Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر انتشارات معین از آماده‌سازی ترجمه میرجلال الدین کزازی از «کمدی الهی» برای چاپ تا پیش از عید نوروز خبر داد.

ایران آنلاین /لیما صالح رامسری مدیر انتشارات معین گفت: یکی از کتاب‌هایی که در دست چاپ داریم و تلاش می‌کنیم پیش از عید نوروز 97، آن را منتشر کنیم، ترجمه میرجلال الدین کزازی از کمدی الهی اثر دانته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ترجمه آقای کزازی از این اثر اولین ترجمه‌ای است که در قالب یک جلد منتشر می‌شود چون ترجمه‌های پیشین همگی در قالب ۳ مجلد منتشر شده‌اند. ترجمه‌های ۳ جلدی این اثر، به خاطر پانویس‌ها و تصاویر مفصل، با این حجم چاپ شده‌اند اما ترجمه‌ای که آقای کزازی ارائه داده، پانویس و توضیحات اضافی ندارد و توضیحات و پانویس‌هایی که ایشان در بازگردانی‌اش از کمدی الهی ارائه داده، آن‌هایی هستند که مترجم درج شان را ضروری تشخیص داده است. به این ترتیب، ترجمه آقای کزازی حدود ۷۰۰ صفحه شده و در قالب یک جلد منتشر می‌شود.

این مدیر نشر در ادامه گفت: نثر و قلم آقای کزازی یک زبان حماسی و آهنگین دارد. ایشان از واژه‌های غیرفارسی استفاده نمی‌کند. نسخه اصلی کمدی الهی هم، چنین نثری دارد و به همین خاطر بود که در نشر معین از آقای کزازی خواستیم تا ترجمه‌ای جدید از این اثر ارائه دهد. کار این محقق روی این کتاب و ترجمه آن ۲ سال طول کشید. البته باید این کار را زودتر چاپ می‌کردیم ولی پیچیدگی‌های خاصی که این فرایند داشت، باعث شده که در حال حاضر، و این موقع این اثر آماده چاپ بشود. یکی از دلایل طول کشیدن این مساله، حروفچینی کتاب بود.

صالح رامسری گفت: آقای کزازی، کار بازگردانی را از یک نسخه فرانسوی انجام داده ولی آن را با متن انگلیسی و ایتالیایی اثر هم تطبیق داده است. کمدی الهی به فرانسوی، پنج یا شش ترجمه دارد و آقای کزازی با مشاوره استاد حسین اسماعیلی و یک استاد فرانسوی دیگر دانشگاه استرازبورگ یکی از این نسخه ها را انتخاب کرد.

وی در پایان گفت: ترجمه‌ای که از کمدی الهی چاپ می‌کنیم مصور است و تلاش داریم تا پیش از پایان اسفندماه آن را منتشر کنیم تا اگر کسی خواست به عنوان عیدی آن را به دیگران هدیه بدهد، کتاب در دسترس اش باشد./مهر 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۶۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس بایرن مونیخ با زین الدین زیدان / ادعای مارکا

نام زیدان بار دیگر در حوالی بایرن مونیخ مطرح شده‌است

طرفداری | مارکا مدعی شد بایرن مونیخ در روزهای اخیر با زین الدین زیدان تماس گرفته و علاقه خود به همکاری با این سرمربی فرانسوی را به اطلاع او رسانده است. 

زیدان از ژوئن ۲۰۲۱ تا به این لحظه، هدایت هیچ تیمی را عهده‌دار نبوده‌است و به گفته خودش، تمایل دارد که فصل آینده به نیمکت مربی‌گری بازگردد. پس از اینکه توماس توخل و بایرن مونیخ بر سر قطع همکاری در پایان فصل جاری به توافق رسیدند، باشگاه آلمانی جستجوها بر سر یافتن سرمربی جدید را آغاز کرد و با گزینه‌های زیادی بر سر میز مذاکره نشست. پس از ناامیدی از جذب ژابی آلونسو، نام‌های دیگری چون روبرتو دزربی، ژوزه مورینیو و حتی یولیان ناگلزمان پیرامون آلیانتس آرنا شنیده شدند اما هیچ یک دست کم تا به این لحظه، رنگ واقعیت به خود نگرفته‌اند.

هرچند نام زیدان نیز از همان روزهای اول در حوالی بایرن مونیخ مطرح شد، اما رسانه‌های زیادی خبر علاقه باواریایی‌ها به سرمربی سابق رئال مادرید را کذب خواندند؛ با این حال نشریه مادریدی مارکا در جدیدترین شماره خود مدعی شد بایرن مونیخ در روزهای اخیر با زیدان تماس گرفته و تمایل خود به آغاز همکاری را ابراز کرده‌است.

از دست ندهید ????????????????????????

سوپرگل مسی به کانزاس سیتی (فیلم) لایک جنجالی پدیده منچستریونایتد: من را سپر بلا نکن! گل آکروباتیک و دیدنی ژائو فلیکس به کادیز (فیلم) رقص عبدالکریم حسن در تمرین پرسپولیس با آهنگ عربی (فیلم)

دیگر خبرها

  • نیما در کتابفروشی‌های پاکستان
  • چرا ترجمه‌ها در حوزه کودک و نوجوان بر تألیف پیشی گرفت؟
  • تقویت مهارت‌های پزشکی با کتاب‌های لاتین پزشکی
  • آبرسانی به روستای کهریز صلاح‌الدین نهاوند
  • رفع مشکل آب روستای کهریز صلاح‌الدین نهاوند
  • اسکای آلمان: تماس بایرن مونیخ با زیدان صرفا یک شایعه است!
  • تکنیک استثنایی و ناب زین الدین زیدان مقابل پرتغال در یورو 2000 (نوستالژی) / فیلم
  • تماس بایرن مونیخ با زین الدین زیدان / ادعای مارکا
  • ماجرای اخراج شهید مهدی زین الدین از مدرسه
  • ترجمه «خدا و امور مجرد» روانه بازار نشر شد