Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تخت‌های بیمارستانی استان مرکزی پاسخگوی نیاز بیماران نیست. ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ استانها مرکزی نظرات

حسن طاهراحمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک اظهار داشت: استان مرکزی یکی از استان‌هایی است که از لحاظ تعداد تخت‌ها مشکل دارد و تعداد تخت‌های موجود کفاف بیمارانی که مراجعه به بیمارستان را دارد نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استان البرز و مرکزی این مشکل را دارند که یکی از علل آن نزدیکی به تهران است که در واقع خیلی اهمیت داده نشده زیرا قبلا بیشتر مراجعات به تهران بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: در حال حاضر متوسط کشوری حدودا به‌ازای هر یک هزار نفر 1.8 الی 2 تخت در کشور وجود دارد و برخی از استان‌ها مانند استان یزد به‌ازاری هر هزار نفر 3.7 تخت وجود دارد ولی استان ما با وجود تلاش‌هایی که انجام شده و در دو سه سال گذشته 300 تخت اضافه شده با وجود این به 1.5 رسیده که لازم است حداقل هزار تخت اضافه شود تا به متوسط کشوری و بلکه بالاتر برسیم.

طاهراحمدی بیان کرد: همان طور که می‌دانید ساخت چند بیمارستان در چند سال گذشته کلید خورده که مهم‌ترین آنها پروژه بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) است که این بیمارستان تقریبا قدمتی در حدود بیش از 60 سال دارد که امروز جوابگوی استان و استان‌های همجوار نیست.

وی ادامه داد: ما از سه سال گذشته کار را آغاز کردیم البته کارهای مقدماتی انجام شده بود اما اصل کار آغاز شده و امروز حدود 62 درصد پروژه ساخته شده که امیدواریم اگر خدا بخواهد و اعتبارات تامین شود سال آینده یکی از سه فاز به بهره‌برداری می‌‌رسد و در دو سال آینده به شکل 100درصد به شرط تامین اعتبار به بهره‌برداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) 468 تخت دارد، بیمارستان فعلی 220 تخت مصوب دارد و اگر این بیمارستان جدید به بار بشیند 250 تخت هم اضافه می‌شود.

طاهراحمدی خاطرنشان کرد: بیمارستان آیت‌الله خوانساری بیمارستانی است که در آن بیماران خونی و سرطانی مراجعه می‌کنند و علاوه بر استان ما خیلی از استان‌های هم جوار هم مراجعه می‌کند که به همین سبب علاوه بر اینکه 64 تخت ما همشه اشغال است ولی باز 60الی 80 نفر روزانه در نوبت بستری هستند.

وی اضافه کرد: به همین سبب با عنایت مسئولان استانی و مجمع خیران در دو سال گذشته 100 تخت اضافه شده و این بیمارستان امروز آماده بهره‌برداری است و در حال تکمیل هستیم و تنها مشکلی که وجود دارد کمبود حدود 200 نفر نیروهای پرستاری و خدماتی است که در روزهای اخیرمجوز دریافت شده که در آینده نزدیک فراخوان می‌دهیم که پرستاران لازم را دریافت کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: نحوه جذب به شکل فراخوان است و زمانی که مجوز به کلی دریافت شود فراخوان عمومی زده می‌شود تا بتوانیم در آینده نزدیک 100 تخت به مجموعه تخت‌های استانی اضافه کنیم.

طاهراحمدی بیان کرد: وزرات بهداشت و درمان بر اساس سطح‌بنذی اقدام کرده و بر اساس سطح بندی می‌تواند تجهیزات و نیرو شهرستانی ارسال کند، شهرهایی که زیر 50 هزار نفر جمعیت دارند فقط چهار الی پنج رشته را می‌توانیم داشته باشیم و در صورتی که ما در محلات در حال حاضر در حدود 16 متخصص وجود دارد و غیر از پنج رشته اصلی رادیولوژیست، چشم پزشک،قلب، روان پزشک و گوش و حلق و بینی و غیره وجود دارد.

