Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در مدت باقی مانده از سال جاری و با بهره برداری از چند مرکز درمانی و بیمارستان، در مجموع یک هزار و 14 تخت به مجموع تخت های بیمارستانی این استان اضافه می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیامک واحدی روز یکشنبه همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر در نشست خبری اظهار کرد: این تحت های بیمارستانی با بهره برداری از بیمارستان های کوثر سنندج، سینای بانه، بیمارستان سقز و دهگلان به تخت های قبلی اضافه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بیمارستان 637 تختی کوثر سنندج 12 ماه قبل از زمان پیش بینی شده برای آن در 2 فاز به بهره برداری رسید و مجرب ترین تیم های پزشکی کردستان در آن مشغول ارائه خدمات درمانی به بیماران هستند.
واحدی تاکید کرد: بیمارستان 32 تختی دهگلان با 55 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید، بیمارستان سینای بانه با 96 تخت در آستانه بهره برداری است و بیمارستان سقز نیز با 217 تخت دارای 78 درصد پیشرفت فیزیکی است و اوایل سال 97 به بهره برداری می رسد.
به گفته وی، سرانه کشوری بهره مندی از تخت های بیمارستان 1.58 تخت برای هر یک هزار نفر است که این میزان در کردستان 1.93 تخت یعنی کمی بیشتر از میانگین و سرانه کشوری است.
وی پیش بینی کرد با برنامه ریزی های انجام شده دانشگاه علوم پزشکی کردستان، تا سال 1404 در مجموع سه هزار و 316 تخت دیگر به تخت های بیمارستانی اضافه شود و سرانه بهره مندی استان به 2.4 تخت برای هر هزار نفر برسد.
وی در خصوص راه اندازی هفت کلینک تخصصی پزشکی در استان کردستان نیز گفت: این کلینک ها در شهرستان های مختلف برای خدمات رسانی به بیماران و بهره مندی آنها از خدمات تخصصی پزشکی با تعرفه های دولتی راه اندازی شده است.
واحدی با اشاره به اینکه در کلینک تخصصی سنندج روزانه یک هزار بیمار مراجعه و خدمات دریافت می کنند، افزود: بیش از 60 پزشک متخصص و فوق تخصص در این مرکز به بیماران خدمات پزشکی ارائه می دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: امسال 856 نیروی در این دانشگاه جذب شده که 72 نفر از آنها پزشک متخصص و فوق تخصص بود و در چند روز اخیر نیز مجوز لازم برای جذب 120 نفر دیگر داده شده است.
واحدی با اشاره به اینکه جذب نیرو در دانشگاه باید بر اساس فراخوان و آزمون های سازمان سنجش باشد، تاکید کرد: از سال 93 تا 95 نیز در این دانشگاه در مجموع یک هزار و 453 نفر جذب شده بود.
وی با اشاره به ارائه خدمات درمانی 15 بیمارستان در استان یادآور شد: از بین بیمارستان های استان پنج بیمارستان کوثر، توحید و بعثت سنندج و فجر و بوعلی مریوان واحد بین المللی (IPD) هستند.
به گفته واحدی، در مراکز بیمارستانی استان 96 تخت مراقبت های ویژه راه اندازی شده که مازاد بر نیاز استان است و 54 پایگاه فوریت های پزشکی شامل 18 پایگاه شهری، 29 پایگاه جاده ای، 2 پایگاه روستایی، چهار پایگاه 2 کد(2 آمبولانس) و یک پایگاه هوایی در استان خدمات رسانی می کنند.
استان کردستان با یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه در شمالغرب کشور واقع شده و 227 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
خبرنگار: عبدالله رحمانی**انتشار: مجید سلیمانی
3020/9102

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۷۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمپین به شیراز رسید/ ادامه‌ی نه گفتن پرستاران به اضافه‌کار اجباری

آفتاب‌‌نیوز :

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر، پرستاران در بیمارستان‌های شهر‌های مختلف، نسبت به اضافه‌کار اجباری اعتراض کرده‌اند؛ برای نمونه، برخی از پرستاران مشهد به دیوان عدالت شکایت برده‌اند و دست از اضافه‌کار اجباری کشیده‌اند.

در روز‌های اخیر، حدود ۲۰۰ پرستار بیمارستان شهید رجایی شیراز نیز در اعتراض به شیفت‌های زیاد و مبلغ بسیار ناچیز اضافه‌کار اجباری، درخواستِ عدم اضافه کار اجباری را پر کرده‌اند؛ این پرستاران می‌گویند دیگر حاضر نیستیم به اضافه‌کار اجباری که بیکاری صرف است، تن بدهیم.

حق‌الزحمه اضافه کار اجباری پرستاران بسیار ناچیز و رقمی بین ۱۶ تا ۲۰ هزار تومان برای هر ساعت کار است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • انتقال کارگر مصدوم شهر موچش با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان
  • یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان
  • وجود هزار و ۷۹۶ تخت بیمارستانی فعال در چهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری از فاز نخست بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور
  • کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان
  • تصادف زنجیره‌ای در یاسوج ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • کمپین به شیراز رسید/ ادامه‌ی نه گفتن پرستاران به اضافه‌کار اجباری