لازم سریع‌تر آماده‌شده بود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی ادامه داد: رغبت کم مردم به سکونت در شهرهای جدیدی همچون سهند این‌طور نبود که طراحی این شهرها اساساً اشتباه بود ولی می‌توان گفت که باید پیش از هر چیزی زیرساخت‌های لازم قبل از سکونت مردم در شهرهای جدید آماده می‌شد تا مردم نیز در این شهرها اسکان می‌یافتند.

اخلاقی با بیان اینکه یکی از آفت‌های شهرهای جدید تبدیل آن‌ها به شهرهای خوابگاهی است، گفت: برای اینکه شهر جدید سهند از حالت خوابگاهی خارج شود سعی کرده‌ایم تا تمامی خدمات را در این شهر به مردم ارائه دهیم و از طرفی تلاشمان بر این است که شهر جدید سهند را شهری زنده و مستقل کنیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت احداث آزادراه تبریز – سهند، اظهار داشت: پروژه آزادراه تبریزسهند در ابتدا به‌عنوان بزرگراه طراحی‌شده بود که پس از سفر استانی رئیس‌جمهور به آذربایجان شرقی قرار شد تا این آزادراه از طریق منابع غیر نقدی شرکت عمرانی شهر جدید سهند تأمین شود که متأسفانه در این زمینه با رکود مسکن و زمین روبرو شدیم و املاکی که در اختیار پیمانکار قرار گرفته بود مشکلاتی را به وجود آورد.

توسعه مسکن به حاشیه شهر تبریز سوق یافته است

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی اضافه کرد: آزادراه‌ها به لحاظ این‌که می‌توانند سرمایه سرمایه‌گذار بخش خصوصی را با ایجاد عوارضی بازگردانند این آزادراه می‌تواند محلی برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران باشد که با این طریق می‌توانیم پروژه آزادراه تبریزسهند به اتمام برسانیم.

اخلاقی با تأکید بر اینکه در کلان‌شهر تبریز اراضی برای احداث مسکن و توسعه مسکن نمانده و عملاً ساخت و سازها به حاشیه شهر تبریز سوق یافته است، گفت: اکنون سیاست‌های توسعه‌ای مسکن با توجه به ثبات نسبی از نظر مهاجرپذیری و نرخ رشد جمعیت که در اکثر شهرهای کشور اتفاق افتاده بر اساس سیاست‌ها می‌بایست توسعه مسکن در بافت‌های میانی، فرسوده و ناکارآمد شهرها اجرایی شود.

وی در ادامه تأکید کرد: در طرح جدید جامع کلان‌شهر تبریز افق جمعیت هنوز تحقق‌نیافته است ولی در طرح جامع قبلی 2 میلیون نفر جمعیت برای شهر تبریز پیش‌بینی شده بود اما برحسب سرشماری سال گذشته جمعیت تبریز به بیش از یک‌میلیون و 600 هزار نفر رسید به همین خاطر جمعیت‌پذیری کلان‌شهر تبریز هنوز محقق نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی اضافه کرد: در صورتی که منابع غیر نقدی پروژه آزادراه تبریزسهند تأمین شود و پیمانکار با تمامی ماشین‌آلات و امکانات دل به کار ببند امیدوارم در سال 97 شاهد افتتاح کامل پروژه آزادراه تبریزسهند باشیم.

اخلاقی در ادامه با اشاره به اینکه شرکت عمرانی شهر جدید سهند از سال گذشته تاکنون برای آزادراه تبریزسهند بیش از 30 میلیارد تومان از منابع داخلی هزینه کرده است، یادآور شد: امکان‌پذیر نیست که از طرف دولت این میزان اعتبار برای آزادراه تبریزسهند هزینه شود و اینکه مجری این پروژه به شرکت عمرانی شهر جدید سهند واگذار شده قطعاً روند احداث آن به دست شرکت عمرانی سرعت می‌گیرد.

وی در پایان با ذکر این‌که وزارت راه و شهرسازی برای زیست پذیر کردن شهرها و ارتقاء کیفیت زندگی تأکید بسیار دارد، خاطرنشان کرد: در سیاست‌های وزارت راه در شهرهای حومه‌ای کلان‌شهرها حتماً از قطار استفاده شود و ما نیز علاوه بر آزادراه باید قطار شهر جدید سهند را هم پیگیری کنیم.

انتهای پیام /ح

R7887/P1357/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۷۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده سرو یک نوع قلیان کشنده در کافه‌های لاکچری شهرهای تهران، تبریز و شیراز | بعد از کشیدن این قلیان افراد از خود بی‌خود شده و بعد بیهوش می‌شوند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، در سایه غفلت نهادهای مسئول، مدتی است قلیانی به‌نام اکسیژن در برخی از کافه‌های لاکچری تهران از جمله در غرب و شمال تهران (محدوده صادقیه و تجریش) به جوانان به‌صورت آزادانه عرضه می‌شود!