وی ادامه داد: در رابطه به بحث ام آر آی باد گفت که محلات و دلیجان امروز سی تی اسکن دارند که از لحاظ سطح بندی سی تی اسکن به این شهرها تعلق نمی‌کیرد چون متخصص مغز و استخوان ما کم است و کفاف مرکز استان را هم نمی‌دهد و سالی 30 یا 40 نفر در کشور فارغ التحصیل می‌شوند که این تعداد برای استان‌ها کم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: در حال حاضر هیچ روستایی بدون پزشک عمومی نیست و برخی روستاها هم دو یا سه پزشک دارند در صورتی که در سطح بندی یک یا دو پزشک است و برخی مناطق هم پزشکان به صورت دو شیفته حضور دارند در نتیجه در سطح استان کمبود پزشک عمومی نداریم.

طاهراحمدی خاطرنشان کرد:هزینه دندان پزشکی در بخش خصوصی بالا است و در بخش دولتی قیمت پایین‌تر است که باید اطلاع دهم که دانشکده دندان پزشکی ما کلینیک آن آماده به‌کار است که با قیمت دولتی سرویس می‌دهند اما بنا بود در قالب طرح تحول سلامت کلنیک‌های دندان پرشکی هم داشته باشیم که کارهای تخصصی ارائه دهند  اما با توجه به کمبود اعتباراتی که در طرح تحول سلامت به وجود آمد فعلا میسر نیست همه شهرستان‌ها بتواند از خدمات تخصصی دندان پزشکی بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه حدود دو ماه است که فوق تخصص غدد اطفال در استان حضور دارد که به صورت زمان پر و کامل جغرافیای در بیمارستان امیرکبیر اراک حضور دارند و خدمات ارائه می‌دهند البته یک سال بود به سبب اینکه فارغ‌التحصیل در این رشته کم است این متخصص در استان وجود نداشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: منشا آلودگی هوای اراک از چند چیز است که موقعیت جغرافیایی و وجود کوه‌ها، ریزگرد‌ها، وسایل نقلیه، تالاب میقان و صنایع از این عوامل آلودگی هستند که باید سهم تمام این موارد مشخص شود و ارتباط آنها با بیماری‌ها را به دست آوریم که این موضوع نیازمند تامین منابع مالی است.

طاهراحمدی بیان کرد: تقاضای من از مردم و خیران این است که به عنوان زکات سلامت خود و خانوده خود کمک لازم را انجام دهند البته خیران کمک خوبی داشتند اما توقع ما بیشتر است چون منابع مالی دولت محدود است و بدون کمک خیران ما نمی‌توانیم ساخت و ساز را ادامه دهیم و بیمارستان‌ها را تجهیز کنیم که امیدوارم مردم از کمک‌های خود دریغ نکنند.

انتهای پیام/ح

R41371/P1357/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۶۴۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر اسرائیل دوباره اقدام نظامی کند، پاسخ ایران قوی‌تر خواهد بود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اگر رژیم اسرائیل مجدد دست به هرگونه اقدام نظامی بزند، پاسخ ایران قوی‌تر و قاطع‌تر و کوبنده‌تر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی سی و یکم فروردین در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: اگر رژیم اسرائیل اقداماتی علیه منافع ایران انجام دهد، پاسخ ما فوری و در بالاترین سطح خواهد بود.

وی با اشاره به ناتوانی اسرائیل و غرب در مقابل عملیات «وعده صادق» سپاه پاسداران افزود: در این عملیات قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی تثبیت شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با گرامیداشت روز ارتش تصریح کرد: ارتش دلیر و فداکار، در جنگ تحمیلی جبهه با عظمتی را عهده دار بود و پس از آن تا امروز نیز همواره در حال خدمت رسانی است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی افزود: ارتش باید مجهز به ظرفیت‌های عمیق، هوشیار و تیزهوش و در عین حال مجهز به تجهیزات دفاعی و افندی و پدافندی به روز باشد.

