Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ جلسه هفتگی آموزش تخصصی قرآن کریم به بانوان توسط سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی کشورمان روز گذشته 13 اسفندماه برگزار شد. جلسه‌ای که برگزاری آن قدمت بیش از 20 سال دارد. در این هفته و در بخشی از جلسه، به افرادی که در دوره تربیت معلم روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم حضور داشتند، گواهینامه پایان دوره مورد تأیید سازمان دارالقرآن‌الکریم اهداء شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این دوره برای اولین بار در موسسه احسن‌الحدیث با مدیریت موسوی‌بلده برگزار شد و در آن از بین شرکت‌کنندگان حدود 30 نفر گواهینامه پایان دوره را دریافت کردند.
بانوان متقاضی در این دوره ابتدا مورد گزینش ابتدایی قرار گرفته و در ادامه مورد پذیرش قرار گرفتند. در این دوره برنامه‌هایی که براساس «طرح درس تربیت معلم روخوانی و روان‌خوانی سازمان دارالقرآن‌الکریم» تعریف شده است، اجرا شد.


ویژگی بارز این دوره که برای اولین بار در موسسه احسن الحدیث برگزار شد، این بود که در تمامی درس‌هایی که در نظر گرفته شده بود، نویسندگان و اساتید تألیف‌کننده منابع معرفی شده، به امر تدریس مبادرت داشتند که به نظر می‌رسد جزء اولین دوره‌هایی باشد که با چنین ویژگی خاصی برگزار شده باشد.
در این دوره تدرس درس آشنایی با کتابت قرآن بر عهده «حسن تفکری»، درس مفاهیم بر عهده «مسعود وکیل»، روش‌های آموزش بر عهده «داوود تک‌فلاح»، تجوید یک بر عهده «سیدمحسن موسوی‌بلده» و روش تدریس بر عهده «بهروز یاریگل» بوده است. این افراد همه مؤلف درس‌های عنوان شده هستند.


در این دوره شرکت کنندگان در قالب 126 ساعت که به صورت هفتگی و در روزهای پنج‌شنبه در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار شده است، مورد آموزش قرار گرفتند.
موسسه احسن الحدیث در حال تدوین و اعلام فراخوان برای برگزاری دوره تربیت معلم مفاهیم قرآن کریم است و اساتید این دوره نیز مشخص شده‌اند که فراخوان نیز به زودی اعلام خواهد شد. این دوره مطابق معیارهای سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.


همچنین برگزاری دوره‌های تربیت معلم تجوید، وقف و ابتدا و صوت و لحن نیز از دیگر دوره‌های تعریف شده است که برپا می‌شود.

گزارش کامل تصویری را اینجا ببینید.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۹۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، بنا بر اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان سرچهان، چهل و دومین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی شهرستان‌های بوانات، پاسارگاد، سرچهان و بخش مشهد مرغاب شهرستان خرمبید به میزبانی سرچهان برگزار شد.
در این دوره از مسابقات، دانش آموزان در ۱۲ رشته قرآنی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
مراسم اختتامیه مسابقات قرآن در تالار نگین شهر کره‌ای برگزار و در پایان با لوح تقدیر و هدایایی از برگزیدگان تجلیل شد.
در حاشیه این مراسم دانش آموزان مدارس سرچهان طرح بوم و نشاط خود را به نمایش گذاشتند.
شهرستان سرچهان در شمال شرق فارس و در فاصله ۱۹۲ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • رقابت ۱۶۱۸ حافظ خراسانی در آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی
  • نوزدهمین دوره آزمون ملی حفظ قرآن برگزار می‌شود
  • رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • موسسه جوانان آستان قدس رضوی، دوره جامع تربیت مربی برگزار می کند
  • بیست‌وچهارمین دوره حفظ تخصصی مؤسسه جامعه القرآن‌ برگزار می‌شود