این قلیان ‌که در تبلیغاتش، شادی‌آور بودن برای مصرف‌کننده را مطرح کرده از ترکیب برخی از گازهای خطرناک تشکیل شده است و می‌تواند عوارض بسیار شدید برای فرد مصرف‌کننده به‌همراه داشته باشد.

حالتی که برای مصرف‌کننده پس از دقایق کوتاهی استفاده از این قلیان ایجاد می‌شود یک حالت از خود بی‌خود شدن به‌همراه شادی کاذب و خلسه است.

حسن آذری‌پور؛ عضو کمیته کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت درباره خطرناک بودن قلیان اکسیژن می‌گوید: با توجه به اینکه اکسیژن خالص در حد مشخصی به‌لحاظ پزشکی عوارضی را برای فرد به‌همراه دارد باید مصرف آن تحت‌نظر کارشناسان و مقدار اکسیژن آن مشخص باشد؛ چون به هر حال اکسیژن خالص منجر به مسمومیت می‌شود و در فرد استعمال‌کننده سردرد ایجاد می‌کند همچنین منجر به اتّساع عروق مغزی می‌شود و برای فرد مشکلات چشمی به‌همراه می‌آورد.

نکته تعجب‌آور و مشکوک ماجرا آن‌جاست که گفته می‌شود فردی که این قلیان را تولید و ثبت کرده، تأییدیه‌هایی از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گرفته است! البته گفتنی است که علاوه بر تهران، این نوع قلیان‌ها ظاهراً در شیراز و تبریز هم عرضه می‌شوند.

وزارت بهداشت هیچ‌گونه مجوزی برای عرضه قلیان اکسیژنی صادر نکرده است

به‌دنبال استعلام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره استفاده از قلیان اکسیژن، مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان این وزارتخانه طی نامه‌ای به معاونت سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی خواستار بررسی کارشناسانه و علمی این مورد شد. درپاسخ به این استعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران طی نامه‌هایی به مضرات استفاده از قلیان اکسیژنی اشاره و مخالفت علمی خود را اعلام کردند.

دانشگاه علوم پزشکی تهران طی نامه‌ای، استفاده از این قلیان را منوط به رعایت شرایط خاص کرده است که امکان تأمین این شرایط در محیط‌های عمومی امکان‌پذیر نیست و این وزارتخانه ضمن رد این خبر مجدداً اعلام کرده است که عرضه قلیان اکسیژنی در اماکن عمومی ممنوع است و با متخلفین برخورد خواهد شد.

مشاهده مسمومیت و حالت بیهوشی بین مصرف‌کنندگان

تاکنون گزارش‌های مختلفی از مسمومیت و حالت بیهوشی موقت برای مصرف‌کنندگان این قلیان به دست ما رسیده است که در صورت عدم مراجعه به مراکز درمانی، قطعاً واقعه تلخی برای مصرف‌کننده اتفاق می‌افتاد.

هرچند آنچه این روزها در کافه‌ها به‌عنوان "قلیان اکسیژن" عرضه می‌شود با نمونه ثبت‌شده آن کاملاً متفاوت است اما سؤال اساسی اینجاست؛ کدام نهاد نظارتی و امنیتی اجازه ارائه این ترکیب خطرناک را برای جوانان صادر کرده است و چرا "پلیس اماکن" با عرضه غیرقانونی این قلیان در نقاط مختلف تهران و دیگر شهرها برخورد نمی‌کند؟!

سؤال اصلی این است: آیا درآمد بسیار بالای استفاده از قلیان اکسیژن برای ارائه‌دهندگان آن در عدم برخورد نهادهای مسئول با این پدیده خطرناک و کُشنده تأثیر داشته است؟!

کد خبر 846443 برچسب‌ها خبر مهم دخانیات - قلیان

دیگر خبرها

  • تجربه سفر با قطارهای شهری استانبول
  • آقای استاندار؛حل مشکل آزادراه زنجان_تبریز کار یک مدیرکل نیست
  • سوانح شهری خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز- اصفهان
  • ◄ نرخ جدید عوارض آزادراه ها در سال 1403 منتشر شد + جدول
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • مازندران نیازمند قطار محلی و آزادراه ساحلی است
  • مشاهده سرو یک نوع قلیان کشنده در کافه‌های لاکچری شهرهای تهران، تبریز و شیراز | بعد از کشیدن این قلیان افراد از خود بی‌خود شده و بعد بیهوش می‌شوند
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب