Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@22:32:06 GMT

۴۶ میلوین مترمکعب آب پشت سد شهید رجایی ذخیره شده است

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۸۶۵۸۳

۴۶ میلوین مترمکعب آب پشت سد شهید رجایی ذخیره شده است

جویبار - مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی مازندران، ظرفیت ذخیره آب سد شهید رجایی را ۱۶۸ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: تاکنون ۴۶ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزین فرهادی پیش ازظهر یکشنبه در جلسه شورای حفظ منابع آب شهرستان جویبار با اعلام اینکه از آب ذخیره شده سد شهید رجایی ۲۲ میلیون متر مکعب آب باید پشت سد باقی بماند ، افزود: در این صورت فقط ۲۷میلبون متر مکعب آب سد شهید رجایی قابل برداشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه با توجه به نزولات جوی درسالجاری ذخیره سازی آب سد شهید رجایی بیش از ۶۸ میلیون متر مکعب نخواهد شد ، بیان کرد: در سد البرز سال گذشته ۱۰۰ درصد آبگیری انجام شده بود که در سالجاری تاکنون ۶۵ درصد دراین سد ذخیره سازی آب انجام شده است.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان مازندران با بیان اینکه به دلیل کمبود بارندگی سفره های زیر زمینی با مشکل مواجه هستند ،افزود: ۵۱ میلیون متر مکعب کاهش در آب های زیر زمینی داریم.

وی از کاهش۴۰ درصدی روان آب های استان در سالجاری اشاره کرد و گفت: در منطقه جویبار ۷۹ قطعه آب بندان وجود دارد که ۶۵ درصد آبگیری انجام شده است .

وی خاطر نشان کرد: در استان ۸۱۲ قطعه آب بندان وجود دارد که ظرفیت ذخیره سازی آب در این آب بندانها ۳۸۰ میلیون متر مکعب است ، که ذخیره آب این آب بندانها ذخیره مناسبی برای کشاورزی خواهدبود.

فرهادی بیان کرد: سیاست کاهش مصرف آب و بهینه مصرف کردن باید در دستور کار قرار گیرد و کشاورزان جویباری هر چه سریعتر نسبت به آب تخت کردن زمین های شالیزاری اقدام کنند.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه شهرستان جویبار در منطقه پایین دست سد البرز و شهید رجایی قراردارد، گفت: حجم ذخیره آب سد شهید رجایی ۱۶۸ میلیون متر مکعب است که تاکنون ۴۶ میلیون متر مکعب در این سد آب ذخیره شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۶۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین؛ سید عبدالحسین حسینی شهردار شوش، از آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی از تقاطع خیابان شهید بهشتی با هدف ساماندهی و بهسازی معابر شهری خبر داد.

حسینی، با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای اصلاح و مناسب سازی معابر سطح شهر ، عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی در حال اجراست.

وی هدف از اجرای این پروژه را ارتقاء کیفیت معابر و مناسب سازی پیاده روها به منظور تسهیل در عبور و مرور عابرین و زیبا سازی معابر عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین؛ عملیات عمرانی همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی از تقاطع خیابان شهید بهشتی به سمت بلوار مدرس غربی یکی از مجموعه خدمات برنامه ریزی شده در سال جاری است که هم اکنون در دست اقدام می باشد.
مجموعه عملیات عمرانی با هدف تامین نیازمندیهای شهر و ارائه خدمات هر چه بهتر به شهروندان انجام میپذیرد.


۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898444

دیگر خبرها

  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • ذخیره سازی بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های گرمی
  • حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • حجم آب ورودی سد‌های استان کرمان در بارندگی‌های اخیر ١٠ میلیون متر مکعب بود
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش
  • دریاچه ارومیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ
  • دریاچه ارمیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه