Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-مدیر کل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از ایجاد سامانه ای برای رصد بیمه معلمان طرح خرید خدمات خبر داد و گفت: این سامانه نظارتی به ما کمک خواهد کرد نسبت به بیمه همکاران آگاهی پیدا کنیم، در همین زمینه مذاکراتی را با سازمان تامین اجتماعی خواهیم داشت و اگر به نتیجه برسیم، دسترسی‌هایی را از سازمان خواهیم گرفت که در آن راستی آزمایی‌های کد بیمه، انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید طهرانیان (مدیر کل مدارس و مراکزغیردولتی وزارت آموزش و پرورش) درباره تجمع معلمان یزد که چند روز گذشته در اعتراض به اینکه ۹ ماه حقوقشان پرداخت نشده‌است، اظهار داشت: این معوقات مربوط به اعتباراتِ طرح خرید خدمات سال گذشته بود که خوشبختانه هفته گذشته به استان‌ها واریز شد و قاعدتا مدارس باید این پول را گرفته باشند و طبیعتا دیگر نباید در سطح کشور با چنین مشکلی مواجه باشیم.

وی افزود: عدم پرداخت حقوق آن هم به مدت ۹ ماه اصلا خوشایند و مورد تایید نیست، اما مشکلات اقتصادی دولت، مشکلات بودجه و اعتبارات خزانه حائز اهمیت است، ولی خوشبختانه با دستور مقام رییس جمهور خارج از اعتبارات، اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان هفته گذشته به استان ها ارائه شد.

مدیر کل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طرح این سازمان برای نظام‌مند کردن بیمه و حقوق معلمانِ حوزه خرید خدمات، بیان کرد: اگر اعتباراتی که پیش بینی کردیم، به ما بدهند در فرایند قراردادها با معلمانی که در طرح خرید خدمات به کار گرفته می شوند، بیمه همکاران به صورت جدی دنبال خواهد شد.

طهرانیان از ایجاد سامانه‌ای برای رصد بیمه معلمان طرح خرید خدمات خبر داد و گفت: این سامانه نظارتی به ما کمک خواهد کرد که متوجه شویم، آیا همکاران بیمه هستند یا خیر؟ در همین زمینه مذاکراتی را با سازمان تامین اجتماعی خواهیم داشت و اگر به نتیجه برسیم، دسترسی‌هایی را از سازمان خواهیم گرفت که در آن راستی‌آزمایی‌های کد بیمه، انجام شود. هفته آینده از تامین اجتماعی دعوت کرده‌ایم تا در این رابطه مذاکراتی داشته باشیم.

وی همچنین از تهیه و طراحی نرم‌افزاری برای نظارت بر پرداخت حقوق معلمان خبر داد و گفت: با طراحی این نرم افزار، تمام قراردادهای همکاران و اشل‌ها ثبت و قراردادها به صورت الکترونیکی منعقد می‌شود که برای ما قابل رصد خواهد بود. حقوق‌های این معلمان در مناطق مختلف متفاوت و درباره میانگین حقوق‌ها نمی‌توان عدد و رقم خاصی ارائه داد، اما قاعدتا این قراردادها باید مطابق با قوانین کار بسته شود و حداقل‌های حقوق دولت پیش‌بینی شود.

طهرانیان در ادامه با دفاع از اجرای طرح خرید خدمات آموزشی، به بیان مزیت‌های این طرح پرداخت و گفت: به عنوان یک کارشناس آموزش و پرورش و نه به عنوان مدیر کل می‌گویم که طرح "خرید خدمات آموزشی" مهمترین پروژه برون رفت آموزش و پرورش از مشکلات است. دولت در خیلی از مناطق از ۲ میلیون و ۸۰۰ تا ۳ میلیون تومان به طور میانگین برای هر دانش آموز هزینه می کند، در حالی که در طرح خرید خدمات آموزشی، با هزینه ۸۰۰ تا ۱ میلیون تومان می توان کار را جلو برد.

وی اضافه کرد: در این طرح هم می‌توان شاهد کیفیتی بهتر باشیم و هم بالاسری ندارد؛ یعنی دولت علاوه بر آن هزینه‌ای که برای دانش آموز می دهد، باید حق بازنشستگی و بیمه را هم در آینده بدهد، ولی وقتی به سمت خرید خدمات آموزشی می رویم، دولت این مسوولیت‌ها را دیگر ندارد. با اجرای این طرح، انگیزه افراد هم خیلی فرق می کند. یعنی فردی که ۳۰ سال مطمئن می شود که در یک سیستم می ماند با فردی که قراردادش یکساله است، فرق می‌کند و اینها تمام تلاش‌شان را برای ایفای نقش می‌کنند.

مدیر کل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ارزیابی‌ها از طرح خرید خدمات آموزشی را خوب عنوان کرد و گفت: تا آنجایی که گزارش شده، اجرای این طرح خیلی خوب بوده است، البته به غیر از آنجاهایی که پول نداشتیم و به دلیل تعهدات مالی انتقاداتی شد و نارضایتی‌هایی به وجود آمد. خانواده‌ها و دانش آموزان از اجرای این طرح رضایت داشته‌اند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۶۲۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه، ارزش گذاری جایگاه معلمان در جامعه را در واقع ارج نهادن به مقام بالای علم، آگاهی، بصیرت و معرفت دانست و مردمی سازی و مشارکت پررنگ مردم در برنامه‌های هفته معلم را مساوی با نهادینه کردن ارزش علم و دانش در وجود دانش آموزان عنوان کرد.

وی ادامه داد: اگر مردم پای کار باشند و دانش آموزان مشارکت کنند، برنامه‌ها جلوه زیباتری پیدا می‌کنند و این کار به آنها احساس هویت می‌دهد بنابراین باید سعی شود در برگزاری برنامه‌ها از شکل رسمی و اداری که مردم و دانش آموزان فقط در آنها تماشاگرند، پرهیز شود.

صحرایی از رسانه‌های استان خواست یک موج رسانه ایی در سطح جامعه نسبت به گرامی داشت جایگاه واقعی و مقام معلم راه اندازی کنند؛ مانند پویش اگر بخواهید از معلم خود تشکر کنید چطور این کار انجام می‌دهید یا چه چیزی به او می‌گویید.

استاندار کرمانشاه با اشاره به چارچوب برگزاری امتحانات نهایی سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم از مسئولان آموزش و پرورش استان خواست در برگزاری هر چه بهتر و راحتر و بدون دغدغه این آزمون برای دانش آموزان تلاش کنند.

صحرایی با اشاره به برخی از مشکلات مدارس شهر کرمانشاه مانند فرسودگی مدارس، کمبود فضای آموزشی در برخی از شهرک‌های تازه ساز؛ ایجاد فضای آموزشی به اندازی کافی قبل از ایجاد شهرک‌ها را مورد تاکید قرار داد و همچنین از شهرداری، فرمانداری و آموزش و پرورش استان خواست گام به گام مسائل و کمبود فضای آموزشی در برخی محلات رفع کنند.

تجلیل از معلمان از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در جلسه به تشریح برنامه‌های هفته معلم استان پرداخت گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته تجلیل از معلمان نمونه در سطح منطقه، شهرستان، استان و کشوری در قالب برنامه مختلف با حضور مسئولان ارشد استان و شهرستان‌ها است.

سلمان محمدی ادامه داد: در این هفته از معلمان نمونه، پیشکسوتان، چهره‌های ماندگار، بازنشسته، خانواده شهدای فرهنگی تجلیل و همچنین از معلم بیماران صعب العلاج عیادت می‌شود.

وی از برگزاری مسابقات رشته‌های مختلف قرآنی، ورزشی، هنری، آموزشی در سطح تمام شهرستان‌ها و استان و دیدار ۴۰ معلم و فرهنگی نمونه، بازنشسته، خانواده شهید استان با مقام معظم رهبری خبرداد و گفت: همچنین معلمان در این هفته به دیدار نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان‌ها می‌روند و طی مراسمی با غبار روبی عطر افشانی و گلباران مزار شهدا با شهیدان انقلاب اسلامی تجدید پیمان می‌کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اعلام نتایج آزمون استخدامی معلمان؛ شاید هفته آینده
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • ‌زمان دقیق واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان
  • این افراد معلم می‌شوند
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشد
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشند
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • نکات مهم درباره گزینش استخدام معلمان