وی به اشاره به سالروز تشکیل سپاه و دستاوردهای این نهاد در تأمین امنیت عمرانی، محرومیت‌زدایی، زیربنایی و… گفت: هیچ جای عالم این طور نیروهایی نظامی سراغ نداریم که از ایمان، صلابت و قدرت نظامی برخوردار باشند.

امام جمعه اراک با قدردانی از سپاه پاسداران مؤمن و مقتدر که افتخار «وعده صادق» را که از سوی مقام معظم رهبری داده شده بود را برای کشور عزیز عملیاتی کرد تاکید کرد: سپاه با این اقدام دل ملت، جهان اسلام و همه آزادی‌خواهان عالم را شاد کرد و هیمنه دشمن را شکست.

آیت الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در ۸۰ سال اخیر چنین حمله‌ای را تجربه نکرده بود، آنها همیشه هر جنایتی که خواستند را مرتکب شدند اما قدرت بی نظیر جمهوری اسلامی ایران توانست وعده صادق را عملیاتی کند و پایگاه اف ۳۵ اسرائیل که ۷ لایه پدافندی داشت را مورد اصابت قرار دهد.

وی تاکید کرد: در جریان این عملیات ۱۰ کشور به حمایت از رژیم صهیونیستی آمدند اما در نهایت صهیونیست‌ها نتوانستند از این حمله نجات پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: صهیونیست‌ها تلاش مذبوحانه‌ای کردند اما به خوبی می‌دانند که اگر به شکل حساسی دست از پا خطا کنند ایران با جدیت با آنها مقابله خواهد کرد، آنها می‌دانند که دیمونا در تیررس ایران و بسیار آسیب پذیر است، پس باید مراقب رفتارشان باشند و می‌دانند که در صورت لزوم از مبدأ ایران عکس‌العمل قاطع و کوبنده‌ای اتفاق خواهد افتاد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی افزود: شب گذشته با وجود ۱۲ رأی مثبت برای به رسمیت شناختن فلسطین مستقل، آمریکا از حق وتو استفاده و مخالفت کرد و با این وجود خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند.

وی با مرور واقعه طبس گفت: خدا پشتیبان حق و مظلوم است و هیچ ظلمی پا بر جا نمی‌ماند، در واقعه طبس آمریکایی‌ها با هلیکوپترهای عظیم به ایران وارد شدند اما رسوا شدند و خداوند طوفان شن را بسیج و آنان را نابود کرد.

امام جمعه اراک با اشاره به برخوردهای دوگانه غرب گفت: دیشب قطعنامه‌ای در خصوص عضویت فلسطین در سازمان ملل در شورای امنیت مطرح شد اما آمریکا آن را وتو کرد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اظهار کرد: این حضور در صورت رعایت اصول شرعی و قانونی مشکلی ندارد، با این وجود حفظ حرمت نیروهای مسلح و بویژه فراجا در جریان انجام وظیفه ضروری است و اگر افرادی به مقدسات توهین کنند این ظلم به جامعه است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشور خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های زیادی در کشور و استان مرکزی وجود دارد که باید به نحو احسن از آن استفاده شود.

امام جمعه اراک افزود: جلوگیری از هدر رفت منابع از قبیل آب و استفاده از تکنولوژی و علم در تولید مصداق بهره‌وری است و استفاده درست از منابع، تولید محصول با کیفیت و جلوگیری از هدر رفت محصولات هم مصداق بارز شکرگزاری محسوب می‌شود.

کد خبر 745997

دیگر خبرها

  • ۵ مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز
  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز
  • اگر اسرائیل دوباره اقدام نظامی کند، پاسخ ایران قوی‌تر خواهد بود
  • ۷ مصدوم انحراف از جاده خودروی سواری در محور آبادان به اهواز
  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در ایستگاه ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی
  • افتتاح دستگاه سی.تی.اسکن بیمارستان امام رضا(ع) تبریز
  • آغاز عملیات حفر چاه آب شرب در روستا‌های خواف
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم