Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: کسانی که در شهرداری کار می‌کنند از خارج نیامده‌اند، این‌ها، جوانان همین شهر و همین مملکت هستند، اینجا اگر بخواهند کسی را بیرون کنند و کسی را بیاورند درست نیس

خبرگزاری تسنیم: عضو سابق شورای شهر تهران گفت: کسانی که در شهرداری کار می‌کنند از خارج نیامده‌اند، این‌ها، جوانان همین شهر و همین مملکت هستند، اینجا اگر بخواهند کسی را بیرون کنند و کسی را بیاورند درست نیس   ابوالفضل قناعتی اظهار کرد: در شهرداری تهران بنا به نیازی که در حوزه‌های کاری و کد پروژه‌هایی که در برنامه برای شهرداری تکلیف شده بود، نیرو‌های مورد نیاز برمبنای ساختاری که تشکیل شده بود، جذب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بخشی از نیرو‌ها نیز در روز‌های پایانی سال ۹۵ بابت خط ۶ و ۷ جذب شدند و لازم بود که این اقدام صورت بگیرد، البته ممکن است بعضی‌ها بگویند هنوز خطوط ۶ و ۷ افتتاح نشده پس چرا نیرو جذب کردند.

عضو سابق شورای شهر تهران افزود: علت این مسئله این بوده است که نیرو‌ها باید مراحل گزینشی را طی می‌کردند و بعد آموزش‌های لازم را در مترو ببینند تا به محض اینکه مترو و سازمان مورد نیاز فعالیت خدمات مردمی‌اش آغاز شد تازه به دنبال جذب نیرو نباشند.

وی با بیان اینکه ما به شهرداری تکلیف کرده بودیم که باید ظرفیت جابجایی ۳ میلیون مسافر را با افتتاح خط ۶ و ۷ به ۶ میلیون نفر برساند و به محض اینکه خطوط افتتاح شد بلافاصله به مردم خدمات بدهند.

قناعتی تصریح کرد: بر همین اساس شهرداری یکسری نیرو‌ها را جذب کرده که متاسفانه به خاطر موضوعاتی که ما نسبت به آن حرف داریم، خط ۷ را تعطیل کردند و نتیجه این شد که افراد جذب شده، بیکار شدند.

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: فارغ از این مسائل یکسری سازمان‌ها و شرکت‌های دیگری هم بودند که لازم بود برای فعالیت‌هایشان نیرو داشته باشند بنابراین نیرو‌هایی به کار گرفته شد.

وی تاکید کرد: ما اگر بخواهیم بگوییم صد درصد نیرو‌ها برای شهرداری لازم است، حرف درستی نیست، اما می‌توان گفت: اغلب نیرو‌هایی که در شهرداری هستند برای وضعیت فعلی و برخی پروژه‌هایی که شاید در سال ۹۷ افتتاح شوند، می‌توانند پاسخگو باشند و هیچ گونه مازا نیرویی هم در کار نیست.

قناعتی با اشاره به اینکه گاهی می‌گویند فلان مجموعه نیروی مازاد دارد، اظهار کرد: این مجموعه‌ها به این نتیجه می‌رسند که بعد از مدتی تعدیل نیرو انجام دهند و طبعا بحث این مسئله جداست، زیرا شورای شهر به عنوان کارشناس و مسئولان مجموعه تصمیمی اتخاذ می‌کنند و این تصمیم هم می‌تواند درست باشد و هم می‌تواند جای بحث داشته باشد.

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: بحث من این است که نیرو‌ها را نباید بیرون کنند و در واقع گروه جدیدی که وارد شهرداری شدند نباید افراد جدید را با خود به شهرداری بیاورند.

وی بیان کرد: کسانی که در شهرداری کار می‌کنند، زحمت کشانی هستند که کار ندارند به اینکه جریان حاکم در شهرداری یا شورا چه جریان فکری هست، این‌ها آمده‌اند کار کنند. این‌ها چه گناهی کرده‌اند که باید بیرون انداخته شوند تا افراد تازه‌ای به کار گرفته شوند.

قناعتی عنوان کرد: حتی دوستان اصولگرا هم اگر در آینده شورا و شهرداری را بدست گرفتند حق ندارند افرادی که دوستان اصلاحات جذب کردند و مشغول به کار شدند را بیرون کنند. ما نباید شغل مردم را فدای جریان سیاسی کنیم.

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: کسانی که در شهرداری کار می‌کنند زندگی و خانواده دارند، نمی‌شود به خاطر اینکه فلان فرد وابسته به جریان سیاسی دیگری بوده کنار گذاشته شود. این مسئله در ادبیات قانون کار و شرایط عمومی زندگی شهری ما هیچ گونه توجیه و مقبولیتی برای این یا آن جریان سیاسی ندارد.

وی گفت: کسانی که در شهرداری کار می‌کنند از خارج نیامده‌اند، این‌ها، جوانان همین شهر و همین مملکت هستند، اینجا اگر بخواهند کسی را بیرون کنند و کسی را بیاورند درست نیست.

قناعتی با تاکید بر اینکه اگر شهرداری بگوید من صد نفر را تعدیل می‌کنم و به جای آن کسی را نمی‌آورم باز هم وضعیت فرق دارد، اظهار کرد: ما انتظار داریم کسی را بیرون نکنند، زیرا بالاخره دولت و مقام معظم رهبری به اشتغال جوانان توصیه می‌کنند بنابراین کسانی که در حال حاضر فعالیت می‌کنند را نباید بیرون کرد، باید برای این افراد برنامه ریزی داشت.

