Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: برخی دستگاه‌های دولتی استان به سهمیه استخدام ایثارگران توجهی ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عابس حسینی ظهر یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی با گلایه از اینکه برخی دستگاه دولتی به سهمیه استخدام فرزندان ایثارگران توجهی ندارند، اظهار کرد: براساس قانون ۲۵ درصد استخدامی های دستگاه ها و سازمان ها به خانواده ایثارگران تعلق دارد اما برخی دستگاه ها از این اقدام امتناع می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اشتغال ایثارگران را یکی از دغدغه های بنیاد شهید اعلام کرد و افزود: متاسفانه برخی افراد که بهترین جایگاه ها و موقعیت را در جامعه دارند اقدام به معکوس جلوه دادن سهمیه ها کرده اند و ادعا دارند تمام امتیازات به این خانواده های ایثارگران تعلق دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی با بیان اینکه افراد بسیاری در نوبت اشتغال قرار دارند، تصریح کرد: با این وجود برخی دستگاه های اجرایی و بخش های خصوصی به قانون ۲۵ درصد سهمیه استخدامی توجهی نکرده اند.

حسینی اعلام کرد: طی امسال ۱۳۰ نفر از طرف این بنیاد استخدام و ۱۴۰ نفر وام اشتغال دریافت کرده اند.

وی در ادامه درباره درمان جانبازان و ایثارگران گفت: درمان تمامی ایثارگران و جانبازان به غیر از ایثارگران نیروهای مسلح رایگان است.

وی در ادامه اعلام کرد: ماهانه ۱۵۰ نفر از جانبازان و ایثارگان خراسان شمالی برای درمان به سایر نقاط کشور اعزام می شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی اضافه کرد: افتتاح بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد و هاشمی رفسنجانی شهرستان شیروان بخش عمده ای از مشکلات درمانی جانبازان استان را رفع کرده است.

حسینی همچنین درباره مسکن جانبازان بالای ۲۵ درصد خراسان شمالی گفت: درحال حاضر مشکل مسکن تمامی جانبازان بالای ۲۵ درصد فع شده البته به جز جانبازانی که تقاضای زمین داشته اند.

وی افزود: برای مسکن جانبازان زیر ۲۵درصد، هشت اولویت قرار داده شده که به مرور زمان وام اعطا می شود که در سال جاری ۶۰۰ نفر وام دریافت کرده اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی بیان کرد: همچنین جانبازان زیر ۲۵ درصدی که از کار افتاده باشند، به آنان حقوق داده می شود و یا مبلغی به عنوان کمک معیشت زندگی دریافت می کنند.

حسینی تصریح کرد: البته به دنبال توانمندسازی جانبازان زیر ۲۵ درصد هستیم تا بتوانند اشتغال ایجاد کنند.

وی در ادامه گفت: در خراسان شمالی ۹ هزار و ۴۰۰ ایثارگر داریم که از این تعداد دو هزار و ۶۵۲ شهید، ۷۷ نفر جانباز بالای ۷۰ درصد، یک هزار و ۸۴۸ نفر  جانباز ۲۵ الی ۷۰ درصد، چهار هزار و ۴۵۷ نفر زیر ۲۵درصد و ۳۷۴ نفز آزاده هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی بیان کرد: ۳۷۴ گلزار شهید روستایی و شهری در استان داریم که ۲۳۹ گلزار ساماندهی و ۱۱۹ مورد در دست اقدام است.

حسینی افزود:  به منظور ساماندهی ۱۱۹ گلزار باقی مانده، یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان اعتبار ابلاغ شده که تا کنون۳۰درصد آن تخصیص یافته است.

وی در ادامه به افتتاح مجتمع ایثارگران بجنورد در سوم خردادماه سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این مجتمع ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که  ۱۶ هزار متر فضا به مجموعه استخر، سالن آمفی تئاتر و سالن های ورزشی اختصاص دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخنان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت بهترین ابزار دفاعی از انقلاب اسلامی است چرا که دشمن از این فرهنگ ترس دارد.

حسینی در ادامه به برنامه های ۲۲ اسفند روز شهید اشاره کرد و افزود: برگزاری یادوآره شهدای دانشجو، تجلیل از همسران و مادران شهداء، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نماز جمعه، اجرای طرح سپاس، گلباران مزار شهدا و یادآواره ۵۰۴ شهید مدفون در معصوم زاده بجنورد از جمله برنامه های این روز است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۱۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد صادق هاشمی صبح پنجشنبه در نشست با مسؤولان استان بوشهر اظهار کرد: اکثریت بندهای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب به بنیاد شهید و امور ایثارگران، ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی ادامه داد: در بند پنجم ابلاغیه این سیاست‌ها، بر ایجاد شبکه‌های مردمی و عوامل تقویت کننده این فرهنگ در اقشار مختلف جامعه تاکید شده است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نقش شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در استان‌ها را مهم ارزیابی کرد و افزود: در این شورا نیاز است که مسائل مهم، خاص و دارای قابلیت اجرایی مطرح و بر اجرای مصوبات آن نظارت شود.

وی، بوشهر را پایتخت مقاومت ایران دانست و عنوان کرد: تاریخ مبارزاتی این استان از زمان حضور پرتغالی‌ها تا انگلیسی‌ها و پس از آن در دوران دفاع مقدس مملو از رشادت‌ها و حماسه‌های بی‌نظیر مردم این بخش از خاک ایران اسلامی است.

هاشمی حمایت مالی از تولیدات آثار فرهنگی مرتبط با شهدا، خانواده‌های آنان و ایثارگران در دستور کار قرار دارد افزود: مانعی برای حمایت از تولیدات و آثار هنری فرهنگی ماندگار نداریم.

در این نشست دومین مرحله واگذاری زمین مسکونی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان بوشهر با حضور قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، استاندار، فرماندهان نیروهای مسلح استان بوشهر واگذار شد.

کد خبر 6081880

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
  • شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند
  • برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان
  • تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود
  • تجلیل رئیس بنیاد شهید از ۳ خانواده شهید ارتش در بوشهر
  • تا نیمه سال تمامی تعهد واگذاری زمین ایثارگران انجام می‌شود
  • پیگیری استخدام فرزندان آزادگان و جانبازان ۲۵ درصد
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • تداوم مسیر انقلاب اسلامی در دست همسران شهدا است
  • ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید با مراجعه به سامانه سوت‌زنی