وی در رابطه با غیرقانونی بودن اقدام شهرداری بیان کرد: نمی‌توانیم بگوییم این اقدام شهرداری غیرقانونی هست، زیرا شهرداری یک نهاد غیردولتی هست یعنی حالت نیمه دولتی دارد و براساس منافع شهر و درآمد و هزینه شهری، مسئولان تصمیم گیری می‌کنند و این تصمیم حق مسئولان است و نمی‌توان گفت: غیرقانونی است.

عضو سابق شورای شهر تهران ادامه داد: مسئولان شهری اگر خارج از ضوابط کار عمل کنند شاید غیرقانونی باشد، ولی انتظار من به عنوان نماینده سابق شورا این است که وضع موجود را حفظ کنند و از این به بعد به تعداد نیرو‌ها اضافه نکنند.

قناعتی با بیان اینکه در شهر تهران کار زیاد است و می‌توان با سیاست گذاری و برنامه ریزی برای این افراد کار در نظر گرفت، افزود: به هر حال وقتی این افراد تعدیل شوند به جمعیت بیکاران افزوده می‌شود و مشکلات دیگری را در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به دنبال دارد و حتی معضلات شهری را به واسطه بیکاری متوجه پایتخت می‌کند.

عضو سابق شورای شهر تهر تهران تاکید کرد: ما در حال حاضر در حوزه فرهنگی و اجتماعی کلی هزینه می‌کنیم تا افراد کارتن خواب را از سطح شهر جمع کنیم، در حالی که ما ظرفیت در اختیار داریم و می‌توانیم این نیرو‌ها را حفظ کنیم و مانع ایجاد مشکل در اجتماع شویم.

وی گفت: چرا باید مشکل به وجود بیاوریم و کاری کنیم که افراد بیکار شده بعد‌ها زندگی شان از هم بپاشد و حتی کارشان به طلاق بکشد و طرف سر خورده شود و مشکلی در اجتماع ایجاد کند و به خاطر نداشتن پول به کار‌های دیگری دست بزند که شایسته نیست.

قناعتی تصریح کرد: آن پولی که بعد‌ها دولت در مقیاس کلان و شهرداری در مقیاس محلی می‌خواهند برای معضلات اجتماعی هزینه کنند را می‌توانند با پیشگیری مدیریت کنند تا تبعات و اثار زیان بار به دنبال نداشته باشد.

عضو سابق شورای شهر تهران در پایان گفت: البته تعدیل نیرو‌ها نمی‌تواند لزوما به معنای وقوع مسائلی باشد که من به آن اشاره کردم، ولی بهتر است که برای افرادی که احساس می‌کنند درشهرداری به واسطه محدودیت فعالیت‌ها، مازاد هستند به جای پاک کردن صورت مسئله برنامه ریزی کنند که چگونه می‌توانند فعالیت این‌ها را در شهر بیشتر کرده و وضع موجود را حفظ کنند. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Jnq

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۸۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا

 روح‌الله امراللهی،سخنگوی شورای شهر قم  امروز در نشست خبری روئسای کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر قم که در آستانه روز شورا‌ها در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، در خصوص سفر اسفندماه مدیران شهری به یکی از کشور‌های اروپایی، اظهار کرد: این سفر‌ها مسبوق به سابقه بوده و حداقل در هفت سال گذشته مدیران عامل و کارشناسان قطار شهری برای بازدید از کارخانجات و بررسی و تأمین تجهیزات پروژه قطار شهری قم به کشور‌های خارجی سفر کرده‌اند.

وی تصریح کرد: به پیشنهاد شهرداری قم دو عضو شورای شهر قم به عنوان ناظر دعوت شدند و دیگر اعضای آن سفر نیز مأموریت‌های خاص خودشان را داشتند، به عنوان مثال مدیرکل حراست شهرداری به درخواست دستگاه‌های مربوطه بوده و جنبه نظارتی داشته یا معاون مالی و اقتصادی شهرداری به منظور پیگیری انعقاد قرارداد حضور داشت.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم افزود: در این سفر، موضوع خرید و تأمین سه دستگاه لوکوموتیو شانتر، درزین جرثقیل‌دار و خودروی امداد و نجات مورد پیگیری قرار گرفت و پیش‌پرداخت‌های اولیه خرید دو دستگاه نیز واریز شد.

امراللهی با بیان اینکه گزارش کامل این سفر در هیئت مدیره سازمان قطار شهری ارائه شده است، گفت: کارشناسان سازمان قطار شهری در سفر‌های قبلی حضور داشتند و حضور اعضای شورا نیز به عنوان ناظر در این گونه سفر‌ها مرسوم است و موضوع جدیدی نیست و همه کسانی که در این سفر حضور داشتند، در چارچوب مأموریت کاری خود دعوت شده بودند.

وی افزود: از رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر نیز برای حضور در این سفر دعوت شده بود که شاید به دلیل مسائل شخصی حضور پیدا نکردند.

شایان ذکر است محمد حسین دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم در واکنش به این بخش از اظهارات روح‌الله امراللهی عنوان کرد: بنده این دعوت را اجابت نکردم، چون به تشخیص من آن سفر اصلاً ضرورتی نداشت و ربطی هم به مسائل شخصی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • اصلاح هندسی و تعریض باند جنوبی خیابان میرزاطاهر شرقی
  • جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌های تهران پس از اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی
  • واکنش شهرداری به تمرین مختلط در لواسان
  • ۱۵۰آبکشی معابرشهری زرند در پی بارش شدید باران
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!